Jo, jeg ble moderert… Som vanlig, @pdx…
Og jeg som trodde jeg ville gå i pluss i år (har ingang på 91), men den gang ei. Det er til tider ekstremt frustrerende å være NANO-aksjonær. Lurer på hva Bravo synes om kursutviklingen. Tror det blir enda billigere mot slutten av uken. Den faller jo 5-6% i snitt. Skulle ønske jeg hadde mere penger å kjøpe for.
Er litt i samme situasjon som deg, jeg var faktisk til og med i pluss før ASH men jeg tok ikke nok av bordet - lærte ikke leksen fra tidligere. Trodde vi virkelig hadde snudd skuta nå. Men dette er nok et resultat av makro + litt høye forventninger. Har klart å skrape sammen litt mer cash å kjøpe for, men så var det å være litt mer tålmodig med kjøpet denne gang.
Bravo sa jo tydelig hva han mente om prisen på aksjen i Podcasten, og han har sagt det samme ved kvartalspresentasjonene til Nano. Selvfølgelig er han ikke fornøyd. Men slik er det nå og vi må bare holde hender i båten og synge Kumba-ja
Nedgangen etter ASH tror jeg er sammensatt.
Noen ønsker mer
Noen skremt av mDOR nedgang
Noen trader
Også følger internt kortsikig moment det globale. Feks målt etter Dow opp og ned mellom 24k og 26k i hele 2018 frem til nå.
Selv tror jeg det globale har hatt endel å si nå. Man ser i flere sektorer at folk er raskere til å selge ved ikke-positive nyheter enn før feb 2018.
Det at ASH hadde èn dårlig nyhet får sikkert fokus fra mange nå i mellomlang-sikts nedgangsperiode i verden.
Fikk jo avklaring på 18mnd 50%+ av pasientene, så da ble jo tross alt en potensiell 18mnd mDOR lagt død den dagen. Langsiktig tror jeg ikke det har så mye å si for NANO sålenge de kommer på markedet. Kanskje noen færre % i markedsandel. Selv med dårlige salgstall i starten vil jo NANO fortsatt forsvare 300+ i kurs
Selv så jeg an kjøp/salg volumet i 2 min på ASH mandagen og solgte 10%.
Kjøpte de inn igjen pluss noen flere på 64.
Psykologisk hjelper jo det for en selv å skaffe seg flere aksjer gratis under potensiell nedgang, men mange andre som gjør det samme skaper jo salgspress.
Jeg har for lenge siden slått meg til ro med at NANO kursen kan gå mellom og ok frem til PARADIGME er ferdig. Men kommer ikke til å selge før evnt det fundamentale|konkuransebildet endrer seg, eller vi er i mål.
Jeg doblet min eksponering mot NANO i dag.
Bedre risk_reward har jeg ikke sett.
Selv om vi var kraftig ned i dag…det var godt med kjøpere
Ja igjen var det en fyldig ordrebok gjennom hele dagen.
Min hypotese som jeg agerer ut i fra er at nå er nano en aksje som akkumuleres av de som har muskler og tid.
Betyr på ingen måte at ikke kursen kan kræsje totalt underveis.
Det ene utelukker ikke det andre. Men vi vet at NANO allerede befinner seg på radaren til et knippe seriøse aktører, og at de har beholdt appetitten tross eventuelle skuffelser i forbindelse med ASH.
Gitt informasjonen fra selskapet den siste tiden, ny CEO , tenker jeg redusert risk i caset er en stadig mer fremtredende positiv side ved denne investeringen.
Ny CEO gir meg gåsehud i positiv forstand…
Enig i at det er gode nivåer nå. Kjøpte på 63 og 58 på vei ned. Kjøper på støttene, selv om det ikke har hjulpet stort til nå. Likevel, ingenting faller for evig, på samme måte som at ingenting går rett opp. Fallet nå er jo overdrevet stort og som @Savepig er inne på, når man ser aksjonærlisten, så kjøper man. Å selge på disse nivåene er for meg uforståelig men hver sin strategi
Beklager, du prøvde ikke godt nok tydeligvis. I tidligere tider hadde du gjort deg som inkvisitor.
Du klarer virkelig ikke se poenget her. Oppkjøp fra Novartis, gode data, QOL etc, alt ser fortsatt lovende ut spør du meg.
Men jeg prøver å stille spørsmålstegn ved nedgangen vi har sett, hva er årsakene til det brutale kursfallet, er det noe vi har oversett på dette forumet? Alt ser jo så bra ut, eller? Er vi så farget av vår investering i Nano at det er negative elementer vi rett og slett overser?
Fremover får man heller stille den type spørsmål i sitt stille sinn, så slipper jeg å hisse opp inkvisitorene her inne.
Forøvrig fint å se at det fortsatt finnes oppegående folk her som InfoLeecher, Glein, Nocturne og dr.Stockdman.
Svært, svært sjelden at jeg gidder å kommentere poster hvor personer er uenig med hverandre.
MEN, det du insinuerer i det siste avsnittet ditt om at @studenten86 ikke er oppegående kan jeg ikke la stå usagt. Er det noen som bidrar til en balansert diskusjon så er vertfall han en av de. Slik hersketeknikk du prøver deg på der kan du fint slutt med.
Barnehagetendenser, helt enig med deg K
Jeg har drøye 40 biotechs verden over på watchlist, hvorav mange av dem i en prekommersiell eller veldig tidlig kommersiell fase, og det som er vanlig er at prisingen av dem fluktuerer på en måte som ville være utenkelig i omtrent alle andre bransjer i verden.
Var en som sa det godt på Shareville i går: Aksjer i disse selskapene er egentlig å regne for opsjoner på om selskapet kommer til å lykkes eller ikke, mer enn aksjer.
Så det at prisen på NANO fyker opp og ned har først og fremst en årsak: Det er en spekulativ prekommmersiell biotechaksje, og det er sånn de oppfører seg. Ingen grunn til å begynne med FUD og hersketeknikker for det om.
Edit:
Og volatile spekulative aksjer er alltid forventet å underprestere når det rugler på børsen. Slik ser IBB ut, og den har også veldig mange store kommersielle biotechs i seg. Er i fare for å ramle under 100 som er et viktig støttenivå.
Det er nok nettopp som opsjoner man må betrakte aksjer i slike selskaper. Likheten er jo også den at man får klekkelig betalt om selskapet lykkes og sitter igjen med ingenting om det mislykkes. Den viktige forskjellen er at man sitter gratis “to the bitter end” med disse opsjonene, mens det for virkelige opsjoner påløper utgifter hele veien.
Prisingen fluktuerer, og hva markedet vektlegger varierer også. Derfor er det jo nærmest umulig å forutsi hva markedets neste trekk vil være. Da ASH-resultatene forelå var konsensus blant NANO-kjennerne her at det i all hovedsak var positivt, og derfor var det vel de færreste som umiddelbart trykket på salgsknappen. Men deler av markedet (ikke de store aksjonærene) har hatt et annet fokus, og valgt å kvitte seg med aksjene.
Personlig lar jeg ikke mitt inntrykk av selskapet i særlig grad farge av kursbildet. Jeg står fast ved at selskapet er godt i rute, og at caset ikke er svekket.
I forhold til en eventuell emisjon er kursbildet relevant. Før behovet for en emisjon blir for påtrengende vil det nok være flere gode nyheter å melde (første mulighet vil nok være positiv endring av mDOR), men om det trekker ut alt for lenge så vil nok “emisjonsfrykt” bli en faktor i seg selv som kan påvirke kursen negativt. Resultater fra Archer-studiet vil opplagt kunne være en joker når vi kommer så langt.
Slutt å konstruer idiotnarrativer. Pengebehovet nevnes hver eneste dag. Av mange.
Det er ren svada all den tid både undertegnede og flere andre har omtalt NANO sitt fremtidige finansieringsbehov en mengde ganger.
Gratulerer med å bikke rett over i trollsonen.
Så så, lille gutt. Nå må ikke du bli trist å lei deg for at ikke alle er enig med deg.
Det var en periode du stortrives her. Men da hadde du nok pantsatt svigermora og kjøpt noen hundre nano aksjer. Regna med du kommer tilbake når du har kjøpt deg inn og skriver med store bokstaver om det flotte vi allerede vet om! Enn så lenge sendes gode tanker og riktig god jul.
Litt for mye HO tendenser her nå.
Hvordan går det med NANO i dag mon tro?
Kan ikke alle bare konsentrere seg om jobb og familien. Så tar vi opp Nano igjen i Januar. God jul folkens, når den tid kommer!