Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Sant det @diffish.

Jeg lurer på om utbredelsen av MZL også er noe som har bidratt til at selskapet ikke har prioritert klinisk fortgang i indikasjonen?

1 Like

MZL kan selvsagt være tilfeldig, selv om det ser spennende ut.
Jeg synes NANO har en god strategi med bruke 3. linje for å komme seg på markedet. Skulle PARADIGME vise seg å få tilsvarende resultater på MZL, så kan man jo få kjørt et pivotal randomisert studie for MZL på 1. linje.

Og et slikt studie, gitt tilsvarende resultater, vil helt sikkert ha stor partner / oppkjøpsverdi.

Tror NANO gjør det rette her, å få en god indikasjon på om MZL er tingen for første linje ut fra PARADIGME koster ingenting.

7 Likes

Strategien Nano har er fin. Det blir ikke MZL pasienter i Paradigme dessverre, så de må nok initiere noe annet hvis de skal få mer data på den indikasjonen.

3 Likes

Litt DP på slutten av dagen…

16:47:07 47,216 14 346 BATF
16:47:07 47,203 13 483

Dette emnet er midlertidig stengt grunnet et høyt antall varslinger fra fellesskapet

Tråden åpnes om litt, henstiller til at ALLE puster med magen, teller til ti og tenker seg om 2 ganger før man trykker enter.

Be nice, evt klager på overdreven sletting av poster kan tas på pm til @pdx.

Målet var å få vekk det som gikk på person og krangel slik at sak kan komme frem igjen.

7 Likes

Dette er jo, med respekt å melde, ren og skjær tullprat!! Det går an å bruke hodet litt når man leser meldingen !

• For det første er dette for å vise at median overall survival ENDTE på 1,5 mnd for de mus som IKKE fikk medisin!
  • OG det er ikke slik at musene som var døde etter 1,5 mnd plutselig kan våkne til live og slå den gruppen som fikk medisiner, så vi vet at gruppen som IKKE fikk medisiner også er er nødt til å ha lavere enn 50 % survival etter 5 mnd… (dersom det er du lurer på) eller at gruppen som FIKK medisin har 100 % survival både etter 1,5 mnd OG 5 mnd…!
  • At det fremheves at 100 % av mus med medisin lever fortsatt etter 5 mnd (lenge etter 1,5 mnd avlesning) er for å sette fokus på den gode OG varige effekten behandlingen gir…

Alt i alt er dette sensasjonelt GODE RESULTATER på mus etter mitt syn – og så får vi håpe at dette er overførbart til mennesker i mest mulig grad…

37 Likes

Bra svar @TyrionIV
Da kom det noe godt ut av å sette spørsmålstegn ved det tidligere da. Du fant ut av det.

2 Likes

Dette stemmer ikke Glein, hvis du hadde sjekket ut linken jeg la ved i innlegget mitt og lest hva jeg skrev, så er det ca 10000 mennesker som får MZL årlig bare i US, så denne indikasjonen representerer blockbuster muligheter.

Dette handler ikke om Paradigme Snøffelen, men om DLBCL.
R/R DLBCL virker som en notorisk vanskelig indikasjon å behandle, derfor mener jeg Nano burde bremse litt her og heller følge MZL sporet. Vi vet at Betalutin viser god effekt mot MZL, og at lavdose Betalutin så langt ikke har vist noe særlig effekt innnefor DLBCL.

Derfor mener jeg at det på nåværende tidspunkt er bedre at Nano gjør ferdig fase 1 av DLBCL og fokuserer ressursene på MZL, der det kan se ut som de får mer bang for the buck.

Også har vi jo dette studiet som viser at tap av CD37 øker sjansen for tilbakefall innnefor DLBCL(min tolkning).

http://www.bloodjournal.org/content/early/2016/10/24/blood-2016-05-715094

Det er kanskje greit forståelig den lave kursen når selv de enkleste børsmeldingene fra selskapet ikke blir forstått av aksjonærene @vegar_beider. Meldingen er enkelt og greit fremstilt, det burde ikke være mye å finne ut av? :smirk:

4 Likes

Jeg finner ikke igjen linken. Kan du kjøre den ut på nytt?

Av det jeg klart å søke meg til er insidensen langt lavere enn 10 000 per år.

Ligger tilgjengelig i innlegget mitt lengre oppe. MZL utgjør ca 12-13% av alle NHL tilfeller. I US blir ca 75000 pasienter diagnostisert med NHL årlig.

Poenget er at jeg mener DLBCL er feil prioritering på nåværende tidspunkt. Så får vi jo håpe fremtiden viser at jeg tar feil!:wink:

Takk! Jeg finner sprikende tall. Tar man utgangspunkt i at 7,5% av NHL er MZL vil man få rundt 5300 tilfeller årlig i US. Uansett et høyt nok antall til at man burde få i gang studier rettet mot denne indikasjonen.

It is more common in developed countries, with an estimated 70,800 new cases in the United States (U.S.) in 2014.

Marginal zone lymphoma (MZL) is a common indolent subtype that accounts for about 5–10% of NHL.

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/bjh.12730

Her er jeg hjertens enig, man kunne like gjerne gått for MZL. Tror nok at beslutningen om DLBCL ble tatt for lang tid siden, dvs. før man hadde så lovende data for MZL liggende. Bordet fanger. :frowning:

1 Like

Next in line

6 Likes

Ukritisk haussing. I like it :grin::boom:

Their lead drug, now sitting on the threshold of Phase I, uses an antibody to guide alpha-particle emitting medical isotopes to cancer cells, creating a kind of flash grenade of localized radiation to kill malignant cells.

Next in the line er på dørstokken til fase I.

Husk på at det er bare forumekspertene som har sett seg ut at Betalutin ikke duger i DLBCL. Og at disse meningene er basert på liten effekt av lav dosering samt noen linjer fra forskning her og der om lavt uttrykk av CD20 osv.

I mens planlegger selskapet fase 2 i samme indikasjonen med litt mer kjennskap til resultatene enn vi har her :wink:

6 Likes

Jeg vet, @Fornybar. Det er bare det at vi kan ha begge deler. :slight_smile: