Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Leser du norsk?

Når vi lager memes og gjør narr av Costa er det mest galgenhumor ut i fra situasjonen vi er i. Det er kanskje ikke så lett for nykommere å forstå. Det er nok et fåtall her som faktisk tror han var en crook :blush:

1 Like

2islkh

1 Like

Da er vel alle blitt pessimistisk, både teknikere og hausere, på tide å kjøpe da

1 Like

Er jeg den eneste igjen i lenkegjengen (som har vært litt anonym )???

Jaja. Londonmannen ville ikke ta en Algeta hvor han hoppet av på 90-100. Vil historien gjenta seg ???

2 Likes

Vi er nok fleire i lenkegjengen enn vi trur. At det har vert vannvittig dumt er en annen sak. Men en ting er sikkert, eg har ikkje vert med på karusellen snart 3 år!?! for å hoppe av no før ash 2018. Eg har fleire aksjer idag en nokon gong!

3 Likes

#metoo

2 Likes

Er her fortsatt, og som torbolt sier er vi nok flere. Siste kjøp var på 43-ish under Paradigmeupdate.

Liker det NANO har gitt meg mer enn noe annet; kunnskap om at innenfor biotech tar ting tid!
En blitt en lek å vente! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Kan det ha vært det samme Bayer har tenkt? I tilfelle, så kan det være det forteller noe om noen som har et visst engasjement p å eiersiden/posisjonering/shortverktøy.?

1 Like

big bite!

bullshit, du håper selvsagt ikke det kommer før du er nesten helt inne. Annet ville ergre deg mer enn Algeta.

1 Like

Er mange i lenkegjengen igjen. Men de mest høyrøstede har vel vært de som har hoppet over bord. Med en investering i Nano er det kun interessant om du er ute eller inne den dagen det blir suksess eller fiasko. Mange har nok håpet at det skulle være en jevn stigning frem mot endelig svar, men slik ble nå engang ikke dette løpet. Personlig så har jeg bestemt meg for å henge med i 2 år til. Anser LOA til ca 70 % . Alle kjenner vel på utålmodigheten etter siste års ørken vandring. Se på topp 50, lite vingling blant dem. I min bekjentskapskrets er det over 250K med Nano aksjer, ingen av dem selger heller.

Men festen i lenkegjengen er nok utsatt i noen lange måneder til.

Så enkelt/lite attraktivt er det ikke.

Hugoil
En ting er å håpe på at man får med seg et eventuelt oppkjøp. Noe ganske annet er det hvorvidt man kan unne andre å lykkes, uten at man selv er del av den gleden. Det ene er et håp om at man gjør den rette vurderingen vedrørende en investering. Det andre er en egenskap som menneske.

Selvfølgelig håper jeg at timingen min er slik at jeg får med meg et oppkjøp i NANO. Men når jeg nå har valgt å satse på PHO den nærmeste tiden, så er jeg fullt inneforstått med at et bud på NANO kan komme når jeg befinner meg på sidelinjen. Det hindrer meg ikke i å kunne glede meg over at andre får oppleve suksess.

Men en at grunnen til at jeg kan ha et såpass avslappet forhold til dette, er selvfølgelig at jeg samtidig er rimelig overbevist om at jeg kommer til å tjene fett på min eksponering i PHO. Til din info har jeg 30% flere aksjer i PHO enn det jeg hadde på det meste i NANO. Jeg har allerede doblet innsatsen i PHO og langt mer blir det etter at PHO har presentert Q3. PHO er kraftig undervurdert av markedet.

Lykke til videre i NANO! ;-))

1 Like

He he… Joda, men når kona spør om verdien på dette Nano-gullet, så må jeg nesten peke på noen. Speilet har jeg tatt ned fra veggen for lengst. :rofl:

Jeg håper alle forsto ironien. Jeg laster ikke “Kpt.London” for noe som helst. Men lærer underveis at det for ham, som for alle oss andre, ofte er en viss forskjell på liv og lære. :smile:

3 Likes

Sånne meninger kan du holde for deg selv, her inne har vi en høflig tone.
Edit: Vært medlem i 31 minutter, og det første du skriver er sjikanering?
Blir nok et kort medlemskap her inne…

@ge-ge skjønner det, skøyer bare litt her :slight_smile:
Har “heldigvis” ikke kjerring som overser økonomien min, så jeg kan styre som jeg vil. :rofl:
Bra eller ikke? Vi får se, jeg tror det er ca 90+ % sikkerhet for at det blir et gullegg :+1:

2 Likes

Jeg har også trua i behold. Og den dagen det gullegget klekkes, kjøper vi oss billett til Kirkenes hele lenkegjengen for å feire. Så da håper jeg du har reinskav og passende drikke stående klart Oilimp! :rofl::joy:

1 Like

Kirkenes er også fint, men jeg bor 50 mil unna, på samme breddegrad-stort fylke :slight_smile:
Skal nok få skavet av noen kilo av de beste reinene, og henta den aller beste hjemmbrenten fram. Årgang natt til lørdag bruker av en eller annen grunn å bli bra! :rofl:
Da blir det Nanoparty Altastyle :money_mouth_face: :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Eller et steinkast, som dere kaller det.

7 Likes

Ofte kalt ett kaffekok unna.
Men back to Nano, zzzzzzzz…. :sleeping: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Du vet, du er både en pratmaker og en investor.
Denne gangen du kom innom hadde du lyst til å prate om at NANO begynner å være kjøpbar og hvor godt det hadde gått i både pho og idex. Og runder det hele av med gledelige lykkeønskninger for NANO ut fra et menneskelig perspektiv og ikke eget økonomisk.

Det er jo ofte slik det er, at man må kombinere to motstridende interesser. Hvordan man får til ens egen tyngdeforflytning mellom motpolene kommer an på ens egenskaper, smoothness og hudtykkhet. Det var bare det at lykkeønskningen (gitt at pho+idex fortsetter bra) ble omtrent lydende like hult som masten ble til slutt. Ikke noe grassalt viktig dette, men et lite poeng for ditt kommunikasjonsmessige kompass.

8 Likes