Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jeg tror den økonomiske modellen ikke er klar for Betalutin. One treatment og ferdig lar ikke behandlere melke kua over tid. Forkastelige drittfolk.

Håper de gjør noe ekstremt i USA. Kaster seg hodestups i det, 50k per pasient og pengene tilbake om man ikke oppnår SD, PR eller CR. Det systemet trenger et støt.

6 Likes

NANO med Betalutin har ingen tall å vise til i DLBCL ergo kan de heller ikke nevnes. Etter ASH 19’ er en annen sak :slight_smile:

Edit: Ikke er det en PI3K hemmer heller

De har jo tall å vise til i FL, som også er en av sykdommene som nevnes?
Og muligens noe i MCL og CLL, selv om det eventuelt er få pasienter.
De har vel 9 pasienter i MZL, med svært gode resultater?
Uansett sikkert for få pasienter til å tas opp, men i FL har de vel minst dokumentasjon på 50-60 pasienter hvis jeg ikke tar feil?

Jeg benytter anledningen til å fylle på med enda flere aksjer.
Det er nå når mange er negative og kursen veldig lav man skal kjøpe aksjer.
Selg når alle roper kjøp, og kjøp når alle roper selg. Jeg tror dette snur snart. NANO er kraftig undervurdert på nåværende tidspunkt!

6 Likes

Nevnes kun PI3K trials for FL/MZL/DLBCL (ref. overskrift). Så jeg synes ikke det er unaturlig at ikke NANO/Betalutin nevnes akkurat her.
Edit: Men det er en jobb å gjøre, for de burde absolutt vært på lista med RIT

2 Likes

Sikkert noe i det. Jeg selv merker jeg er mer på med skrivingen nå, og det er sikkert fordi jeg aldri har eid mer Nano aksjer enn akkurat nå :grimacing:

1 Like

For meg er det helt motsatt, har aldri, med GOD margin, eid flere Nanoaksjer enn nå, men skriver mye mindre enn før.
Fordi jeg har siktet blikket mye lengre fremme enn før, og føler meg sikker på det fundamentale.
( det siste har jeg for så vidt gjort lenge, men har nok gått i meg selv mer nå og smurt meg med mer tålmodighet )
Har en forhåpning og tro om at det har skjedd noe avgjørende innen denne tiden neste år, men har “laddet opp med” tålmodighet fram til jula 2020 :slight_smile:

3 Likes

Helgen 8.-9. juni. ble alle Netfonds-kunder flyttet over til Nordnet.
Nettopp denne datoen er sammenfallende med starten på det usedvanlig store kursfallet.
Netfonds tillot langt høyre portefølje-belåning enn Nordnet og det er tvangssalget av de overbelånte aksjepostene vi ser for tiden.
Tvangssalget og det etterfølgende kursfallet har i tillegg utløst salg på stoploss og ytterligere press på aksjekursen.
Opp med humøret djerve medaksjonærer! Det fundamentale er uendret, vi er på riktig kurs og fremtiden er lys!

1 Like

Ser vi det samme sammenfallet i andre aksjer også?

Dette er feil, tvangsalg skjer ofte umiddelbart, samme dag eller dagen etterpå. Ikke 9-10 dager senere.

alle kunder hos Netfonds med gearing har også fått betydelig og utfyllende beskjed i forkant.

Det er greit å se spøkelser på dagtid, men det får være litt grenser for spekulasjoner.

1 Like

Jeg holder heller på min teori: short.

Ser man på aksjonærlisten fra forrige uke så ser man at blant annet JP Morgan plutselig har dukket opp på lista.

Ser man på denne ukes liste (som kommer ut imorra her tenker jeg) så ser man at JP Morgan og DnB Meglerkonto har falt ut av topp 50. Tror dere JP Morgan har kjøpt 150k aksjer for så å selge dem på vei ned? Nei, de shorter. Nøyaktig hvem som shorter og hvem som låner ut til short er jeg ikke sikker på, men fordi shortposisjonene må være større enn 0,5% av alle aksjer, altså ca 273k aksjer. Med andre ord blir ikke posisjonene synlige i registeret.

Nordnet handler de aksjer som Netfonds har solgt (logisk siden de er borte), og volumet kan ikke forklarers på noen annen måte enn at noen shorter og leker med tålmodigheten og nattesøvnen til småsparere. My 2 cents.

4 Likes

Det er jo her Archer-1 kommer inn, da får disse legene der borte mulighet til å gi Rituximab i samme slengen.

Nano trenger en BP partner som kan brøyte vei for dem i US. Det å skulle entre markedet på egenhånd tror jeg blir beintøft

1 Like

Kursoppgangen i andre aksjer var ikke like voldsom som NANO i november og fallet ikke like plutselig som NANO i desember. Jeg tror mange lånte for mye og for fort og ikke rakk å selge.

Jævlig påfallende at RIT ikke er nevnt med et eneste ord ja… :thinking:

Siste slide, nede til høyre.

Jeg blir litt oppgitt. Nevner det som ulempe at chemofree er langvarig terapi når vi vet at betalutin er ekstremt kortvarig terapi.

2 Likes

Nå var du skammelig bastant. Fallet begynte på mandag rett etter overtakelsen. Og en stor virksomhetsovertakelse kan ha utløst tvangsalg i puljer.

Få på plass en BP partner, så ordner dette seg!

Jeg tror det er ønsketenkning for å prøve å finne en forklaring på fallet.

Både Nordnet og Netfonds har hatt god oversikt over hvilke kunder som har sittet på gearing og som vil komme i brudd. Lite trolig at de har ventet til etter at kundene endelig har flyttet over og så kjørt tiltak puljevis.

1 Like

Jepp, bakgrunnen for fallet er ganske sammensatt tror jeg. Akkurat nå er det så mange faktorer som drar i negativ retning at kursfallet var uungåelig.

Eneste potensielle lyspunkt er ASH i desember, men det er fortsatt 5 måneder til abstract release. Men den eventen sammenfaller også med en mulig emisjon, så jeg antar at det medfører at kjøpersiden forholder seg avventende til inngang igjen til situasjonen er mer avklart.

1 Like