Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Her er posteren
https://investor.regeneron.com/static-files/86ef5b93-c6f3-47f0-8be8-43394dd709fa?fbclid=IwAR0-J60TRstJy0jmPis1L_S11uksnLx_dTZ-ecsLjoc8t0BdkEEnRVR0EHo

De tok inn 12 pasienter med dosering 5mg eller høyere i diagnosen FL (table 3)
Resultatene for 5-12mg er 4 cr og 1 pr
Resultatene for 18-40mg er 4 cr og 1 pr(table 5)
Noe som viser totalt 10 pasienter med 80 % CR og 100 % ORR.
Dvs at jeg kun finner 10 av 12 pasienter igjen i tallene for resultater, noe det kanskje finnes en naturlig forklaring på –
…MEN det er allikevel VELDIG gode resultater selv om en tar høyde for 2 pasienter til – 66 CR og 83 ORR !!

Nå skal det sies at (såvidt jeg kan skjønne av tabell 3) så er ikke alle disse pasientene nødvendigvis cd-20-refractory, selv om de har relapsa en gang…

Men/OG uansett er dette nok en cd20-basert behandling og vil forhåpentligvis kunne kombineres med Betalutin i en eller annen linje i fremtiden.

1 Like

Dette er gjentagende behandlinger og jeg har lagt merke til at de selskapene som gjennomfører utprøvinger med en behandling som skal gjentas flere ganger har hatt en tendens til å trekke fra i oppsummeringen de som ikke fullfører hele behandlingen/behandlingsregimet (enten pga AEs (bivirkninger) eller PDs). Det blir i så måte ikke så enkelt å sammenligne med Betalutin som er en engangsbehandling uten å inkludere de som faller fra før hele behandlingsregimet er gjennomført. Så med tanke på dette, så er ikke tallene som oppgis sammenliknbare.

2 Likes

Ser uansett ut som de er avhengig av tilstedeværelsen til CD20:

https://www.biooncology.com/pathways/cancer-immunology/cd20cd3.html

Akkurat, takk for retting. Det er lav n, og det er høy andel AE og mange som gir seg under behandlinga. Kombinere med et produkt med relativt lav toxicity som Betalutin skulle kunne gi mening for de. Men har ikke tiltro til produktet pga tox-profil enda, vil se hvordan dataene holder seg i et større utvalg i hvertfall.

1 Like

Helt klart – Det er jo en cd-20-behandling… Men de klarer seg antagelig med mindre tilstedeværelse enn andre cd-20-behandlinger… (vil jeg tro)

Sendte noen spørsmål på mail til Nano, noen ting vi har diskutert her, og noen andre ting flere vil ha svar på, spurte de om de vil informere markedet når:
-De har alle sentre åpne for Paradigme
-De har alle pasienter inkludert i Paradigme
-Spurte litt generelt om det samme om DLBCL og Archer-1 også.
Ikke sikkert de kan svare på alt, men greit å spørre tenkte jeg.
Deler svar her når det kommer :slight_smile:

3 Likes

Kan deles her og @Salamis

(OBS! BRANNFAKKEL-advarsel!)

Høres mistenkelig ut som opphavet til det berømmelige “next in line” det der :smile:

Og hadde man hatt skikkelige baller så kunne man brukt MYE tid på egne selskapspresentasjoner på å nedsnakke konkurrentene, men det ville vel vært å dra det litt langt :wink:

Kan du legge fra deg fakkelen og plukke frem teskjeen? Jeg forstår ikke hva du prøver å formidle.

(OBS! BRANNFAKKEL-advarsel!)
Ikke for å pirke men utligner ikke en parantes store bokstaver og utropstegn? :wink:

Humor, og litt alvor. Hvis det Studenten sier faktisk er uttalt av en i eller nær Nano, så er det faktisk litt interessant.

Men jeg regnet ikke med deg Glein, så sorry til deg, du kan slå av autokrigerknappen din på innleggene mine :smile:

1 Like

Bare vanskelig å få has på hva du vil frem til med disse faklene dine. :slightly_smiling_face:

Forøvrig et bra utsagn fra @studenten86, når det er tett i feltet må man skille seg ut.

En brannfakkel kan enten bli kastet inn i noe og forårsake inferno, eller kan være til hjelp til å belyse noe man kanskje ikke ser eller forstår sånn uten videre.

1 Like

Nei. Da ville man brukt en helt vanlig fakkel, lommelykt, stearinlys, parafinlampe eller annen alternativ lyskilde. En brannfakkel er noe helt eget. Så vet du det til neste gang du belyser et tema med brannfakkel.

2 Likes

Fungerer det bedre med nødrakett?
Eller blir det i overkant?

1 Like

Absolutt egnet, men helst utendørs.

1 Like

Poenget er at det som kunne se ut som 100% ORR etc topp vellykkede konkurrenter til Betalutin ikke har resultater som kan sammenlignes med Betalutin. Greit nok å få ORR til 100%, når du bare tar med “vellykkede” pasienter!

Det spørs om ikke Nano kan rapportere annerledes også, skal amerikanerne forstå det, selv om Betalutin i prinsippet er en monobehandling?

De som til nå har bekymret seg for sterk konkurranse fra behandlingene nevnt over kan herved slappe av. Betalutin er fortsatt overlegent “best in class”!

2 Likes

Du sier noe der!

Dog er det jo vel så viktig at andre rundt omkring også forstår at Betalutin er best in class, og at det ikke bare er det.

Kan godt hende det er en simpel forklaring på dette, men hvorfor finnes det ikke en slags “Standard” innen dene typen rapportering? Altså at man ikke bare kan legge frem dataen som man ønsker for å potensielt pynte på ting / villede andre.

Ja, blir aldri feil å hente frem denne fra tid til en annen…:

For den som ikke orker/gidder eller har lest dette før så holder det jo med konklusjonen:

When you look at the whole story, there’s no single reason for failure. There were regulatory delays, manufacturing snafus, strong competition, reimbursement challenges, and issues around physician referral patterns.

If this story sounds familiar, it should—there are some striking similarities to what happened more recently with Dendreon. If there’s a lesson here, it’s that cool science and hard medical evidence aren’t enough. When companies fail to understand the markets they are entering, the results can be quite ugly, especially as insurers tighten the screws on reimbursement. If more companies fail to pay proper attention to these issues, you can count on more promising drugs like Bexxar ending up on the industry scrap heap.

Men Nano, RHL og Marco Renoldi har jo både denne og lignende historier i bakhodet når de utviklet Betalutin og kartla markdet.

Nei, REGENERON har uansett bedre resultater for R/R FL.
12 pas innrullert i indikasjonen.
10 pas gis det tall på (8 cr og 2 pr)
(antagelig 2 pas som har hoppa av behandlingen)
Resultat når disse 2 medregnes blir ORR 83% og CR 66%…

Men veldig lavt pasienttall dog…