Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Da får de avklart finansieringen for LANG tid framover, og vil stå enda sterkere i forhandlinger med en eventuell partner. Hadde håpet på en mye høyere kurs når dette evt skulle skje, men nå er det avgjort.

1 Like

Det var det jeg trodde de ville satse på hvis de skulle vente med å hente penger.

Men når jeg så de dataene som ble presentert i forbindelse med ASH, så håpet jeg de skulle hente penger for sette i gang studier med Humalutin, PB212 studiet, MZL etc

Blir veldig spennende å se emisjonskurs. Rabatt muligens, men hvor stor? Også mulig siden den er en rettet emisjon at det blir premie (anti-rabatt).

3 Likes

10% utvanning på kurs 50? Dette var skrekkscenarioet for noen år siden, og antakelig best case scenario pga kursutviklingen. Men jeg synes 250 mill var lite penger og jeg synes det peker mot at de må ha en til emisjon i 2021 om de skal launche selv i alle markeder.

Lyspunktene er i mine øyne

• Endelig unnagjort, baissere får mindre å baisse på
  • leverage i partnersamtaler
  • leverage i oppkjøpssamtaler
4 Likes

Det var vel bare et par fanatikere som trodde på det!:wink:

Nå har jo Bravo sagt at du henter penger når du kan, ikke når du må. Bare synd de ikke satt den emisjonen i forbindelse med ASH 2018…

Jeg svarte deg seriøst på spørsmålet, selv om jeg var like sikker på at du er et velkjent troll, som jeg er på at Nano blir en dundrende suksess, det vil si 99,99%.
Takk for visitten, lykke til videre på HO hvis du ikke er kicket ut derfra. :joy:

1 Like

@anon21766851 hvorfor holder ikke NANO guidingen med at de hadde stor nok kasse til markedsadgang?

Kan vi stole på øvrig guiding, gitt den svake historikken?

Kunne dette vært gjort på et tidligere tidspunkt, til en bedre kurs?

Slapp av kompis, vi vet du er redd for papirtap i morgen. Du MÅ ikke selge vet du :kissing_heart:

Tja, vi vet jo ikke hva emisjonen blir satt på. Kanskje de gjør motsatt av Pcib, setter kursen OVER dagens kurs :joy::joy:

Men seriøst, hvis de har vurdert å hente penger en stund, så er timingen RÆVVA.
De la jo opp til det kursrallyet før jul, hva faen ventet de på? Noen som savner Costa nå? :joy::joy:

1 Like

Som Bravo har sagt: de har nok penger til readout, men at det ikke var ønskelig for selskapet å vente frem til det punktet. Hva skjer med deg i dag? :joy: blitt helt gleinster eller?

Godt spørsmål! Og ja, det tror jeg faktisk! Rett før ash for eksempel. Ikke optimal timing her imo.

1 Like

Vi får vel gå tilbake til Q3 og transkribere der Eduardo og Tone flere ganger sa at de ikke hadde til hensikt å kjøre kassa tom. Emisjon i 2019 har på Tekinvestor blitt omtalt hyppig som en høyt sannsynlig hendelse.

4 Likes

Kommer det en rep-emi også btw? Har ikke lest børsmeldingen veldig nøye.

I hope not…

Utvanningen er vel langt mindre? Har ikke fått lest nøye enda, men snappet opp 10% et sted.

1 Like

Ja, noen som vet hvor mye penger de skal hente?

Vi kan være ærlige nok til å si at dette ikke er noen drømmedag. Etter så lang tid «forventet» jeg en mer big shot chairman enn han i Photocure. Og emi på 50-tallet må bety at ledelsen ikke ser noen nyheter i nærmeste fremtid i kombo med et vaklende børsklima. Men 2 positive aspekter er vel Humalutin back on track og billige aksjer til meg

1 Like

@pdx modererer du denne tosken ut av forumet?

11 Likes

Står opptil 10%, så da er det vel opptil 250 mill på dagens kurs. Ikke veldig avskrekkende, men må jo se hvilken kurs aksjene blir solgt for.

1 Like

Du må kjappe deg å poste all kvalmen du kan nå før @pdx banner deg :slight_smile:

2 Likes

Kan noen lage en lettfattet guide til the emisjon for travle folk?

1 Like

Emissions for dummies?