Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det blir ikke så veldig nyttig å snakke om aksjekurs, se heller på prising av selskapet.

Denne er mer aktuell i dag:

Forøvrig anbefalt lesning for alle Nanonærer!

It is not clear, for instance, why Novartis is paying such a huge premium for an asset that has yet to provide definitive clinical proof; 177Lu-PSMA-617’s pivotal Vision study will not yield radiographic progression-free survival data until the end of 2019.

The Swiss firm could lose either way. If Vision fails it will have thrown $2.1bn down the drain; if it succeeds it opens itself up to questions about what precisely its business development team was doing last year when ABX was willing to sell 177Lu-PSMA-617 for just $12m.

And how likely is Vision to succeed? The precedent is not great. The antigen targeted by 177Lu-PSMA-617 is PSMA, which is expressed in 70-80% of prostate cancer patients, but is also present on tissues other than prostate cancer, so the project is unlikely to offer a benefit devoid of toxicity.

Nano fremstår som et mer åpenbart godt kjøp for Novartis, mindre usikkerhet og denne synergien med Rituximab.

1 Like

Hvis de kjøpes opp for 2,5 milliarder dollar med dagens antall aksjer, så vil det vel bli en kurs på rundt 395 kr pr aksje, hvis det hjelper.
Har sett at det har vært mange oppkjøp i biotek de siste årene i området 2 milliarder dollar til helt opp i 11 milliarder dollar hvis jeg ikke husker feil.
Ettersom jeg har forstått på “tilsvarende” oppkjøp så mener jeg at det absolutt er realistisk å håpe på en sum på 2-3 milliarder dollar hvis de lykkes, noe jeg føler meg 99% sikker på at de vil.
Men, det er min mening, og ikke en oppfordring til å kjøpe, men til å studere selskapet, pipelinen, konkurransen, markedspotensialet osv :slightly_smiling_face:

1 Like

Vært mye snakk om Copanlisib i dag. Snekret sammen en liten head to head for anledningen:

Copanlisib - ASCO 2019 N=104 Betalutin - ASH 2018 N=57
ORR 59% 65%
CR 20% 28%
SD 33% 18%
ORR+SD 92% 83%
Decrease in tumor size N/A 90%
AGE 62 69
mDoR 12.2 months 9 months

Det er fremdeles veldig jevnt, selv om jeg mener NANO ligger et maurhode foran, litt avhengig av hvordan endelig DoR faller på plass. Men det er ikke på effekt alene jeg mener NANO skal skinne. Dette er Copanlisib-behandling:

Pts with indolent FL (grade [G] 1-3a) r/r to ≥2 prior lines of treatment received copanlisib (60 mg i.v. infusion) on days 1, 8, and 15 of a 28-day cycle. Median duration of treatment was 26 weeks (wk) (range 1-192 wk)

Man må innom sykehus for intravenøs behandling 3 ganger hver 28-dagersperiode for så lenge behandlingen foregår. Kostnaden ved dette, både for pasienten og helsevesenet er massiv. Vi vet alle hva Betalutin er: et besøk for rituximab etterfulgt av en singel injeksjon.

Det er ikke uten grunn at det skiller 7 år mellom populasjonene i disse studiene. Min påstand er at de eldste enten ikke tåler behandling med Copanlsib, eller kjøret rundt å gjennomføre intravenøs behandling hver uke i måneder eller år.

NB: jeg er ingen helseøkonom, men pasienten som fullførte Copanlisib-behandling i 192 uker mottok intravenøs behandling 144 ganger. Kostnaden for dette løpet må være helt enorm!

36 Likes

det skjønner jeg, regner med du forstod ironien i dette.

Ling må ikke si noe som helst han. analyser, som dnb driver med, kan skreddersys etter deres eget mål.

Supert og takk for svar. Interessant å se hvilke forventninger andre har til aksjen. Jeg har investert i denne selv. Man kjenner jo risikoen, og vil jo gjerne ha en bekreftelse på gulroten som er i den andre enden. Får planlegge for en kurs på 400 da. Skal ikke være amatøren som selger på 80kr ihvertfall.

En fin sammenligning!

Dog synes jeg det er viktig å huske at data fra de 104 pasientene med Copanlisib stammer fra en fase 2 pivotal b, mens data fra de 57 med Betalutin stammer fra en doseeskalerende fase 1/2.

1 Like

Danke!

Kan du utrede litt rundt hvorfor det er relevant? :slight_smile:

Jeg har fortsatt ikke registrert at Marco har kommentert ME-401 sine oppdaterte resultater.
Malene skulle egentlig svare meg på dette idag, men det har hun ikke gjort…

Noen som har noen vettuge innspill på den?

Et bilde sier mer enn tusen ord:)

Skal se om jeg får skrevet et lengre innlegg siden - på farten nå. God helg!

3 Likes

Ah, så man er enda ikke fin-tunet inn på tilnærmet optimal dose. :slight_smile:

Her er slik jeg forstår fra approval letter for AA for Copanlisib:

Merker meg følgende “ACCELERATED APPROVAL REQUIREMENTS”:

In order to verify the clinical benefit of Aliqopa (copanlisib), submit the complete final clinical report and datasets from a randomized, double-blind, placebo-controlled trial of Aliqopa in combination with immunochemotherapy versus immunochemotherapy alone in patients with relapsed follicular lymphoma, marginal zone lymphoma, small lymphocytic lymphoma, or lymphoplasmacytic lymphoma/Waldenström’smacroglobulinemia. The primary endpoint is progression-free survival. Enroll approximately 520 patients.

Enrollment Completed: 03/2020
Trial Completion: 03/2022
Final Report Submission: 09/2022

Slik jeg forstår dette så vil altså ikke Copanlisib kunne bli å definere som “available therapy” før etter september 2022.

Det er vel nesten 2 år etter at Nano skal file AA for Betalutin? Ser ikke helt bekymringen i tilfelle…

12 Likes

Akkurat dette har jeg fundert litt på siden q1. Er det noen som vet om det er gitt noen sammenheng mellom duration of response og dose?

Nei, det var det jeg mente også. Greit at de innrullerer siste pasienten i løpet av neste vår, men de skal jo behandles hver uke i 0 til 1-2-3-4 år fremover, i tillegg skal jo søknaden behandles, så svaret fra det studiet kommer jo ikke før Nano er godt i gang med sitt fase 3 studie(forhåpentligvis)

2 Likes

Hmm. Copanlisib fikk AA i september 2017, men de startet sitt fase III allerede i januar 2016. Samme med RIT-komboen. Sikkert en av luksusene man kunne unne seg som BP.

Men var deres fase 3 confirmatory trial?

Confirmatory trial har normalt vært fase 4 før

Kan det være at siden de fikk AA i fase 2a/b gjør at man kan få full godkjenning gjennom fase 3 og at fase 4 utgår?

Ja, det er litt misvisende å sammenlikne fase nummer. For Betalutin blir jo fase 3 confirmatory

1 Like

De bør kunne vite om de kan må bruke 15/40+RTX i løpet av året.

Hvis tox er ok, så må de bare gunne på med fase 3, gitt at det er hold i ryktet Ling satt ut.

Det er vel 3 linje-pasienter det her er snakk om for begge. Men kun en stand alone behandling for Betalutin + litt Rituximab på forhånd, derimot en full combobehandling for Copanlisib.

Hvis Archer-1 gir noe i nærheten av prekliniske resultater for 2FL vil det ikke bli mange pasientene igjen i 3FL! Og ARcher-1 behandling bør vel også kunne benyttes i 3FL direkte?