Jeg heller skjønner meg ikke på off-labelbruk. Noe man kan anse som en heldig bi-effekt om så skjer?
I andre nyheter: Duvelisib fikk AA i september 2018 for FL på bakgrunn av en studie med 83 pasienter. Et pussig tilfelle hvor blackboxlabeler knyttet til tox og sub-par resultater får meg til å tro at AA-døren i indikasjonen står på vidt gap enda hos myndighetene.
The FL indication is based on a single-arm multicenter trial of duvelisib (NCT02204982) enrolling 83 patients with FL who were refractory to rituximab and to either chemotherapy or radioimmunotherapy. The ORR, determined by an IRC, was 42% (95% CI: 31, 54), with 41% of patients experiencing partial responses and one patient having a complete response. Of the 35 responding patients,15 (43%) maintained responses for at least 6 months and 6 (17%) maintained responses for at least 12 months. Continued approval for the FL indication may be contingent upon verification of clinical benefit demonstrated in a planned randomized trial.
Er det fremdeles ikke en snøballs sjanse for at NANO kan file før 130 pasienter er behandlet?
@larsmkn, tror du disse 10 pasientene fra 37-01 kan være nok til at behandlere benytter Betalutin for MZL?