Det er som Peter Warren sier, ikke trade small/mid caps, de er ofte kraftig manipulert.
NANO er imo et prima eksempel
Det er som Peter Warren sier, ikke trade small/mid caps, de er ofte kraftig manipulert.
NANO er imo et prima eksempel
Er i grunnen ikke så fjasete når du går fra megabull til å helle mot den negative siden av skalaen. Ventet i grunnen at du skulle lette deg litt, for du satt vel relativt lastet til ripen rundt ash
Finnes det bevis for dette, eller er det bare en historie vi liker å trøste oss med?
Jeg har mer tro på Peter Warren enn kjøttmeiser fra meglerhus og aviser.
Fyren trader hovedsaklig big caps og fx slik jeg har forstått det, altså store markeder og aksjer som det ikke er lett å leke med.
Mener å huske at han har nevnt setningen over om manipulasjon i en av sine foredrag.
Har ikke tro på at det sitter busemenn og manipulerer på bakrommet, dette er markedsstyrt. Jeg tror noe av fallet var tradere som kun skulle inn og ut basta bom. Deretter fikk vi en kilevink på mDoR, som jeg tror mange legger for mye vekt på. Utfallet er et resultat av medianenformatet, og kan om noen måneder være på 15 måneder. Har Betalutin i mellomtiden blitt 6 måneder bedre? Nei! Den er ca nesten akkurat like god, og det ser man ved å se på alle de pasientene som IKKE er medianpasienten.
Også har man sentiment, stilleperiode fremover og et pengebehov som må dekkes, og diffuse (men dårlige) konkurrenter som dukker opp. Selvfølgelig er det kjipt å ikke ha grønntall på konto lenger, men for en med langsiktige truser så håper jeg at kursen ligger brakk lenge nok til at jeg rekker å øke. Radforsk, Blackrock og i.
Syns NANO er et bedre case etter ASH i år enn før. Det er utrolig mange positive aspekter som det siste året ikke har manifestert seg i kurs. Samtidig øker de aktørene med muskler og kompetanse. Jeg tror det vi ser er survival of the fittest, de svake hendene kastes og sterkere hender overtar. Det er aksjonærlistene fremdeles prov på. På sikt er det en styrke for NANO, men synd for Greg og Einar som var redd for å fortelle kjerringa hva aksjesaldoen var. (Nb: tørr ikke selv heller, men holder stand lell!)
Også et hjertesukk: kan man i stedet for å hoppe fra trigger til trigger og fra selskap til selskap heller ta en titt i speilet og forsøke å sette en verdi på milepælene man har lagt bak seg? Og på tur ut: OFF og SUKK.
Forskjellen på deg og enkelte andre her som har solgt noe eller alt, som @Fornybar f.eks, at det er lett å se på vinklingen på innleggene dine at du er ute.
Fornybar og andre klarer å holde seg saklige på det fundamentale, og hva de tenker om det.
Du har jo f.eks nå fokuserert på "konkurrenter " som ikke er i nærheten av Betalutin, med lagt færre pasienter, mye mer bivirkninger og ikke like gode resultater.
Det gjorde du ikke når du var fullastet vel?
Jeg har ikke fokusert på konkurrenter, jeg nevner årsaker som jeg tror har vært med på å senke kursen. Hvis du gidder å les hva jeg skriver, så har jeg stor tro på Betalutin, men jeg lever jo ikke i en rosa boble, man registrer jo hvordan markedet har massakrert kursen i Nano etter ASH. Da er det jo naturlig å stille seg spørsmål om HVORFOR dette skjer, ikke bare male videre om hvor flott alt er.
Men har du ikke fått med deg, kursfall er jo hovedsakelig konspirasjoner mellom flere meglerhus og roboter. Noen er for personlige med aksjene sine, skulle tro man fornærmet moren deres. Når det er sagt, så er det lettere å se negative vinklinger om man har redusert seg/solgt seg ut. Så kanskje alle burde selge seg ut en tur og se på nano i et nytt lys? Viktig med begge sider av saken, synes ihvertfall jeg.
Det er sikkert sammensatt, og jeg aner ikke hva fasiten er. Det eneste jeg vet er at det ikke skyldes Illuminatis robotbusemenn, og at mDoR og raske penger har bidratt. Jeg syns bare det bør være mer negative fundamentalia for å forsvare et fall oppimot 50%.
Da er vi to!
Nei, jeg har nevnt 4 årsaker som jeg mener er årsaksforklarende.
Utifra sånn jeg forstår Nano, så er fallet ufortjent. Men på den andre siden så har jeg akseptert at det er veldig vanskelig å sette en konkret verdi på selskapet per i dag. Og da blir vel prisingen av selskapet i stor grad basert på psykologi.
Ja. Det er ikke enkelt.
Der kom dine punkter, og vi er faktisk enige… kombajamilård.
Jeg stusser over volumet vi faller på. At et 10-prosents dropp ikke utløser mer er litt pussig. Kan tyde på at det er mange aksjer som er ASHe/maste-fast?
Du er klar over hvor mange poster om oppkjøp du hadde i fra 8. oktober til tidlig desember? Og ATH og så videre.
2. oktober var det PCIB og emisjon som du følte var svært relevant for NANO, og hvor trist og trasig ting var. Ikke minst hvor forferdelig data ORR, CR og DOR var.
Nå er det makro, konkurrenter, mDoR og kursmanpulering.
Du snur ganske hardt på flisa ganske ofte. Begynte å linke til poster historisk fra deg, men det ble fort ganske mange, så ga opp det prosjektet.
Du har en tendens til å være veldig farget, ting er helt fantastisk eller nitrist. Vet ikke om det er trading eller påvirket av kurs-trend eller hva, men det er ikke fjas at det blir påpekt når det ligger i historikken din. Du har 4 triste årsaker nå, i oktober/november perioden hadde du rundt 10 argumenter som alle var oppkjøp, om hvor flott ting var. Ja du hadde mange andre positive vinklinger også. Kom ikke til desember før jeg ga opp.
*Edit, prøver å belyse ståa, ikke ment som personangrep. Det er flott folk er kritisk, spesielt om de er saklig kritisk. PCIB emisjonen som baisse-ammunisjon til NANO var ikke det. Det går ned om dagen, hva du peker på er mulige årsaker for noen. Betyr ikke mye om en er langsiktig.
Helt enig i punktene, men vanskelig å vekte dem innbyrdes. Særlig når vi vet at markedsaktørene har reagert forskjellig. Mange små norske aktører som selger og en del større utenlandske aktører som kjøper. Vil anta at sistnevnte gruppe handler mer på innsikt og mindre på impuls. Man skal vel heller ikke undervurdere at mange har solgt/redusert rent taktisk ut fra en forventning om billigere inngang. Mange har skrevet at de solgte en del aksjer selv om de var fornøyd totalt sett med ASH-tallene, og da er det jo greit å ha i bakhodet at hvis alle reduserer med 5-10% så blir det en ganske stor mengde aksjer samlet sett.
Dagens DP
17:40:52 | 54,501 | 26 678 | BATF | ||
---|---|---|---|---|---|
17:40:40 | 54,526 | 22 788 |
Supert.
Invivo er schizofreni … sånn er fjøla
Observasjon:
Før ASH kommenterte jeg i et innlegg at @InVivo sin ekstreme gearing forklarte den frenetiske positivite skrivingen.
Det innlegget ble rapportert av så mange brukere at det ble slettet.
Ingen som rapporterer når han tas på det negative?
Så så. Jeg tenker at vi har det så fint her på TI med mange dyktige skribenter og mener vi heller skal fokusere på de gode diskusjonene. At det lyser tvers gjennom enkelte, ut i fra posisjoneringen, er ikke noe å bruke tid på:) Vi har sett det før og jo før vi overser de jo bedre. De har en tendens til å forsvinne når de blir gjennomskuet.
Det er jo selvfølgelig observert, og man får bare fastslå at her velges diskusjonsform utifra hvor man er posisjonert. Kjipt at alt vedkommende skriver blir møtt med en mental asterisk hos leseren, men sånn er det blitt.
Bare å notere seg.