Mente belånt og ikke overbelånt.
Brukte ordet overbelånt for og illustrere høy belåning.
Beklager feilen.
Hvis du skal ha såpass risiko må risikostyringen være på topp, tror han er ganske flink på det og sitter ikke med alt ute i markedet til enhver tid.
Denne posten til @anon21766851 sier vell sitt! Så lenge de fundamentale bitene går på plass, slik det til nå har gjort, er jeg overbevist om at en større del av det nasjonale og internasjonale markedet etterhvert også vil innse dette. Kanskje ikke idag, kanskje ikke i morgen, men har troen på at den tiden vil komme!
Viktige er hvordan en er posisjonert når det faktisk prises inn =]
Markedet priser NANO som om det blir en overraskelse med suksess, da har de langsiktige en fordel.
Hva er egentlig forventet kurs ved godkjennelse?
Uten oppkjøp vil vel en slik prising basere seg på salg som en ser tilbake på. EV/S på 8 ser jeg mot, antar første år blir noe lavere enn påfølgende år. Kanskje 1500-2000 pasienter, 150k$ per behandling i snitt(tror det blir høyere) gir 225m-300m$. Dollar står i 8,5 nå, vi bruker 8 for enkelhetsskyld, da ser du mot 14,4mrd - 19,2mrd markedsverdi. 288-384 i kurs gitt 50m aksjer. Et salg som jeg tenker på som forsiktig og vil øke betydelig.
Har du gjort beregninger på kostnader? Tenker da på kostnad pr behandlet pasient og selvfølgelig markedsføringskostnader.
EV/S tar brutto salg mot markedsverdi. Hvor du finner hva som er vanlig i bransjen, og så har du hoppet bukk over kostnader som lønn, skatt, markedsføring med mere.
Lurer på at vanlig i bransjen her kan bli misvisende, at midnre selskaper får en høyere EV/S pga pipeline har større spenning tilknyttet. Og større selskaper har en lavere EV/S.
Snittet blir dermed fort misvisende. Avansen i bransjen er høy siden det er mye risiko forbundet med medisin-utvikling i utgangspunktet. Så de som kommer igjennom nåløyet blir mer lukrativt belønnet sådan.
Er jeg eneste som håper at de går for løpet selv og ikke blir kjøpt opp
Flott - hvilket verktøy har du brukt til dette? Har lett etter en slik sammenligning lenge!
Ser ut som premien Bayer betalte for Algeta var ca. 35% over siste børs kurs. Men det er nok forskjellig fra case til case. Regner med et de tenker mer verdi av porteføljen og hva de er villig til å gi for det vs. børskurs på budtidspunktet.
Bayer eide jo allerede rettighetene i Europa og halve USA (minus royalty) for Xofigo da de kjøpte Algeta, så det vil nok ikke være sammenlignbart med Nano per i dag, som jo eier hele porteføljen selv ennå – ift evnt budpremie på et bud, synes jeg…
Novartis bydde 50% over børskurs for Endocyte.
Jeg mener kursen, utifra Algeta-chartet, kunne lagt på rundt 200-250 kroner.
Ja, nettopp. Budpremien er nokså sammensatt.
Ja, dollar var jo noe svakere også den gangen:
Så med dagens dollarkurs og med fullt eierskap i alle markeder kan Nano forsvare en mye høyere pris enn det Algeta ble kjøpt opp for.
Mye mer eller mindre kvalifisert synsing her, jeg tror vi får svaret på dette ila 2019
Med den giringen han har er det vel ekstra negativt for han om han må flagge bare han sender bittelitt