Er en del biotech som driver og tar opp lånefasiliteter før de har inntekter, er en ekstremt slippery slope.
Emisjoner is the way to go før man har noen skikkelige aktiva å slå i bordet med.
Er en del biotech som driver og tar opp lånefasiliteter før de har inntekter, er en ekstremt slippery slope.
Emisjoner is the way to go før man har noen skikkelige aktiva å slå i bordet med.
Må nesten le så galt det enn er. Nå har shortermafiaen nesten greid å presse ned mot innlånspunktet for disse siste innlånte aksjene. Nå skal det høstes?
Hva tror folket nå? Dukker det opp flere shorterfonds fra skyggenes dal under 0,5%?
Nei, foreløpig ikke.
Tilsynelatende ingen endring der, så nedgangen er mer sannsynelig algoritmehandel og tradere.
Det er jeg ikke så trygg på. Sikkert spart mye short fra tidligere tatt inn på høyere nivåer. De kan vel brukes nå?
Synlig short: SUM 608 082 1,22%
Så mye kan de ikke ha ervervet ved siste innlån.
Og mange aksjer sitter på hender til personer med kun teknisk interesse, fordi de ikke har mulighet til/ønsker langsiktig horisont.
Det er mange selskaper på Oslo børs betydelig mer shortet enn biotek og NANO. Trenger økt interesse for satsing i norsk biotek over hele fjøla. Tror det er betydelig større ‘problem’/‘årsak’ til dagens kurs.
Tviler ikke på at noen av de shortede NANO aksjene er gjort av algoritmer som utelukkende er programmert mot makro-tall. Ingen ondsinnet konspirasjon mot selskapet, men bare ren spekulasjon slik hedgefond driver med globalt i stor stor stor skala. Nå er de ikke akkurat engler, men det er selv med 5 ganger høyere short i NANO enn hva som er synelig, fremdeles ikke en så stor short.
Biotek er komplisert å høyrisiko(binært), så det er ikke ønskeposisjon for investorer flest med sine langsiktige posisjoner. Tror det er akkurat så enkelt til dagens kursing.
Manipulasjon kan tenkes var gjort bevist i oppkjøring mot ASH for deretter dumping. Noen som hadde algoritmehandel programmert mot høyt volum, samt primært oppsamling i halvannen måned før, og nedsalg fra tidlig desember. Spesielt at kursen på det høyeste lå 50% under hvor jeg ville gå fra ‘kjøp’ til ‘hold’ anbefaling for perioden.
Stå på @Savepig for å aktivt fremme informasjon om norsk biotek på twitter. Tror det er et mer fornuftig tiltak for å fremme underprisede selskaper og syneliggjøre potensialer samt definere risikoen mer substansielt enn hva meglerhusene så langt har tullet med i sine beregninger.
Vi fikk vel et dødkryss for en tid tilbake, så det er vel helt naturlig at man shorter på slike signaler… vil jeg tro.
Ukens siste DP
17:41:04 | 55,145 | 9 497 | BATF | ||
---|---|---|---|---|---|
17:40:52 | 55,165 | 10 044 |
Jeg tipper det blir emisjon på den måten pcib gjorde det. Denne er aksjonærvennlige og tar vare på dagens aksjonærer også. Føyer meg inn i rekken av dem som tror de ikke kan ta opp noe særlig lån enda, det er risky og litt usexy må jeg si personlig. Biotek med gjeld i tillegg:rofl:
Ja. Ekstremt aksjonærvennlig.
Hvorfor gjøre som pcib? Hvorfor ikke bare gjøre rettet emisjon som sist?
Du legger opp til god debatt?
Angående temaet, å få inn penger, så tror jeg heller på en partneravtale.
Eller kanskje et lån likt det Algeta tok, helt i sluttfasen, hvis kursen av en merkelig grunn enda er på latterlig lave nivåer når de skal ha inn penger.
Det er ment som baissing. Aksjonærvennlig var noe ledelsen kalte emisjonen når de meldte den kom. Måten det utspilte seg for investorer er ikke noe de lenger kaller aksjonærvennlig, tvert i mot.
Trodde vedkommende var lyst i bann tidligere, gudene vet han har vært rapport rikelig her.
Fin dag1, 2 og 3 oppdatering av hva som foregår på JP Morgans Healthcare conference
https://www.sheppardhealthlaw.com/2019/01/articles/healthcare-industry-news/day-1-2019-jp-morgan/
Dødskryss i Nano? Hvor?
20 dagers krysset 50 dagers som han sikter til tror jeg. Ikke at 50 dagers krysset 200 dagers nedover som er et dødskryss.
Regner med han tenker på at kursen krysset ned over 200 dagers snittet og forsnakker seg om definisjonen.
Emisjonen i nano er vel den mest aksjonærvennlige noensinne. Emisjonskameratene: 114,- “tidligere” (og hvemsomhelst): Take your pick, helt ned på 40-tallet…
Sorry, jeg som blingset. 50 > 200.