Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Vanskelig å vite hvor mye en skal beregne inn på dette – jeg har ihvertfall lite innsikt i hva det koster… Spørs nok hvor tidlig man kan forvente penger inn av salg, tror ikke vi skal håpe på noe særlig fortjeneste der før 2022. Men ja, om de henter inn 500 mill til, så er nok det en bra begynnelse for ihv å nå markedet og få salget i gang. Jeg håper (og tror) at partneravtale for Europa kan gi en fin upfront og også et push i aksjekursen – så spørs det jo om de ønsker å vente med det til etter paradigmeavlesning eller har den på plass før pengebehovet blir prekært…

Endelig paradigme avlesning + archer tall er nok hva de helst ønsker å vente på før en slik avtale ja. Kan være taktisk fordelaktig å kjøre kassa rimelig tom, men ha satt opp en mulig låneavtale, slik at de kan møte sterkere for partnerforhandling.

2 Likes

Tror du kan glemme lån. Algeta sto i en helt annen situasjon mtp på at de hadde en solid partneravtale med Bayer som ga en helt annen sikkerhet for lånegiver. Og jeg tviler sterkt på at Bravi kommer til å kjøre kassen rimelig tom før han henter penger. Mannen er bedriftsleder, ikke spekulant.
Men jeg håper og tror han har en plan, og den planen tror jeg heter ARCHER-1. Tipper de satser alt på å få inn så mange pasienter som mulig på kort i ARCHER-1, og at postive data herfra igjen kan skape blest og kursfest i Nano.

1 Like

De har ytret tydelig ønske om at Archer-1 fasen de nå er inne i skal ha endelig avlesning sammenkjørt med Paradigme. Det er ‘gamblinga’. Sikkerhet økonomisk ønskes nok primært gjennom rettet emi på 10% til bedre kurs. Kjøre en vanlig fortrinnsrettet emisjon med tilbud under dagens kurs vil være noe spesielt i forhold til forrige emi kurs, og kurs-utvikling i selskapet siste 2 år. Det er det folk frykter, og det er det jeg ikke finner sannsynelig. Da tror jeg heller kursen vil kjøres opp i forkant av en rettet emi, samt mye blest i en kort periode og ‘hype’ vil komme. Lån er en sikker løsning, og samtaler om rammevilkår gitt variable forutsetninger(nå mot senere) kan beregnes.

1 Like

Er det ingen andre som tror det er mulig med dualisting i USA etter at BTD?

Tvilsomt, er ikke der fokuset er nå tror jeg. Men alt er mulig selvfølgelig.

Det er kostbart, så ser helt bort i fra det med ‘tight-belt’ gående.

1 Like

Kursen og kursutviklingen er ikke ledelsen herre over. Hvor lenge dagens kontantbeholdning vil rekke er vanskelig å forutsi, men som tommelfingerregel tror jeg det er rimelig å anta at kassen så godt som tom ved årsskiftet 19/20. Om det etter q2-2019 skule vise seg at burn rate går kraftig ned, så KAN det være en mulighet for at kassen holder til utpå våren 2020, men jeg tror ikke Bravo, eiere og styret vil være komfortabel med å kjøre kassen tom.

Men når det er sagt, så synes jeg ikke det er krise om Nano henter et par hunder millioner kroner i en emisjon på 50-60 kroner heller. Egentlig tror jeg det er positivt, for da fremstår Nano mer solid hvis børsene på nytt går inn i en rufsete periode.

Endelig avlesning ja, men får de meningsfulle data ut herfra før den tid, så kan du være sikker på at ledelsen i Nano kommer til å bruke det til sin fordel.

Ellers vil jeg bare påpeke at jeg ikke frykter den økominske situasjonen i Nano per i dag. Det som er min store bekymring er hvis kassen skulle nærme seg null i kombinasjon med børskrakk/børsuro etc.
Da tror jeg shortere og andre gribber får en lett match med å kjøre kursen ned.

1 Like

Da beregner du forbruk på 100m NOK i snitt på 5 kvartaler. Dette tiltross for at var på 77mNOK til Q3, og endring i cash beholdning var på 70,5mNOK. Likevell hadde de 44 klinikker som rekrutterte og 53 study locations satt opp. tidlig i september.

Du øker cashburn med 45% og multipliserer det med flere kvartaler enn det er sannsynelig rekruttering vil vare når du antar at kassa er så godt som tom. Det er et teoretisk mulig men anser det som urealistisk bear-case.
Om du beregner på kjente tall sitter du ikke med noen ‘kan være mulig kassa holder’, men ‘sannsynelig kassa holder slik som selskapet har guidet gang på gang på gang på gang’.
De kjører ikke kassa helt tom uten at det er satt opp plan for å hente penger.

3 Likes

Jeg tar bare høyde for at kostnadene kan øke, noe som ble redgjort for under q3. Det ble det vel sagt at kostnadene kom til øke i q4(på svar fra analytikere). Oppstart og gjennomføring av ARCHER-1 kommer nok til å drive kostnadene også. Og når jeg skalerer opp min forventinger til cash burn, så er det for å ta høyde for usikkerhet og uforutsette økninger her. Det er en konservativ tilnærming, og jeg er helt åpen for at dagens kasse også KAN rekke til Paradigme er gjennomført.

I forhold til usikkerhet i cash burn og usikkerhet, så var vel «tapet» i q4 2017 på 102 millioner kroner, så at det kan svinge burde ikke overaske noen.

Men som jeg har sagt, finansieringen bekymrer med ikke veldig, men det er en usikker finansieringsituasjon KOMBINERT med børsuro/børskrakk som er min store bekymring.
Og er det noe jeg har lært etter over 3 år med biotek-aksjer så er det å ta høyde for uforutsette hendelser. Så om Nano, elle andre biotek for den saks skyld, treffer på guidingen, så er det en postive overaskelse, men ikke noe jeg forventer.

Sikkert derfor shorterne går til angrep, så “noen” kan få seg billige emi-aksjer. Ganske logisk hvis du tenker på det.

Dersom NANO skulle ønske å si FU til shorterne kan de inngå en partneravtale å skvise de ut.

1 Like

image

Da har jeg misforstått, ref slide 20.

Operating result på minus 102 millioner. Trodde dette var netto endring i kontantbeholdningen.

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Q4%20presentation%202017.pdf

Renteinntekter kommer sikkert med på q4 2018 også, så det vil jo trekke opp resulatetet noe. Men klart, hvis netto endring i kontantbeholdningen ligger på ca 50 mill i kvartalet, så er jo ikke dagens situasjon noe å bekymre seg for.

Og der kom emisjonen, som jeg håpet på!:wink:

Et bra grep av Bravo og styret, blir spnnende og se hvordan de speeder opp pipelinen fremover.

4 Likes

@studenten86 , tror du må slette noen innlegg :stuck_out_tongue:

3 Likes

Hehe, du traff bra med den :grin:

Ja, kanskje ledelsen leste mine innlegg?:wink:

Kan de umulig ha gjort. Ville ikke du ha dlbcl og archerdata først?

Ærra’n gode gamle RessourceInvestor a gitt?

3 Likes

Supert med emisjon nå.
Veldig bra!