Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Puh… :slight_smile:

1 Like

Jeg erklærer mitt basecase for 130k i us og halvparten i eu :slight_smile: viktigste er tross alt at det blir medisin, så skal de nok få betalt for den :slightly_smiling_face:

6 Likes

200 K for hele "behandlingsregimet, altså? Ikke verst det!
Ser den har god pfs-improvement og regner med det teller godt i prissettingen. Vanskelig å bedømme det ift prissetting av Betalutin siden Nano vel må sammenlignes med 0 mnd pfs som alternativ per i dag. Vil vel få påpeke at ORR og CR, samt pfs/dor for CR også vil påvirke prissetting, så synes det er umulig å sette noe basecase-pris egentlig, men har operert med 150K $ i USa sånn på gefühlen og for ikke å ta for hardt i…
Og også god Qol på Luthathera, selv om man nok må flere ganger på behandlingsstedet sammenlignet med Betalutin iom 4 doser…

Sånn også ift prising:

incidence rates of GEP‐NETs (…) were determined to equal 3.5” PubMed Central (PMC)

–> Altså insidensraten for GEP-NET som Luthatera ble godkjent for er 3,5 pr 100.000, noe som tilsvarer drøyt 11400 tilfeller i USA pr år.

3.linje R/R FL er beregnet til 5800 nye tilfeller pr år

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/link-documents/Company%20presentation%20-%20Nordic%20Nanovector%20-%2001-12-2018.pdf

2 Likes

Jo, men jeg er redd luthatera representerer en større forbedring sammenliknet med tidl. Best available treatment innenfor sin indikasjon enn det betalutin kommer til å gjøre. Så jeg vil i mitt hode trekke litt for det.

Bare spekulasjon selvsagt. :slight_smile:

2 Likes

Men finnes det noe available treatment da? (annet enn AA)
Antall mnd, ja helt klart, men prosentmessig blir det jo noe annet om man skal regne ut fra at det ikke finnes noen med ordinary approvval per i dag…

Vet du forresten ORR/CR på Luthathera og evnt mdor/pfs for CR-gruppen?

Copanlisib selges i dag for 5k per dose. Det vil tilsvare rundt 180 000 for et års behandling.

Med bedre effekt og QoL skal det jo være håp om 200k.

2 Likes

Jada, ocreotide. Pfs på 9 mnd for ocreotide vs 28 mnd for luthatera

Ps: jeg synes ikke basecase på 130 k er dårlig jeg!

2 Likes

For å vri litt på det, Britt. Om copanlisib prises til 180k per år som nevnt ovenfor. Stiller det ditt basecase i et annet lys?

Jeg mente i 3.linje NHL FL siden du skrev:
“jeg er redd luthatera representerer en større forbedring sammenliknet med tidl. Best available treatment innenfor sin indikasjon enn det betalutin kommer til å gjøre
og jeg mener det ikke kommer til å finnes noen “best available treatment”, siden det ikke finnes annet enn AA-godkjente, som jo ihvertfall ikke skal medregnes som sammenligningsgrunnlag ift en evnt godkjennelse av medisinen.

1 Like

Copanlisib kom vel inn som et veldig frisk pust i den indikasjonen, jeg vet ikke hva de sammenliknet seg med, men de var jo first in class osv i indikasjonen.

Betalutin må jo forhandle pris ved å leverage effektdata forbedring sammenliknet med copanlisib. Qol og one and done er gode argument, men luthatera gjorde jo storeslem når det gjelder effekt i sin indikasjon.

Sånn tenker jeg i hvert fall, men kanskje feil. Uansett har jeg tenkt nok for idag, god natt! :slight_smile:

3 Likes

Du kanskje har et poeng, vi får grave litt :slight_smile:

2 Likes

De sammenlignet kun mot seg selv i sin studie, slik man gjør i PARADIGME. Det er ingenting å sammenligne med, dessverre.

Om resultatene står seg, så kan man smykke seg med høyere effekt og QoL. Man vil i tillegg slippe unna med to sykehøsbesøk om AE-gudene står pasienten bi. Et år med Copanlisib vil utgjøre rundt 36 besøk.

Jeg sliter med å finne holdepunkter for hvorfor Betalutin skulle prises lavere.

God natt. :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hva foregår i UK for tiden med PIM? Frontmasta hadde noen teorier angående dette også, men her har det vært merkbart stille?

Copanlisib er 3 uker på + 1 av i FL og koster 140 k pr år https://www.drugs.com/dosage/copanlisib.html#Usual_Adult_Dose_for_Follicular_Lymphoma

Således i linje med mitt base case for betalutin, jeg tror betalutin blir litt billigere pga RIT (uten revolusjonerende effekt innenfor indikasjonen som luthatera). 120-130 k kjennes ganske bra. :slight_smile:

2 Likes

Hmmm. Tok utgangspunkt i 5k per runde og behandling i 36 uker=180 000.

Har du lagt en annen pris til grunn?

Jo, det blir kanskje mer riktig på den måten. Prisen jeg fant var innregnet average duration of use + rabattkuponger :slight_smile:

Uansett er copanlisib en bra benchmark og høyt relevant når man skal spekulere i betalutinpris. Kanskje man kan tillate seg å oppjustere base-case?

160 k-180k ? :sweat_smile: (syke priser i farmaverden!)

2 Likes

Ja, absurd… Det jeg ikke klarer å forstå er hvordan man prissetter. Jeg ser ultradyre medisiner som ikke forlenger overlevelse, og Luthatera som er helt vill på effekt går for 50k. Det gir ikke mening. :upside_down_face:

1 Like

Hvis man kombinerer luthatera (rit) og copanlisib (3fl) og bruker det som grunnlag for estimering ser det bra ut for Betalutin iaf. :slight_smile:

2 Likes

Bra diskusjon.
Og neppe over 200k, og meget trolig over 100k tror jeg er er god nok grunn for de fleste

4 Likes

Det er et eller annet med bransjen som gjør at grunnleggende markedsregler om tilbud og etterspørsel ikke alltid gjør seg gjeldende, ihvertfall.