Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/06/Analytiker-frykter-kursfall-anbefaler-salg5

Så investtech anbefaler salg, så er det jo godt jeg i dag nåede at tage en lille portion på 500 stk a 39.88,

Selvsagt kan/vil der være en emmision i vente i 2020, men jeg har en god tro på at inden denne kommer, så er kursen flyttet noget opover fra i dag.

2 Likes

Kjøpsanbefaling med andre ord.

Håper “1H 2019 Betalutin® in DLBCL LYMRIT 37-05: Enrolment completed” blir tikket av ved neste oppdaterte presentasjon.

Må snart snu her, men ser at det er populært nå for tiden i norsk biotek hvor kursen går lavere enn ipo og ned til ny ATL. Håper ikke Nano hopper på trenden.

Nano styrer ikke dette selv, de må bare forholde seg til markedet.

1 Like

For en katastrofe dette er i ferd med å utvikle seg til

Slapp av, dette følger bare børsen. Ingenting nytt vedrørende selskapet som ser negativt ut

1 Like

Nei! Det er markedet som forholder seg til selskapet og priser det der etter. Nano forholder seg ikke til markedet, de vet at det går opp og ned.

Følger børsen, men vil få mye mer drastiske utslag, er nok å forvente. Når det er ruglete på børsen trekker folk seg mindre i retning av høyrisk.

Ned 25% i år på en ruglete børs. Orker ikke forestille meg hvordan det blir hvis vi får et skikkelig børskrakk i fleisen… :smirk:

Du skal få slippe å forestille deg, absolutt alle indikatorer peker straka vegen mot 26. :stuck_out_tongue:

Som fremdeles vil være en market cap på voksne 1,4 milliarder.

image

4 Likes

Algeta hadde en kraftigere nedtur i 2011/2012:

3 Likes

Etter en rimelig heftig opptur ja. Nano har snart vært i en 3 årig nedgående trend.

Jeg synes det blir litt feil å gjenta dette poenget til det kjedsommelige. Ja, 1,4mrd. er mye penger, men det tilsvarer en ekstremt billig verdsettelse av NANO mtp. sannsynlighet for godkjennelse, størrelsen på det potensielle markedet osv.

6 Likes

Ved godkjennelse trenger Nano behandle ca. 1000 pasienter for inntjening av 1,4 milliarder NOK. Med bransjestandard bruttomargin på 75 % vil det gi 1,05 milliarder NOK brutto fortjeneste. LOA godt over 50% imo, over 80%?

Hvis chartet peker på 26 (?), så blir det en helt sinnsykt bra risk/reward imo.

9 Likes

Ja at risk/reward nå synes å være veldig bra hvis det kommer et verdiutløsende event i NANO er vel alle longs skjønt enige om, men det er greit å være åpne på at akkurat i skrivende stund peker alle piler nesten entydig på 26 neste. Det er faktisk et mye mindre legg ned til 26 fra 38 i kroner og øre enn veldig mange av de andre tilsvarende rykkene ned vi har hatt.

Vi er veldig nær å være der at det er enten kun de som har tradet, eller som kom inn helt på bunn, som har tjent penger på å sitte i NANO fremfor OSEBX. (rød strek)

image

1 Like

Nå blir vel nano hoste opp samarbeidsavtale snart, for det nytter ikke å prøve på en ny emisjon hvis børsverdien desimeres. Regner med at de forstår det. Derfor tar jeg det helt med ro.

Jeg tror både styret og ledelsen gjør seg noen tanker om nåværende markedsverdi.

Forrige gang kursen var 38,- (10% lavere mCAP pga. emi) var tilliten i markedet så elendig at CEO måtte gå.

Siden den gang har ting tilnærmet utelukkende gått på skinner med blant annet start av PARADIGME on time, start av Archer-1 on time, presentasjon av gode data, opprettholdes av guiding, Fast Track mv.

5 Likes

Kan være de låner penger også, om ikke avtale fra partner :slight_smile: