Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Når vi nå ser på den daglige aktiviteten, er det slående å se at nedgangen dag for dag er styrt av noen få m. hus. Når dagen er over, har deres roboter sørget for at dagens beholdning har gått i 0. Bortsett fra de aksjene som er hanket inn for overføring i DarkPool systemet. Dette er helt styrt, godt hjulpet av tradere som tror de kan overliste maskinene uten kurtasje.
La aksjene ligge i depoet, som de største gjør.

Ja, her var det jaggu stille i dag. Kanskje ikke så rart når aktiviteten er som den er i dag? Alle får ha en god jul, og så får vi håpe på bedre tider i det nye året. Og en ting til som ikke bør glemmes. Flest mulig av alle Nanos pasienter må få CR fremover!

1 Like

Har tatt ferie, podcastet med Bravo og stocktalk.no sin topp 50 liste er alt som trengs for at julefreden skal senke seg.

Topp 20 er forresten oppdatert.

5 Likes

Enig med @Savepig - også tatt ferie. Nothing to see here, neste år blir bedre (forhåpentligvis).

1 Like

Aldri hør på anbefalinger fra meglerhus eller andre nisser.

Gikk jo rett ned i stop lossen på 54,5 lol

Er det ikke jul nå da? Nissen må vi vel stole på da?

Kan ikke huske at nisse har sagt noe om aksje markedet, https://www.youtube.com/watch?v=BZjVB5tJN7o

Ikke sant. Det er så sinnsykt åndsvak prising at jeg blir litt matt. En skulle selskapet ikke har hatt noe fremskritt siden okt-nov 2016. Prisen er nøyaktig den samme som for over 2 år siden. Hadde man kjøpt da, og ikke foretatt seg noenting, ville man i dag faktisk sittet med tap (inflasjonsjustert).

Tror dette chartet viser hvor lavt priset Nano er pr.d.d. hvor utrolig mye av risken i aksjen er barbert bort med konsistent gode data, PIM og FT.

4 Likes

Det kan du si Noc, men så var det dette med konkurransebildet. Tror det er med på å legge en kraftig demper på aksjekursen i tillegg til makrobildet som råder om dagen .
Disse to faktorene er jo veldig vanskelige å kvantifisere, men tror det forklarer mye av negativiteten i aksjen.
Men en god partneravtale hadde nok snudd situasjonen på hodet igjen;)

Man kan sikkert finne fundamentale årsaksforklaringer – men jeg er overbevist om at det skjer et spill bak kulissene som mange nå overser. Det er konsistent med case-studies jeg har lest om hvor man ser aksjer faller uforholdsvis mye mens større aktører akkumulerer det de kan. Så får du en markup fase som går ekstremt fort.

Makro er en faktor som selvfølgelig påvirker, men til og med makro skal ikke forårsake et fall på over 35% på så kort tid. Så negative news fikk vi ikke i Nano, og så negativt er ikke makrobildet.

Magefølelsen min sier at det kommer til å skje store ting i Nano innen de neste 6 månedene. Kanskje er det for lenge å vente for noen, kanskje har de for høy belåning eller kanskje er det ren skattemessige salg vi nå ser. Uansett så sitter jeg dønn rolig pga. det jeg så i weekly chartet sist uke. Det bildet må endre seg vesentlig før jeg endrer mening.

8 Likes

De store/utlendingene hadde neppe akkumulert videre hvis de oppfattet det fundamentale som negativt. Men de har selvsagt ikke noe imot å få kjøpt til stadig lavere kurs. Kan være mange grunner til nedsalget til de mange (norske) små, men spesielt rasjonelle er de nok ikke (med mindre begrunnelsen er troen på å kunne kjøpe enda billigere senere).

1 Like

Vann og brød i år, østers og champagne neste år… Grusomt

Champagne problemer… :grin:

2 Likes

Ja, vi skal visst en tur åt skogen igjen…

Er ikke enig i at konkurranse-bildet skaper bekymring. Der er ingen som konkurrerer på lik linje med NANO i 3FL er min påstand. Der er produkter som kan få bedre efficacy, men de har lang og giftig behandling sammenlignet med Betalutin mono-terapi. Så selv om de truer andeler av markedet, truer de ikke det på et nivå som tar alle markedsandeler fra NANO.

2 Likes

Wire-Work

Nano fra ASH til i dag

Pdx må gjerne flytte… skulle vell strengt tatt være på teknisk analyse

4 Likes

@Savepig jeg spør deg her på småprat angående det du skrev om bullish oppkjøpsscenarier, hvilke spesifikke tenkte du på da?
Har vel vært kjøpesummer på 3.9, rundt 5 og over 11 milliarder dollar "innen segmentet " Nano kan tenkes å være i?
Det har vært noen lavere enn de nevnte også, men skulle Nano kjøpes opp innenfor de nevnte summene her, så vil vi vel kunne kalle de en dundrende suksess?

For ordens skyld, et eventuelt oppkjøp på de summene vil vel ikke kunne skje før de har gode data på både Paradigme og Archer-1, altså innen kanskje 2 år?
Da vil de nok også ha mer robuste data på DLBCL også, og kanskje andre studier de har/ samarbeider om, som f.eks leukemi.
Men mye kan nok skje før den tid, som f.eks godkjent BTD og Prime, partneravtale og andre ting.
Vi får vente og se, sånn som det fundamentale er i Nano nå så koster det ikke meg en kalori å vente tålmodig videre :slightly_smiling_face::+1:

Det er jo fryktelig vanskelig å vite om en sammenligner epler og pærer når man ser på nylige oppkjøp selvsagt.

Men jeg er nok så konservativ at jeg regner 2 milliarder+ USD som et bullscenario som slett ikke er urealistisk for nano.

Mens klimaet nå er så surt at en godt kan måtte senke den listen litt og.

1 Like

I et stillbilde så se jo det bra ut, men kreftbehandling er i rivende utvikling, noe som gir dårlig visibilitet for fremtiden. Det er nok med å legge en demper på prisingen av aksjen.