NANO er min nest største investering, så det er ingen symbolsk post akkurat. Langt nærmere 100k enn 10 aksjer for å si det slik.
Hvilken fullmakt skal du gi styret på generalforsamlingen?
- Fullmakt til styre til å forhøye aksjekapitalen med 20%
- Fullmakt til styre til å forhøye aksjekapitalen med 10%
- Fullmakt til styre til å forhøye aksjekapitalen med 0%
0 stemmegivere
Mistenker de har bedre oversikt over forventede behov og kostnader enn oss her inne. I motsetning til hva aksjekursen gjerne viser under/etter en emisjon, så er det at bedriften får pengene det trenger for drift særdeles viktig for at driften ellers skal ha verdi. Så får de som kan det bedre heller ta kranglene om pengebruk og projiserte kostnader. Er ikke så grådig at jeg vil redusere driftsfart og ambisjoner for å redusere en utvanning i fremtiden. Skal DLBCL starte fase 2 fordi dataene gir grunnlag for det, så er det en kostnad i patenttid som påvirker verdien av den forskninga. Begrenset hvor smart det er å ha gode ideer sittende på benken uten fremdrift i lang tid. Så håper jeg der er smarte hoder med relevant kunnskap som eventuelt kan fremme gode saklige argument om behovet deres fremstår for grådig.
Her er et godt eksempel på en som ikke kan det mest elementære vedr selskap notert på børs, og det er tilgang til kapital.
I går kl 23:4138
Med utgangspunkt i kursutviklingen etter investor presentasjonen hos DnB I dag, så har ikke de blitt imponert i noen særlig grad.
I innkallingen til GF den 25 April er det nye opsjoner til ansatte og enda en emisjon på trappene… så her er alt ved det gamle.
Zuba, igjen, når du tydeligvis ikke skjønner hva jeg skriver er det like greit for alle parter at du lar vær å kommentere.
Ser lenger oppe hva du stemte. Forteller mer enn tusen ord om din kompetanse.
Forresten, godt jobba å stemme i GF uten aksjer i selskapet👏
Nå sitter ledelsen og styret med en potensiell blockbuster mellom hendene, og nærmer seg oppløpssiden i forhold til godkjenning.
Da virker det lite ambisiøst å be aksjonærene om 20% utvanning på nåværende tidspunkt. Lykkes Nano med ARCHER-1, så er mulighetene enorme! Derfor bør ledelsen setter alle kluter til for å innrullere så mange pasienter her så fort som overhodet mulig. I forhold til forekomsten av NHL i Norge, i overkant av 1000 pasienter hvert år, så burde det faktisk være mulig å få inn 20-30 pasienter på 1 års tid.
Tja, man kan jo se motsatt på det.
La oss nå si at de har en forventning om at det kommer nyheter som kjører kursen skikkelig i været, så kan de nå da få en fullmakt til å virkelig fleske til og skaffe solid finansiering for lange tider fremover.
Når de har så brede fullmakter til å skaffe finansiering i aksjemarkedet, så har man det som forhandlingskort i andre diskusjoner med BP.
Hva i alle dager er det som får folk til å tro at Nordic Nanovector er ferdige med å utvikle medisin? De har enda et stykke igjen til suksessen er et faktum og mangel på penger er HINDER NUMMER 1. En hver aksjonær som ikke vil støtte en stor utvanning hvor midlene som skal skape denne suksessen hentes inn burde pronto GTFO av NANO’s aksjonærlister.
Sorry ass. Iinternettkrigere som aaaaalltid skal vite bedre enn selskapene selv irriterer meg.
edit: missed a word
Saklig…
Så fordi man er uenig med det ledelsen foreslår, så er man internettkriger i dine øyne?
Nei, gud forby om man rokker ved konsesus, da er det GTFO med en gang!
Ja, sett at det skjer da. Mener du du ATH feks? Isåfall skulle det være mulig å hente inn ca 600 millioner, rikelig med penger for å holde det gående en god stund.
Det mangler helt sikkert ikke på gode formål å bruke pengene på, men ledelsen bør prioritere riktig også. 20% utvanning på nåværende tidspunkt mener jeg unødvendig.
Hvis kursen er 50 kr i 1H20 gir 10% selskapet 250mill igjen. Hvis man kan være skråsikker på noe her i livet så er det at kursen kan være 50kr i 1H/2H20.
Ellers vurderer DNB slik i dag:
DNB Markets | DNB anbefalingER og estimater 5 April 2019
Selskap Ticker Anbefaling Valuta Kurs Kursmål
Nordic Nanovector NANO Kjøp NOK 46 110
Vel, ATH hadde vært hyggelig seff, men slik det har blitt så må jeg innrømme jeg hadde nok klart å leve godt med 70-80 og.
20% utvanning på dagens kurs hadde sugd ganske hardt, men at det kan være et godt mulig scenario må en nok se i øynene.
Track recorden til Bravo er at han er decisive til å gjøre det som trengs for å få medisin til markedet, men han han er også ganske røff med hvor agressivt han stiller seg til å hente penger,
Da hadde jeg heller satt pris på 10% utvanning og håpet på at ledelsen klarte å skape økte aksjonærverdier for de 200-250 millionene og satset på en emisjon til høyere kurser ved neste korsvei.
Jepp, enig i det. Og det vil de jo også ha fullmakt til å gjøre, det er vel ikke sånn at de nødvendigvis må gjøre 20%?
(Hadde det ikke vært rått om vi fikk en kjempeavtale med roche og de tok en 20% emisjon helt alene på ATH?)
Hehe
Spørsmålet er om de har mulighet til å vente med neste emisjon til Paradigme/Archer-1 readout og de kan gjøre resultatene offentlige, eller om de må ta den før.
Er det ikke nettopp det de gjorde nå da, med siste emisjon. Det hastet ikke med å få inn penger, men de kjørte emisjonen likevel slik at de kunne spørre om fullmakt til en ny på kommende generalforsamling.
Nei, men frykten min er at de gjør det fordi det er mest behagelig for dem selv.
Kostnaden sender de til aksjonærene. Og den kostnaden er ikke jeg veldig interessert i da jeg mener de har alle forutsetninger til komme langt med dagens kontantbeholdning + 10% utvanning.
Ja, den frykten, den frykten. Den er lei den, og den liker du å spille på. Har du aksjer i Nano forresten??