Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Et særdeles godt innlegg.

I tillegg kommer det at dersom PARADIGME/Betalutin skal bli forsinket til etter Copanlisib er definert som “available therapy” kan Betalutin fortsatt få Accelerated Approval dersom det anses å ha “meaningful advantage over available therapies [Copanlisib]”. Det fremstår i mine øyne forholdsvis åpenbart at Betalutin vil representere det pga. enkelt behandlingsregime og lave bivirkninger, noe som treffer en egen pasientgruppe.

Vi kan altså presisere @Bra_Britt sitt regnestykke fra i morges:
Risikoen for at NANO søker om AA til Betalutin etter september 20222 X Risikoen for at Betalutin ikke vil bli ansett som meaningful advantage over Copanlisib = Sannsynligheten for at NANO trenger phase 3 før godkjennelse.

Med andre ord er risikoen for at dette inntreffer minimal. Men det er klart, noe må Ling trekke frem i en analyse med tittelen “The clock is ticking”.

12 Likes

Her kan vi kanskje også legge til at Betalutin reaktiverer CD20/ Rituximab. En rimelig grei egenskap det også :slight_smile:

4 Likes

Det som skjer er vel at cellen uttrykker CD20 så lenge de blir bestrålt.
Hvis man ser på preklinikse data, så korrelerer økningen i CD20 ganske så presist som med halveringstiden til Lutetium.

1 Like

Takk for den informasjonen!

Det virker nesten som om analytikeren i DNB er helt på bærtur nå? :rofl:

Takk for informasjon!

Effektdata på Copanlisib var noe bedre enn jeg husket det, har det vært en positiv utvikling i responsdata Glein?

1 Like

Så det du sier er at CD20 uttrykket faller proporsjonalt med stråledosen uten noen tidsdifferanse.

Det vil bety at første rutixumabdose burde gis nesten umiddelbart etter Betalutin, og at senere doser har ingen hensikt.

Eller sier du at CD20uttrykket øker omvendt proporsjonalt med stråledosen?

1 Like

Du er jo fagmann, men mener at de leste av CR på en annen måte eller skala. Kan det stemme?

Neida, jeg hadde bare for meg at blant annet CR raten lå lavere tidligere, omkring 10%. Det har kanskje vært en positiv utvikling under studiets gang mtp. dette?

Alternativt husker jeg bare feil. Uansett er det er ikke viktig, da det er de nyeste og mest modne data som teller :slight_smile:

1 Like

Det stemmer at CR var noen gode stykker lavere, men skjønner ikke hvorfor det plutselig spiker. :slight_smile:

1 Like

Copanlisib er jo en behandling som foregår over tid med stadig påfyll av medisin, så personer kan få bedret respons over tid her…
Det er nok derfor resultatene ble bedre til slutt ift de første avlesningene.

3 Likes

Når det kommer til dosering så forventer jeg at Jostein&co har full kontroll på det.

Men utifra eksempelet jeg viser til, så ser jo det ut som dag 5 er optimalt, men i Archer-1 kommer første infusjon på dag 7.

Bilder sier mer enn 1000 ord :wink:

bilde

1 Like

Jo, det var det som var min tanke. :slight_smile:

1 Like

Bare for å avklare… Når du skriver at de startet fase III på Copanlisib i januar 2016… mener du da confirmatory trial for tredje linje FL som de fikk AA på i sept 2017? Evt kilde på det?

Jeg finner mange referanser til ongoing fase III for Copanlisib, men disse gjelder andre indikasjoner eller kombinasjonsbehandlinger for andre linje behandling. Dermed er ikke disse confirmatory trials for AA-godkjenningen.

Jeg skjønner ikke helt at de kan ha startet confirmatory trial i jan 2016 for noe de fikk AA for i sept 2017, men hvis det skulle være riktig og de evt allerede er ferdig med enrollment lenge før 03/2020 som angitt i AA-godkjenningen fra FDA så kan man jo anta at endelig godkjenning for Copanlisib også kan bli fremskyndet.

Jeg har forsøkt å finne info om nåværende status for Copanlisibs confirmatory trial, men uten hell.

Prøver å være kritisk her, men konklusjonen min så langt er at Copanlisib ikke kan true muligheten for at Betalutin også får AA. Så vil begge være konkurrenter og/eller utfylle hverandre i markedet fra 2020/2021, samtidig som de begge gjennomfører sine obligatoriske confirmatory trials.

5 Likes

Er det noen som har vært i kontrakt med Patrik Ling i DNB før?
Men det er noen som har referert til mailutveksling med han tidligere.

Kan jo være greit å høre med han, er jo tross alt han som har fremsatt denne påstanden.

Det er vel et viktig poeng at Betalutin henvender seg til klart eldre og da mere syke personer, resultatene må sees i sammenheng med det.

Det blir misvisende å si at Betalutin henvender seg til eldre, men Betalutin kan OGSÅ brukes av den eldste og mest utsatte pasientgruppen.
Mao, et jækla bra konkurransefortrinn!

Legger merke til at bravo har et usikkert kroppsspråk samtidig som marko nevner en pivotal trial innenfor Dlbcl.

Damn, da selger jeg alle aksjene mine på mandag…
:roll_eyes::rofl:

1 Like

Opplever at selskapet har vært tilbeholdne når det gjelder denne indikasjonen. Det at den er nedtonet i presentasjonene tror jeg er grunnen til at mange (inkludert Einarson) har lite tro på at det kommer noe ut av den. Er derfor interessant om man kan lese noe mellom linjene med hensyn til hvordan det går. Første gang jeg har hørt noen nevne pivotal trial her, tyder på at det kan være noe de planlegger…

Personlig tror jeg de planlegger pivotal trial, men at de må avvente effektdata fra den høyste doseringen før de kan ta stilling til det. Om de skulle velge å avslutte indikasjonen uten samtidig å presentere gode archerdata vil kursen gruses. Om begge lykkes skyes the limit. Blir en spennende høst.

Angående dlbcl. Anbefaler alle å lese denne; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/29808921/

En studie viser at pasienter som har tilbakefall etter 1.linje og ikke er passende for stam-celle behandling, har et forferdelig dårlig utgangspunkt, hvor man i snitt oppnår 26% ORR og 7% CR. Med en mdor på 6ish mnd.

Dette viser at betalutin KAN være et bra alternativ for r/r dlbcl om de bare oppnår en brøkdel av resultatene de har i 3fl

5 Likes

Jeg har regnet inn null kr i forhåpninger når det gjelder DLBCL når jeg har investert i Nano, grunnen til at jeg har kjøpt meg mye opp der er hovedsaklig Betalutin i 3FL, da jeg mener det er svært sannsynlig at de lykkes godt der, og tror det kan som et minimum forsvare en eventuell oppkjøpssum på 200 kr + pr aksje, med dagens antall aksjer.

Archer-1 kan også bli noe stort, noe som kan mer enn doble verdien av selskapet kontra kun suksess i 3FL, men LOA der er det vel ganske vanskelig å si noe om nå, før de kommer med noe data fra clinical trials, så det får vi bare vente og se på.
Har dog rimelig god tro på at de vil lykkes der også, men time will show :slightly_smiling_face:

Ettersom jeg har forstått angående DLBCL så er det en vanskeligere indikasjon å lykkes i, så foreløpig er det bare på tro og håp-stadiet for min del, et stort håp riktignok, siden det er et enormt marked der, det er vel større enn både 3FL og 2FL hvis jeg ikke tar feil?
Uansett så føler jeg meg 99% sikker på at investeringen i Nano vil gi meget god avkastning, så fremt man står løpet ut :+1:

2 Likes