Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det er jeg helt enig i @kanon . :+1:

Alt i alt er det mange elementer/faktorer som taler til fordel for Betalutin i behandlingsøyemed og som en mye brukt medisin når det (forhåpentligvis) kommer på markedet:
– tøffere populasjon som behandles (som nevnt)
– Onetime-treatment
– milde forbigående bivirkninger
– høyner cd-20-mengden i kreftcellene, noe som åpner opp for ny cd20-behandling etter Betalutin behandling.
– Betalutin er perfekt til kombinasjonsbehandling (slik jeg ser det nå) pga de tre ovennevnte faktorer.

Enig i det du skriver der, @Merlin

ps: Elementet med at bivirkningene for Betalutin er forbigående mener jeg er veldig viktig og jeg tror denne faktoren er veldig undervurdert av markedet. (Spesielt mtp kombibehandlinger)

5 Likes

Dessuten er bivirkningene stort sett kun hematologiske, og kan enkelt behandles med blodoverføring. I praksis er dette nesten ikke å regne som bivirkning. Krever ingen spesialbehandling eller operasjon. Litt verre når det går hull på tarmen!

1 Like
1 Like

11 av 20 fikk ORR i FL med REGN1979. Det er 55%. Vesentlig lavere enn Betalutin. De med høyest dosering gjorde det absolutt best, men var doseringen for høy? Sum bivirkninger kan tyde på det.

Inklusjonskriteriene synes snillere enn for Betalutin/Archer-1. Enkeltpasienter (minst 1) kan ha fått kun 1 NHL-behandling tidligere.

Gj.sn- alderen noe lavere også.

Administrasjon og oppfølgning vesentlig enklere med Betalutin/Archer.

Trekk konklusjonen selv.

1 Like

Hvorfor mener du det? Ingenting som tyder på det etter hva jeg kan se. Resultatene tyder heller på at de som fikk under 5 mg dosering hadde for lav dose til å få noe effekt og derfor trakk seg fra studien. De med “høyest dose” inkluderer for øvrig et ganske bredt spekter av størrelse på dosen (5 til 18 mg) så de har et visst slingringsmonn å velge i. Tror heller ikke de hadde økt helt til 18 mg om dosene under hadde vist for store bivirkninger, så den spekulasjonen din mener jeg ikke virker særlig trolig.

1 Like

Mengden bivirkninger antyder at pasientene får bivirkninger også ved under 5mg doseringer.
Vi har for lite data til å vite sikkert hvordan veien blir for REGN fremover. Det blir galt og ignorere de, efficacy er sterk ved høyere doseringer, men på lavt pasienttall.

image
Kan fremheve at median alder for over 5 mg dosen er samme som NANO har for FL pasienter. NANO tar inn ECOG 2 også, betydelig sykere pasienter enn sine konkurrenter potensielt. Men det er Ann Arbor stage 3-4 hos over 85% av pasientene som er behandlet med over 5 mg.

Det er for tidlig å trekke noen konklusjoner om REGN1979. Jeg har ikke kunnskapen til å påstå at de har for mye AE, de har mye for med tanke på at det er en eldre gruppe mer preget av sykdom, men for mye? For noen pasienter ja, for andre nei, sikkerhetskomite godtar den eksisterende bivirkningsprofilen deres, så da må vi vel anta at det kan bli en aktør.

Investeringsmessig er jeg ikke bekymret for Betalutin og NANO av den grunn dog.

4 Likes

Ny konferansedag

image

Ser J.P Morgan har økt med 100K i Nano også.

2 Likes


Presentasjonen ligger allerede ute her.

2 Likes

Hvor lenge siden er det at fase 2 i DLBCL dukket opp på juicelisten til Bravo?

Mener at det har vært oppdatert slik noen måneder nå – er allerede snakket litt om på tråden om at Nano må se et marked tilgjengelig for Betalutin innen Dlbcl og at resultatene må være lovende/ha gitt noen positive utslag når de allerede planlegger en fase 2 med oppstart 1H 20…

6 Likes

Kan aldri tenke meg at de planlegger et fase2 studie om man har sett dårlige/middelmådige resultater fra fase1. De har mange andre studier de heller kunne brukt pengene på. Så for meg er det litt bull

4 Likes

Skulle jo tro det. Men hva tror dere er grunnen til at de venter til h1 2020 med å sette i gang fase 2 hvis dataene er lovende? Selv med forsinkelsene tok det vel under 1/2 år fra innrullering fra sist pasient i lymrit til første i PARADIGME…

Penger muligens?

Alle tilgjengelige hender er muligens tiltenkt Paradigme+Archer slik at man ikke har nok folk til å i tillegg dekke et fase2 studie innenfor dlbcl. 1H 2020 vil paradigme være ferdig innrullert og man har bedre tid? Bare en tanke…

1 Like

De må vel ha et grunnlag for å velge riktig dose - så tror vel ikke de planlegger noe før de ser resultater fra siste pulje med doseøkning… og de har vel ikke meldt noe om at de er ferdig rekruttert i fase 1 ennå heller forsåvidt - eller?
For øvrig hadde de veldig mange pas i Lymrit, så de visste nok veien de ønsket å gå i paradigme ei stund før den var siste pasients resultater kom inn der.

Så synes ikke tidsplanen ser noe rar ut, jeg…

2 Likes

Grunnlag. Og det kommer! Her er tid poenget! Sammen med VENT OG SE!

Alt går riktige veien for Nano. Vil du tape penger: Selg!!

Vil du tjene? Vent lenger! Det lønner seg!

1 Like

Tenker de vil ha en partner i løpet av året, så starter de Fase 2 før DLBCL og Fase 1 med Humalutin med friske midler, uten videre utvanning, i 1H 2020.

Om dette stemmer snakker man jo per definisjon om at Betalutin+rit kan brukes i både tredje og andre linje etter godkjenning fra PARADIGME?

1 Like

Ja, vil tro det. Det er en del av hvorfor kombinasjonen er så viktig. Den kan øke pasientpoolen i 3L fra 40%(r&r) til i hvert fall over 65% (antallet Renoldi utpekte som passende for Betalutin monoterapi)

Ser du skriver 2L etter godkjenning av Paradigme. Det stemmer vel ikke siden det ikke vil være refusjon å få for Betalutin i 2L setting?

Jeg mener at kombinasjonen vil kunne brukes i 3L med Archer 1 som rasjonale.

@anon21766851 oppdaterte dette. Misforstod hva du skrev først.

1 Like