Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Det er jo robotene som herjer med kursen…

OK, ser den.

Voldsomt volum første timen 168k…

Fin mulighet til å ta påfyll før ASH. Kun 6 og en halv handledag igjen til ASH.

Nå er heisen kjørt opp og ned noen ganger på dette nivået. Det virker som om det ikke er noe særlig mer å riste løs.
Så mitt tips er at vi straks rykker opp et nivå. Så skal det ristes der :smiley:

Jepp, mye heis i dag. Men heisen ser ikke ut til å kjøre ned til kjellernivåene lenger. Ser ut som den skal opp.

1 Like

Det er vel begrenset med «dumskaller» som selger rett før ASH og fase III-toget.
Merkelig at de i det hele tatt har rotet seg inn i aksjen. Har de ikke forstått potensialet? Kjøper man uten å vite hva man kjøper? :smile::face_with_head_bandage::chart_with_upwards_trend::bank:

1 Like

svaret på dette er vel soleklart for oss som har vært inne en stund - JA folk kjøper papiret og har ikke litt forståelse av hva det egentlig er.

Det er bare mange som tenker på de korte prosentene uten å bruke allverdens tid på å sette seg inn i caset. Det er helt greit, så lenge det passer dem.

8 Likes

Du må nesten akseptere at folk har ulike strategier og tilnærminger til handel på børs.

1 Like

Tror det er færre fremfor flere, litt større «folk» som trader nano og tjener penger som pokker.
Jeg tror også de vet nøyaktig hva de driver med.

Tror jeg.

Helt klart :smile:

Var ikke stygt ment

Trading krever helt klart en helt annen tilnærming enn å sitte long. Det er mye vanskeligere og psykisk større påkjenning i perioder. Er man long og har trua, så er det jo bare å vente til man kan selge på det nivået man mener selskapet er priset riktig.

Når man trader derimot, er kapitalbeskyttelse og gevinstsikring pri-1 :slight_smile:

2 Likes

Skulle ønske at øyelegen begynte å kjøpe igjen, han stoppet da han kom til like under 5%.

Hva er egentlig problemet med å flagge for OM? Er det oppmerksomheten han ikke vil ha? Hvis ja, hvorfor er det negativt for ham?

For meg virker det ganske klart at han skal ha mer av kaka enn 5% når BP ringer på døra.

Kan jo være det at han ikke har tenkt å sitte hele veien med så mange aksjer som han har nå, og ikke har lyst til å bidra til negativt sentiment når han må flagge salg av aksjer en gang i fremtiden.

1 Like

Godt poeng dette tror jeg!

Ikke glem at øyenlegen vel er den mest overbelånte private investoren på oslo børs.

Edit:
Mente belånte.
Han har en meget høy belåning.

1 Like

Han har vel ikke vært overbelånt noengang, tror jeg.

Da kursen raste fra 80 til 40 tidligere i år, kjøpte han faktisk aksjer, i motsetning til så mange andre som måtte tvangsselge.

Han må ihvertfall ha knalltro på Nano, ettersom har sitter med underkant av 5% av aksjene i selskapet, og utifra aksjonærlistene ikke ser noen årsak til å selge på dagens nivåer.