Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Detta er vel heilt normalt. Kursen vil ikkje gå noe særlig opp før svake hender har solgt unna. Så lenge det dukke opp et tilbud av aksjer ved lavere kurser så vil det fortsetta.

Dette er småprattråden, her må solb få lov til å småprate/ drodle litt i påvente av mer spennende nyheter og snakke om. Hadde det derimot vært på den fundamentale eller den tekniske tråden, da hadde jeg skjønt kritikken.

2 Likes

Det er ikke salg fra svake hender som skjer i dag. Ser man på den jevne og fine fallende trenden i intradagsgrafen er dette etter min mening helt klart shortsalg. Det er bare å håpe på snarlige saftige nyheter :grin:

2 Likes

Enig i at på småprat-tråden bør man kunne være litt mer vidtfangende og spekulere litt. Men man kan ihv bedrive litt selvsensur når man skriver på et diskusjonsforum for aksjer.
Spørsmål man kan stille seg selv er:

• Har noen noe igjen for det jeg skriver nå?
  • Bidrar jeg til å gjøre forumet mer verdifullt med det jeg skriver nå?
  • Har det jeg skal skrive nå blitt nevnt før?
  • Repeterer jeg bare meg selv nå?
  • Kan jeg dokumentere mine (bastante) påstander? (eller bør jeg starte setningene med: Jeg tror/Kanskje? Bør jeg være mindre bastant når jeg velger å kommentere)

Nå tror jo jeg også (merk: tror) at det er shortere som bidrar/er pådriver til denne nedgangen og ønsker å holde Nano inne i den negative trenden, men jeg føler ikke behov for å gjenta dette 5 ganger hver dag med bastante påstander om diverse meglerhus etc som jeg verken kan dokumentere eller sannsynliggjøre. Det hadde holdt med en gang i uka… Slik det “praktiseres” nå stjeler det bare tid fra andre som ønsker å bruke forumet for å tilegne seg verdifull informasjon samtidig som det gjør tråden mindre oversiktlig og denne verdifulle informasjonen vanskeligere å finne…

13 Likes

Da er det dagens DP

17:40:50 57,992 23 662 BATF
17:40:50 57,934 22 705
1 Like

Helt enig. Kursen stuper 7%, mens aksjonærer hos Shareville øker fra 1920 til 1923. Det er selvfølgelig lite data å basere seg på, men det lukter økt short framfor at småsparere kaster inn håndklær.

1 Like

Men målet er det samma. Få tak i billige aksjer. Kursen stige ikkje før de store interessene ser at det ikkje er noe særlig meir å henta. I dag blei det omsatt ca 400000 aksjer synlig på børs. I tillegg komme DP. Vi snakke fort 25+mil. Med de kursmål som blir spekulert i rundt omkring så er det ein fremtidig gevinst på over 100 mil bare på omsetningen i dag.

Mye kjeft å få i dag. Det tar jeg heldigvis ikke så tungt.:yum:
Så er også avregningen gjort for dagens innkjøp av shortaksjer. Det gjelder å se fremover.

Har du trua på selskapet og er litt langsiktig (2020/21) så er dette short greiene og alle andre fluktuasjoner i kursen bare støy, og det trenger du ikke bry deg om eller følge med på.

7 Likes

Jeg skjønner jo at flere aktører her inne absolutt ikke liker at man snakker om short og manipulerende m.hus. Flere vil være i fred med sine trader opplegg.
Vil likevel nevne at det drysser ut shortaksjer nå. Råder folk til å følge nøye med på kjøp/salg postene som legges ut. Selv passet jeg anledningen både i går og i dag på gunstig tidspunkt. God jakt på short aksjene.

Vet ikke om dette er nevnt her men ser Nano skal ha nettmøte hos Nordnet :slight_smile:

19 Likes

Dagen etter Q4 og årsrapport det der, flott.

image

8 Likes

Er årsrapporten fremskyndet? Det var vel i slutten av april i fjor. Noe i gjerdet?

Q4 presentasjonen er alltid de siste dagene i februar for NANO, så jeg har ikke noen veldige tanker rundt det tbh.

Det er jo riktig at den dagsaktuelle aksjekursen ikke betyr så mye for den langsiktige, ihvertfall så lenge man unngår å bli tvunget til å selge, men også for den langsiktige prising av selskapet vil det ha betydning hvis shortingen fører til at selskapet får problemer med å sette en emisjon på et fornuftig nivå.

Algeta vil utstede konvertible obligasjoner på 120 millioner dollar, tilsvarende knappe 730 millioner kroner.
Det skriver selskapet i en børsmelding.
Kupongrenten blir 3,375 prosent med konverteringspremie på 32,5 prosent, opplyser selskapet.

Noen som kan gjøre beregninger for effekt noe slikt for NANO ville ha for den langsiktige?

4 Likes

Det kommer jo ann på hvilke betingelser Nano kan få.
Hvis de skulle gjøre noe sånt i den nærmeste framtid vil nok renten være tosifret

Edit:
Tror ikke noe sånt er aktuelt før en eventuell godkjennelse fra FDA er klar

Ser ikke bort fra at DNM og FTF ser for seg en liknende løsning for Nano. Disse aktørene ville nok være først i køen ved konvertibelt obligasjonslån. Og derfor er de vel også så raske med å låne ut for shorting. Viktig å få kursen så lav som mulig?

https://www.norges-bank.no/Statistikk/Rentestatistikk/Styringsgrente-arlig/
Styringsrenta var i 2013 på 1,5% i snitt, nå er den nærmere 0,5% i snitt. Kupongrenta som Algeta fikk var 3,375% med konverteringspremie på 32,5%.
Forstår ikke at renta skulle være 3-ganger for NANO nå.
Og strengt talt vil jeg tro det er 12 mnd + til noe slikt skulle skje, at de vil ha PARADIGME-data i hånda for bedre betingelser. Men samtaler kan være innledet allerede eventuelt om det er noe NANO finner interessant.

2 Likes

I artikkelen fremgår det at Algeta har mottatt godkjennelse fra FDA på dette tidspunktet. Risikoen i Nano er mye større i og med at de er tidligere i utviklingløpet.
Dermed blir risikopåslaget mye høyere