Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Ok da,

1 Like

Aksjemarkedet er en forunderlig skapning, og selv etter mange tiår på børsen blir man en smule overrasket. Men ikke så altfor overrasket, for jeg vet jo at f.eks. NANO kostet både 12 kr og 129 kr uten at stort hadde skjedd i mellomtiden. Hva markedet fokuserer på er aldri lett å forutsi, og det varierer hele tiden alt etter hva man ønsker å oppnå.
Denne gang valgte altså markedet (i første omgang ihvertfall) å fokusere på den nokså tilfeldige størrelsen mDOR, som så og si var det eneste som NANO ikke scoret bra på. Vel, det bekymrer meg ikke så alt for mye, for jeg er ikke i tvil om at når røyken har lagt seg så vil markedet opptre langt mindre nærsynt og fokusere på langt mer interessante ting. Etter en slik seanse er det dessuten slik at det nesten alltid vil være dem som ønsker seg ut som har det mest travelt, og som da får sjansen til å definere førsteinntrykket.
NANO serverte sterke tall, og det viktigste i denne sammenheng var faktisk å få gitt ytterligere signifikans til de tallene man allerede hadde. Hvis det var slik at effekten allerede var ugjendrivelig så kunne man jo bare hoppet bukk over Paradigme-studiet. Og i så måte leverte NANO til fulle. Resultatene overgikk faktisk tidligere resultater med god margin.
Når røyken har lagt seg så vil nok markedet opptre mer rasjonelt og lede oppmerksomheten mot det som teller, og det utrolige potensialet NANO har også på lengre sikt (noe dagens abstrakt er et eksempel på).

7 Likes

Syntes den var god jeg, bestefar simpson som plages litt med senil demens skulle på hotell og kose seg, trodde han hadde vært på hotell og kosa seg etter sekunder, så snudde og gikk, alt med kjempehumør vel å merke. Fin illustrasjon av kursen som nærmet seg varmere strøk, og så snudde den fordi tydeligvis mange som trodde varmere strøk var oppnådd allerede. ^^
Må bare få ristet av oss de som er fornøyd med oppgangen og hadde ønske om å gå ut nå, før det er duket for videre oppgang.

Spennende å se om sperrene som er satt opp på 75 og 75,10 brytes…
Det er tydeligvis fortsatt noen tyngre aktører inne her og skal kjøpe under 75 så lenge det lar seg gjøre. Og på dagens relativt rolige volum (sammenlignet med de mest hektiske dagene den siste tiden) kan nok sperrer på 15-20k aksjer være effektive en stund…

Hva sa du?

Prøvde meg på en liten trade a 300 akjser. Solgte på 74,10… Lurt !! :crazy_face:

Ingenting er mer gledelig enn å få feil på den antagelsen :smile:

1 Like

Jippi! Over 76 nå :partying_face:

Sånn, da er hele portefølgen byttet. Håper ASK kontoen med billige Nano aksjer i 2019 blir bra?

Var det innsidehandel som tok sperren😂

1 Like

Syns du kan ta en for laget og selge 300 aksjer på 76, 78, 80 osv. Ser ut til å fungere bra. :grin:

1 Like

Forhåpentligvis.

Insidere kjøper ikke aksjer, de sitter på opsjoner! :stuck_out_tongue:

Har fulgt dæ i årevis St.doktor på div. diskusjonsfora, og vi har i hovedsak vært enige bortsett fra at æ synes at en Møring bør holde seg for god til å til stadighet skrive at man har kjøpt Nano til kr12. Et tips til dæ fra Trondheim i en ikke så liten bris fra igår med julebord og div, feiring med Rbk, er at sammarbeidet PCIB og Ultimovacs blir dynamitt innen kreftforskning på verdensbasis!

1 Like

Tydelig at det er noen som vil ha aksjer …:+1:

Ligger en sperre på 260 aksjer på 110, jeg skal hjelpe med å ta den ut om vi nærmer oss!

1 Like

Det vet vi da. Har sett det i ukesvis.

1 Like

Eksempel 1 på at geografiundervisningen i den trønderske grunnskolen er langt under par.

Lol. Feire hva? At dere som eneste utøver uten varig funksjonsnedsettelse vant paralympiksøvelsen aka eliteserien? Eller tenker du på rekordfangsten i europa? Flaut!

3 Likes

Tru dætt! Det samarbeidet der er kanonspennende!

1 Like

Er ikke Molde på møre? Nordmøre hvis du er pirkete;)