Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Jeg utfordrer deg til å finne noe som kan utfordre helhetspakken og QoL for betalutin til 3FL. Det må være noen som ikke har presentert noe enda eventuelt, og implisitt har lang vei igjen.

Slettet HO kontoen, ser ut til at Korsar har admin rettigheter der. Da vil jeg ikke bidra til det forumet på noe vis fremover.

19 Likes

Fikk en mld fra Dnb om at det ikke gikk an å handle Nano- aksjer i stad… Var det banken som fikk hikke, eller? Noen andre?

For all del, Betalutin er et bra produkt, men det er ikke poenget her.
Det er en rivende utvikling her, mange om beinet, og dette svekker visibiliteten. Og når man så dataene til REGN1979, så gir det grunn til å følge godt med fremover. FortysevenInc er jo en annen interessant konkurrent.

Jeg tar opp dette fordi jeg ønsker å belyse ulike grunner til at aksjen har falt så kraftig. At Betalutin fortsetter leverer gode data er bra, men allikevel gruses aksjen, så hva er da årsaken?

Mulige årsaker slik jeg ser det:

  1. Konkurransebildet
  2. Makrobildet
  3. mDOR kom inn lavere enn forventet
  4. Usikkerhet rundt finansieringen koblet opp med røff makro
2 Likes

Angående REGN1979:
Key inclusion/exclusion criteria som en måler mot hverandre:
NANO rekrutterer ned til 3 mnd forventet levetid.
REGN1979 rekrutterer ned til 6 mnd forventet levetid.
NANO rekrutterer ECOG/WHO performance status opp til 2.
REGN1979 rekrutterer ECOG/WHO performance status opp til 1.

Serious AE, Betalutin: 14/74 pasienter(19%).
Serious AE, REGN1979: 38/68 pasienter(56%).
Det inkluderer de 28 pasientene som har fått 5mg eller svakere dose. Så en må anta SAE til pasienter med doser over 5 mg(12mg og 40mg) er enda høyere.

Basert på strengere inntakskrav, og betydelig flere bivirkninger, ser jeg på det som nærsagt umulig REGN skal sette verdien til Bet for 3FL lik 0. Men de er en risiko for markedsandeler absolutt og må holdes et øye til.

Setter opp linker for sammenligninger her så de er lett tilgjengelig:
REGN1979
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT02290951’
https://investor.regeneron.com/static-files/86ef5b93-c6f3-47f0-8be8-43394dd709fa
NANO
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01796171?term=LYMRIT+37-01&rank=1’
https://prnt.sc/luxjzp’


Makrobildet er jeg skeptisk til at det er så grimt. Det er media-fremstilt som grimt, men du skal se FED kommer til å sette en slakkere rentebane denne uka f.eks.
mDoR kom inn lavere enn forventet, CR kom inn 2 høyere enn forventet, mDoR forventes å gå opp igjen, CR kan ikke falle igjen.
Finansieringsusikkerhet er ikke en betydelig bekymring. NANO kan avvente til 2020 og søke lån om det skulle være vanskelig i 2019. De hiver seg ikke på en emisjon til skampris på aksjen uten videre. Det er ikke en logisk frykt, det var aldri det, men har vært baissemat i lang tid. Viktig å skremme folk. Har ikke du skrevet dette selv tilogmed?

16 Likes

De trodde sikkert at du gjorde en feil. De stoppet mine overføringer etter å ha satt over for betting og bestilt mat fra letseat. Oser jo scam!

Kursen er nok ganske styrt, da større interesenter som vil inn vet at de fortsatt har god tid, og roterer ned kursen.

Dette er med på å skape dårlig stemning hos små aksjonærer som kaster kortene og man får tak i deres aksjer veldig billig.

Det er ikke så rart at typer som Korsar på HO holder på som de gjøre når kursen går ned, da det forsterker den dårlige stemningen hos de som er lei av gjentatte nedturer.

Kursmålsbettet på HO i fra tidligere i høst skulle jeg tippe Korsar treffer ganske greit med +/-, så man bør spørre seg om hvorfor denne figuren bruker så mye tid på akkurat NANO, for det virker nesten som en heldagsjobb slik som denne personen holder på.

3 Likes

Hm, ordrene står fremdeles som aktive.
Prøvde meg som robot.

Fulgte opp og fjernet min konto.

1 Like

Jeg fatter ikke hvorfor folk fortsatt bruker syreforumet HO, TI er både gratis, har bra admin og er fylt med langt flinkere (og mer seriøse) skribenter.

Jeg slettet HO kontoen med en gang jeg fikk vite om TI

7 Likes

Jeg er klar som et egg for gratis julepils mr. Flekk! Trenger sårt noe lesk for å glemme portefølfjen. Nå nærmer det seg julaften med stormskritt. Kan vi få dato og klokkeslett? :beers:

12 Likes

Haha er det seriøst?

Du som er mannen med det mest negative øyet på TI Glein, hvorfor mener du Nano faller?

Manipuleringen av kursen? Makro? mDOR? Konkurrenter?

Å herre - så kraftige mind blown-memes tror jeg ikke fins engang :smiley:

Han hadde 9 innlegg på et døgn om hvordan Bravo i conference call til ASH kom med informasjon om en ny forsinkelse. Altså innsending av søknad i H2 2020.
Han ble rettet på flere ganger og gjorde narr av folk som rettet på han. Jeg rapporterte nummerert alle innleggene hans, og postet at jeg gjorde det. Jeg fikk 2 innlegg slettet, han fikk ingen slettet. Han fikk innlegg redigert uten at tidsstempling til når redigering tredde i kraft ble oppdatert(som om de var redigert 1 min etter orginalt innlegg).
Vet ikke noe sikkert, men det er flere som har påpekt hans ‘nære’ forhold til admin tidligere, det gir mer mening at han har modererings-rettigheter selv.

1 Like

NANO faller fordi NANO gikk som en rakett før ASH. Så kom det 3 gode nyheter og 1 dårlig i tillegg til
at kom noen elendig røde dager på OSEBX og US. De konkurrentene med få pasienter og som er 3 år bak NANO med et helt annet regime er ikke egnet til å skremme så mye.

Fallet er katastrofalt kjipt kortsiktig sett, men ganske lett å forklare mener jeg.

Langsiktig er det helt ok, vi ønsker jo å se topp 50 vokse og alt under krympe som det gjør om dagene - jeg rekker antakelig også å øke beholdningen en del i 2019.

5 Likes

Satt langt inne å opprette en konto på HO.

Satt ekstremt kort inne å slette den igjen.

At det viser seg at brukeren Korsar faktisk enten er admin på HO forum eller har venner som er det er antagelig kriminelt ift børsregler. Eller, det ville vært det i land med en seriøs børs.

3 Likes

Det virker som du ser helt bort fra noen m.hus sine sammenfallende byttestrategi. Virkningen er presis det samme som shortaktivitet.

Det er der vi er uenig. Jeg synes ikke det er så lett å forklare fallet, mitt syn er at dette er veldig sammensatt. Og det er jo et at paradoks at kursen faller når topp 50 akkumulerer.

Jeg har redusert beholdningen min i Nano etter ASH, men ikke fordi jeg forutså dette fallet, men fordi jeg fant bedre kortsiktige muligheter. Hvis tilstrekkelig mange har tenkt som meg kan jo det være en mulig årsaksforklaring.

Så det var du som solgte ! Og ikke meg …:slight_smile:

3 Likes

Nå solgte jeg ikke bare for ‘‘sell on news’’ sin del, men når markedet ikke viste noe entusiasme over det Nano la frem på ASH, så tok jeg ned eksponeringen og flyttet litt over i Pcib.

Og hva er det for fjasete kommentar?

1 Like