Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

¨Det er flere som har en mening om dette… Du får lese deg tilbake her i tråden… Folk bestemmer vel selv hva dem vil gjøre angående dette tenker jeg…

Automatisert trading, algoritmetrading og høyfrekvent trading har eksistert i snart 20 år på børsene.
Nesten all kjøp/salg foregår automatisk i dag.

Burde ikke være noen overraskelse å se disse mønstrene i ordrebøkene i 2019. Alle vet hva det er. Betyr ikke at det er satt opp slik for å presse prisen noe sted. Og de synlige ordrene er det minste man skal bekymre seg for om man først vil sitte og være urolig over hvordan børsene fungerer.

2 Likes

Første gang jeg har tegnet meg for emisjonsaksjer - Ser på DNB at min (over)tegning på repemi-aksjer ligger med status godkjent. Betyr det at jeg blir tildelt “full pott” ?

Nei, det betyr bare at ordren er gyldig og uten feil.

Må bare klappe for de aktørene som klarer å karre til seg betydelig mengder aksjer uten å pushe kursen oppover.

:clap::clap::clap::clap:

Oj, 69,051 aksjer kjøpt :smirk:

Edit: @Oilimp det er ganske no brainer eller?

2 Likes

Hm well, flere som har gjort det samme som meg, og kjøpt billigere over børs.

Det er sikkert BP som har benyttet sjansen i rep-emien til å ta en jafs av Nano uten å presse prisen :-*

Ja, skulle jeg kjøpt noen hundre aksjer, så ville jeg nok kjøpt EMI.
Når det ble flere tusen å spare, så var det en no brainer for meg ja :slightly_smiling_face:

1 Like

3,1 mill, minus fee for tilretteleggere. Blir omtrentlig null kroner i kassa, skulle man tro.

Costa fikk 200 000 til 25kr tidligere i dag. Det hjalp sikkert ikke emisjonen.

Opsjonene er jo allerede fastsatt og priset inn så det har svært liten betydning.

Aksjonærene har bedt om at selskapet tar vare på de små. Nå har aksjonærene vist selskapet sitt sanne jeg og det er dermed siste gang selskapet kjører rep emi tenker jeg. Husk på det neste gang du klager :stuck_out_tongue:

1 Like

Ikke mye overtegning å spore gett. Nei karer, man kan spekulere så mye man vil om shorting etc. men mange selskaper lever godt med short på 5-10% (NANO ikke i nærheten av det). Det er etterspørselen som må opp før vi ser noe oppgang. Har god tid jeg, men rart ikke flere lukter lunta mtp hva som skjer innenfor 18-24mnd.

6 Likes

Håpløs vurdering av styret å kjøre gjennom denne rep. emisjonen etter min mening, mtp. hvordan kursen var i ukene før det ble vedtatt.

2 Likes

Nå var det generalforsamlingen som godkjente rep. emisjonen. 26% av selskapets aksjer var tilstede på ekstraordinær generalforsamling, og av disse så stemte alle for en kapitalforhøyelse for å kunne hente penger i rep. emisjon.

Dersom rep. emisjon var en del av avtalen med DnB, og sånn sett gratis, så ser jeg argumentet for å ikke avlyse den. Men ellers synes jeg den har vært en slitsom affære.

2 Likes

Statistisk set går den ikke over 45,00 før distributionen er færdig i markedet; shorterne overtegnede ikke i rep emi og signalerer til markedet, at der i en periode vil være sælgere med rabat i ærmet.

1 Like

ja rart ikke flere skjønner hvor bra dette kommer til å bli innenfor 24 - 600 måneders intervall

1 Like

vet ikke om jeg orker å vente 600 måneder

Dere tradere altså…

image

2 Likes

Helt riktig observert.
Denne rep.emisjonen gir NANO null, nafa og niks mer gryn i lommeboken.
De av dere småaksjonærer so har forsøkt overbevise omverden at det er supert å kjøpe rep.eki.aksjer i NANO for å støtte kreftforskningen…det eneste dere har bidratt til er overskudd hos tilretteleggerne (finansielt og juridisk).

Deilig atvdenne fiaskoen av en rep emisjon er overstått.
Endelig kan kursen puste igjen.