Luring denne øyelegen. Flagger 5% torsdag neste uke, rett etter at de glidende snitt har gått baluba og ASH-skjelvet er igang.
Hei. Kan noen her med litt know how om statistikk finne ut om det er mulig at nano havner på obx listen ved neste listeomrokering som skjer i slutten av desember, tror jeg. Regn med høy omsetning ut året.
Neppe. Før nylig har det nesten ikke vært omsetning.
Håper ikke det. Virker som short interessen øker betraktelig når man inngår i indeksen. Er jo store aktører som hedger på den måten…
Her skal det byttes 100 lapper i åpningen
Er ikke dette litt uvanlig?
La merke til det samme.
Kanskje alle står i BF-kø utenfor ei butikkdør?
Edit og der våknet villdyret…
Lukter litt algokamp rundt 79.
Importerte kursdata som time series og plottet i R. Det krever litt programmering for å overplotte med samme range, men kjenner ikke til noe analyseverktøy som gjør jobben enklere. Det fine er at nå når jeg først har skrevet koden, kan jeg lage tilsvarende historisk sammenligningsplot for hvilke som helst selskap.
Dette burde man vel klare med Tableau eller PowerBI. Selvsagt bedre med R eller Python
Se her dukker det opp både statistikere og matematikere:)
Hvilken timeseries database - influx?
Brukte funskjoner fra xtc og zoo i tillegg til base. Sikkert ikke den mest lettvinte måten. Har ikke vært borti influx før, men det ser ut som en fin samling av ulike pakker, så jeg får vel nesten teste det ut
Tror vi tynnes i rekkene her også så stille som det er, høyt volum mens olje-selskapene stuper nedover. Kommet meg velberget både til og fra en JUS eksamen selv, jamført § 3-7 i avhendingsloven eller hvordan det no gikk.
Men NANO er videre opp prosenter, underpriset, duker for ASH, og nærmer seg markedet nok en dag. Ikke solgt aksjer, men ser på megler-belåning mot olje-bransjen om dagen. Tidlig enda antakelig, bare å nyte livet som en stoisk NANOitt er sikkert det beste valget.
God helg folkens, og gratulerer til alle som kom seg gjennom denne uka også uten å miste NANO aksjer!
Aaaaalt for tidlig å selge NANO aksjer nå ja, selger ikke 6 rette lottotall under trekning, når en venter på det 7ende tallet.
PS har faktisk spilt samme lotto og viking lotto rekke nå i over 10 år😂
God helg!
“Mister” ikke aksjer før vi ser andre kurser enn dette, bare å sitte rolig og følge med på utviklingen god helg til folket!
Tror nok alle bare sitter musestille og er livredd for å jinxe
Vil vel si at man som aksjonær i Nano til tider har fått kjenne på en noe mørk stjerneglans. Men det fundamentale, som FTD og PIM , har kastet sol inn i tilværelsen. Litt kjipt at det lyset kommer når det ulmer av internasjonal børsuro. De skyene gjør at Nano ikke får de solstrålene de fortjener.
Men jeg samler dem.
Edit Solstrålene, altså.
Og @studenten86, godt du kom deg velberget til eksamen.
Sant, men jeg velger å fokusere på det positive, som hvor hadde kursen vært hvis ikke Nano er såpass i dytten som den er for tida?
Som i dag når oljeprisen raste, men Nano tok seg sterkt opp igjen! Det hadde ikke skjedd hvis ikke Nano er så sterk som den er nå, sikkert rast langt ned på 60-tallet
Ser fram til uken, spennende å se kursen da!
Og ikke minst ASH, hva som kommer der.
Kan jo også komme noe nyheter i løpet av uka som kommer
Enig, @Oilimp. Så det samme. Var en litt sånn fugl-Fønix-opplevelse å se Nano reise seg da Osebx tryna i oljedumpa.
Hadde jo vært moro om Clinical trials ble oppdatert førstkommende mandag. Sist oppdatert 12 September.
Ellers kan man melde at Novimmune, som Maureen Deehan forlot til fordel for Nordic Nanovector i juni, denne måneden, har fått både “Late-breaking abstract at ASH supports evidence on transformative first-ever treatment in primary HLH”, og " FDA approves Gamifant® (emapalumab), the first and only treatment for primary haemophagocytic lymphohistiocytosis (HLH)"
Mye spennende som har skjedd med det selskapet siste halvåret, og spørsmålet er om hun hadde forlatt selskapet midt i dette, om hun ikke så betydelig potensiale i Nano og Betalutin. Årsaken kan jo selvsagt være andre ting også.
https://www.novimmune.com/en/swiss-biopharmaceutical-company/news.html
Fra hennes Linkedin i hennes jobbbeskrivelse fra Nano,
" Responsible for screening market for potential new options by assessing strategic fit and business potential. Also support the execution of collaborative research and development agreements to achieve corporate objectives.
Lead role in driving projects from evaluation to deal transaction."