Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Vil si Nano var lett å skjønne det store bildet ganske fort, med Pcib er det langt fra like lett å sette seg inn i, mye vacc, nacc, og dacc der. .
Men må nok bare bruke mer tid på det :slightly_smiling_face:

@Fornybar - grunn til at jeg sier vi får pullback er pga. størrelsen på candle og rangen vi er i. Jeg håper den går lenger opp før vi får pullback dog. Mest sannsynlig en liten EQ før vi får bekreftet en ny opptrend.

@anon21766851 - denne karen har jeg lært så sykt mye av mtp. trading. Han er helt rå. Han snakker om krypto men prinsippene kan brukes på alt. Se denne videoen:

https://youtu.be/kOqXAc0U0D0

Personlig tør eg ikkje trade med store deler av min beholdning i Nano, rett og slett fordi eg er all in på oppkjøp. Nytter ikkje å vere ute halvparten av tiden då. Håper virkelig at Bravo går in for å lede selskapet i den retning. Likevel er det fasinerende å sjå kor riktig mange her inne tenker ang TA, og selvfølgelig er der mange kroner å tjene i så store bevegelser i kurs, når man har innsikt.

Spørsmål til dere kloke hoder. Trur vi fortsatt på en solid oppgang pga forventning fram mot Ash, eller har vi lært leksa frå tidligere? Håper Ash er nok til å dra oss ut av denne langvarige sure trenden og opp på hyggeligere nivåer.

6 Likes

Det er mer enn å treffe, går du ut kl 0915, og ser kursen fortsetter opp, har du is i magen til å stå rolig? Tror du mange som tradet traff på 10% oppgang i dag, eller forutså størrelsen? Det er mange trades du skulle truffet på for å være fornøyd med det. Var en på HO som skrev fornøyd om salg kjøp på 48 og salg på 49 i dag, av teknisk innsikt. Skal han inn i morgen, er beholdning effektivt en hel del mindre enn den kunne vært, kurtasje på toppen av endring som vil påvirke.
Enig i at der er flere dyktige sjeler på TA her, og tror det er mange som gjør det bra. Men du hører ikke så ofte om alle historiene som ikke går bra. Det er frustrerende å sitte rolig på en aksje, men det kan være en hel del mer ubehagelig å trade.
Anser du området kursen beveger seg i, som fundamentalt lavt, så er risiko ved trading større for å oppleve dager som i dag, mens du sitter på yttersiden.
Tror vi vil passere den lange nedtrenden, taket i den er vel rundt 67,5 akkurat nå, før ASH. Tror vi ser 90+ i grunn før. Men om den står i 50 eller 90 endrer ikke min filosofi for perioden. Er personlig av formening at på 90 i kurs nå, er det lavt område, og noe risikabelt å forsøke trades sådan. Prøver å løfte blikket enda et godt stykke lenger frem.

5 Likes

Torbolt

Da tenker vi helt likt. Tør ikke trade med Nano. Trader gjerne med de andre på OSE. Nano ligger fremst i løypa.
Bravo er hentet inn nettopp pga salg til BP. Det er helt sikkert. Bare å se på hans forrige jobb. Hadde jeg stått på utsiden når bud kommer, og det kommer, kunne jeg ikke tilgitt meg selv.

Hvem har sett LYSET ?..:slight_smile:

Jeg ligger i kategorien “Retail” , men jeg har ikke solgt ,så det så !! :slight_smile:

2 Likes

Retails make the world go round!

2 Likes

Denne aggressive kjøps-strategien som styrer kurs ganske kraftig, det virker kanskje ikke som optimal måte for en storfisk å samle aksjer på. Er det agenda? Var det noen som satte mer short enn som lurt var på lave 50-tallet, og som nå svetter litt ekstra? Noen som nærmer seg ferdig-handlet og vil styre kursen litt med siste del av posisjonering? Meglere som bare vil skape volatilitet for å høste mere kurtasje?
Vet ikke, blå tall er uvant, blir jo skremt. :joy:

7 Likes

Må innrømme jeg rynket litt på nesa da jeg så store plusstall, men for all del, jeg blir…jeg tenker trass alt og feks DNB opprettholder kjøp og verdi så er jo det bra :slight_smile:

Liker trøkket og fundamentet vi ser i Nano de to siste dagene! Deilig og se at pengene vokser litt igjen også.
Erger meg som bare rakkeren at jeg ikke hadde penger til å kjøpe mer på 48 kr!!

Med en slik trøkk, gir det meg økt optimisme mtp kurs med gode resultater på ASH!!

1 Like

Finnes det noen finansielle instrumenter hvor man kan plassere bets på hvor mange ganger Klorin klarer å si retail før jorden åpner seg under kontorstolen og sluker han/henne?

4 Likes

Er nok en kombinasjon av at mange har forlatt aksjen for å prøve lykken andre plasser, og det har gått minst like dårlig. At Jefferies opprettholder ett høyt kursmål gjør kanskje at disse føler at valget ikke var så lurt likevel? I tillegg er det nok en del short i aksjen som også fikk seg en støkk i går og som begynner å svette litt med tanke på ASH og de potensielle godbitene som kan komme der og etterpå.

NANO er dog enda billig, så vil ikke se bort i fra at det fortsetter over de neste dagene.

Edit:

Fy faen så spennende ASH blir. Abstraktet kommer kl 1500 på torsdag 1 november. Har alle betablokkerne klare? :grin:

3 Likes

The devil is in the retail

4 Likes

Fin liste @ath100
Du mangler et tall i nest siste intervall.

Gjetter du, eller kan du dokumentere?

Kan Nano sende inn oppdaterte Lymrit 37-01 data(altså med ca 9 mnds oppfølging) til late breaking abstracts 22-30 oktober, selv om de har fått godkjent Lymrit data som «normal» poster?

De kan presentere oppdaterte tall på posteren ift det som ble sendt inn på abstractet.

Nordnet har begynt med å spå aksjekursen ser det ut som. Melder stabilt fremover :thinking:

1 Like

Vi har fått godkjent en poster med 6 mnds data. Abstraktet ble sendt inn før 1 august. Det er derfor mulig at vi i slutten av oktober har tilgjengelig har 9 mnds data(aug+sept+okt)

Spørsmålet er om det er mulig å få godkjent postere i Late breaking abstrakter 22-30 oktober, som allerede har blitt godkjent som vanlig poster, hvor forskjellen kun er oppfølgingstid?