Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Intet problem, NANO-biten er godt ivaretatt i praten så langt.

1 Like

Slettet anmodningen til “sjefen” om å flytte posten.

Hvis du tror kursutvikling i biotek er frakoblet triggere så foreslår jeg at du forsøker å trade biotek uten å følge med på selskapenes pressemeldinger, kvartalsrapporter, eller framlegging av medisinske resultater framover.

Også kjent som å bare bruke teknisk analyse.

Det fungerer helt fint for noen. Tross alt så vil markedets reaksjon framgå av kurs og volumutvikling.

Og hvordan synes du det har fungert for Nano siste 666 dager?
Sånn jeg ser det har det har de fleste triggere, tekniske analyser og pressemeldinger hatt litt annen effekt for Nano enn du antyder.

EDIT: Jeg har ikke noe imot triggere, TA eller pressemeldinger. Jeg mener bare noe basert på min egen oppfatning om at det er overvurdert. Bildet her er så mye større enn de ovennevnte ting kan dekke.

Dette må du forklare.

Mener du at aksjen manipuleres ned av noen på ulovlig vis? Hva er det som er inkludert i det store bildet som IKKE er en del av teknisk analyse, triggere, eller pressemeldinger?

Har du i det hele tatt sett på sammenhengen mellom meldinger, TA og forventninger opp mot kursen på Nano siste to år?
Har kursen noengang utviklet seg i henhold til disse?

EDIT #4. Nå rister jeg min kasse og går til sengs. Har ikke påstått noe som helst om manipulasjon. Jeg påpeker bare at de fleste spådommer om sammenheng med presentasjoner, triggere og meldinger har slått feil.
Pust ut og sitt rolig.

1 Like

Jeg lurer på at en del langsiktige posisjoner har forflyttet seg til andre bioteks fra NANO i dag. PCIB og PHO(kanskje TRVX også, men lavt volum der) ser ut til å ha fått noe tilstrømming. Regner med volatiliteten gjorde noen litt sjøsyk, ikke overbevist om at det er posisjoner som anser seg som tradere som står for den forflyttinga.
Stillheten omkring NANO i dag på HO og her kan tyde på det også. Alt i orden det, mye pussig priset i norsk biotek om dagen, så ønsker de lykke til.

NANO lot seg ikke påvirke av at oljeprisen doblet seg kursmessig. Men på dager med sterkt oljefall påvirkes NANO, slår meg som vanlig at hele sektoren trenger tilstrømming fra andre bransjer primært.
Tror det er greit å være beredt på å sitte rolig til produktet er på markedet før vi ser en mer korrekt prising, eller oppkjøp. Stålsette seg, og gjøre planer for hvordan en kan akkumulere mer i kommende måneder får bli min plan. Lurer på om min fortolkning av ‘fair price’ om dagen tilsier at <135 er kjøp, 135-165 er hold og 165< er salgs anbefalning, sett mot Algeta-historien. Om 12 måneder 50% opp fra disse nivåene sett mot Algeta.

Konkluderer for megselv at alle kjøp i dag under 135 er anbefalt. Alle kjøp under 200 om 12 måneder er anbefalt. Obs, min personlige synsing. Gjør bevegelsene i disse dager en del mindre spennende å følge, skal mye til for at kjøpsanbefalningsområde for min del skal påvirkes.
Den dagen NANO får oppmerksomhet til mer riktig prising igjen, gitt jeg har rett, blir det hyggelig å være NANO aksjonær.

4 Likes

Stort sett hele tiden ja. Det er min mening.

Det er også min mening at folk er alt for optimistiske i de aksjene de er investert i, og undervurderer betydningen av negative triggere - spesielt utsettelser. Det gjelder meg også selvsagt.

Jeg syntes stort sett kursutviklingen i NANO har vært ganske fornuftig, ja.

Vi kan muligens få en god forklaring/innspill fra litt større investorer som @Spot-On?
Når kaller du tilbake lånte aksjer forresten?

Jeg har vært med siden 40 tallet og har tenkt å bli med til slutt.

Ellers enig med @studenten86 i alle betraktningene.

Han kommenterte for en måneds tid siden at aksjene da utlånt ble tilbakelevert til han. La merke til at ingen synelig short er tilstede om dagen, hadde vel i grunn antatt det kunne komme noe der etter gårsdagen. Det var nok algoritme-handel fra våre amerikanske venner, state street bank m. flere som stod for en del av det harde salgspresset. Med tungt Nasdaq fall, Johnsen & Johnsen er vel et av topp 10 biotek-selskapene, om ikke #1, som fikk en sak dømt mot seg reltart til patenter for den del.

1 Like

Stemmer! Jeg som ikke følger med. De ble levert tilbake ja.

Tror det er lurt å koble litt ut @studenten86 og ikke følge med så intenst. La tiden jobbe for oss.
Nano kommer. (your words too) :slight_smile:

1 Like

Jeg vil si det litt sterkere og si at kursutviklingen var veldig fornuftig. Helt frem til REK-trøbbelet var jo kursutviklingen man så en helt basic konsolidering etter en parabolisk oppgang:

image

4 Likes

Tolker det du skriver som at aksjen konsoliderte/stabilliserte seg i påvente av nyheter som ville dyttet den i en eller annen retning, til alt rotet med REK, Costas meget spesielle tolkning av tidsangivelser osv? ( Kicker meg enda for at jeg ikke skaffet cash for å handle på rundt 40 kr!! )
Uansett så er det vel mer eller mindre vann under broa nå, i det minste så etablerer de ny tillit i markedet, og ikke minst meget god fremgang.

Selv om det da finnes enkelte som roper emisjon, udugelige folk i ledelsen osv, det finnes til og med folk som “gnæger” over Dahles salg av aksjer for TO ÅR SIDEN! :rofl:
Har vært en utrolig spennende og lærerik reise så langt, Nano var en av mine første investeringer som jomfru på markedet, og den eneste jeg bestemte meg for skulle være langsiktig. Da, på vinter/vår 2017 så jeg for meg et perspektiv fram til starten av 2019, altså en drøy måned igjen nå :laughing:

Nå har ikke alt gått som jeg trodde, for å si det mildt hehe, men perspektivet er fremdeles 2019, men nå har jeg tro og håp om store ting som vil dytte Nano opp i en helt egen liga innen utløpet av neste år, ting som BTD, Prime, partneravtale, kanskje også oppkjøp.
Håper på det siste, men da etter de foregående, og mer tid, tid til å utvikle pipeline enda mer og dermed sannsynliggjøre mest mulig verdier.
Vi vil vel heller ha f.eks 500 kr + pr aksje, enn 250 kr + eller?
Bare noen ukvalifiserte tanker til morraskaffen her :slight_smile:

2 Likes

Det er lett å mentalt knytte kurssvingningene opp mot noe fundamentalt i Nordic Nanovector, men heldigvis er caset akkurat likt som for én uke siden. Alt kan fremdeles skje, og de neste ukene blir ekstremt spennende. :champagne:

9 Likes

Ser ut som market-makerene legger hele sbioektoren på OSE opp fra start. Hvordan gikk bio i usa i går? Går de for rødt candle på sektoren i i dag kanskje.

Flere enn meg som ikke får opp HO?

Nei, ho går greit her.

Tipper nervene er ute av aksjen.
Så får vi satse på en rolig stigning fram til 1 des.

Hm, ser ut som vi er på vei inn i den gamle klassikeren siging på lavt volum.
Har noen slått av robotene?

Det er jo robotene som kjører kursen

Svak kjøperside… 20 vs 80 i følge netfonds.