Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jeg legger meg generelt ikke opp i hvordan folk tolker chart, du har sikkert rett.

HVIS det blir slik så blir muligheten helt fantastisk så tett på read-out :slight_smile: Ikke første gang børsen serverer den type muligheter, så hvorfor ikke?

Men da var også tilliten blant longs faktisk knust når det bare varte og varte at selskapet ikke adresserte det faktum som vi alle kunne se på hjemmesiden til REK.

Som elisabeth sa det på Radium, det er public relations 101 at du skal helst være ute i markedet med dårlige nyheter selv FØR folk kan finne det fra andre kilder, og når folk først har funnet det må du IHVERTFALL ta det opp med full åpenhet for å redde stumpene.

Jeg tipper at Costa gikk og håpet at Fast Track skulle komme i tide til å redde han, for det hadde det antagelig gjort.

Akkurat nå har vel alle unntatt rabiate HO-troll tillit til at ledelsen kjører et godt løp, men det er alltid en konkurranserisiko, og det er nå en helt ekstrem generell børsrisiko, pluss en spesifikk sektorrisiko at medisinpriser kan bli en issue i valgkampen i usa. Det er helt tenkelig at om et år vil et biotech som i dag ville være verd 16 milliarder istedenfor er verd 8.

Men igjen: Bravo har guidet klokkerent på at i 2019 handler alt om execution, og der virker alt bra.

Dønn rett, alle vi som kjøpte NANO på 16 og PCIB på 6 vet det veldig godt. :wink:

7 Likes

Gjelder ikke det først og fremst prisen på biosimilars?

Mener mye av kritikken handler om at prisen på orginalmedisiner og biosimilars ikke har har kommet ned på fornuftige nivåer selv etter patenttiden har gått ut og det har kommet alternativer på markedet.

1 Like

Men fallet i 2011-12 var ikke prosentmessig i nærheten om du ser fra 220 ned til 125, mens altså nano nå har hatt en nedgang fra 120 til 40 siden 2016 og 85 til 40 siden desember…
Når jeg ser på de nye presentasjonene som er kommet til i det siste og også de to abstractene de meldte i går, og vi også vet hvor nærme avlesninger man er i både paradigme, archer og dlbcl, så kan jeg ikke annet enn å tenke at dette må nærme seg å være en bedre kjøpsmulighet enn både det nano var på 12 vinter15/vår16 og pcib var på 5 kr vår/sommer/høst 2016…

11 Likes

SOBI i Sverige ble dratt med kraftig ned under de seneste diskusjoner om legemiddelprising. De driver med orphan drugs.

Når det er sagt så har politikere pratet om legemiddelsprising i USA i flere tiår Diskusjonene har ikke ledet til annet enn temporære aksjekursfall så langt, og legemiddelsprisingen er vel på ATH der borte.

Veldig synd for den amerikanske befolkningen.

3 Likes

Generelt gjelder mye av kritikken alt som USA betaler mer for enn Europa, men du har rett i at den er mer spesifikk på enkelte områder.

Uansett, det blir litt vel spissformulert når Savepig snakker om selskapsverdier som halveres over natten.

Selv om det er mørkt for øyeblikket, så trenger vi ikke male fanden på veggen!:wink:

Synes du? Børsen er ned 2%, NANO er ned 5%, ut i fra et prisnivå der NANO allerede har underprestert grovt ift index i lange tider, og biotech generelt er i fritt fall fra det siste relevante støttenivået som var.

4 Likes

Kjøperne er helt fraværende fra ordreboka… begynner å se sånn i nesten alle biotek selskapene. Noen litt større som skal ut vil rasere kursen som i bgbio.

2 Likes

Må si Pcib holder seg overraskende godt om dagen!
I tillegg står mine svenske favoritter seg ganske bra om dagen.

Men jo, ser jo ut som biotek er i fritt fall, så kanskje det er greit å male fanden på veggen?
Synes bare fallet i Nano er litt voldsomt i forhold til ar de står veldig nærme markedet, mange avlesninger/data kommende halvår og en pipeline som modnes og modnes for hvert kvartal som går.

Nå er det helt bånn i bøtta. Får veldig en følelse av at ultimovacs ipo knekte ryggen på indeksen helt.

Øyvind Bruland i Radium i dag, post Asco episode.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-86

Han nevner at dette med Alfastråling (og bly? litt vagt) var noe han or Larsen var borti allerede den gang de var i Nordic Nanovector.

Ja, det var nok det siste den sektoren trengte akkurat nå.

Sikkert veldig artig for Bravo&co å dra på roadshow og reklamere for selskapet sitt når aksjekursen kneler som en gammel låve til forfall…:confused:

Tja, alle handelsreisende vil jo gjerne selge varen på tilbud da. :stuck_out_tongue: Hvis du likte NANO på 75 burde du ELSKE den på 37,5.

Da får vi vel håpe at mange nok elsker aksjen på 37,5 til at den ikke kan falle til 26. Dårlige intradagnoteringer på en svak børsdag er vel heller ikke tilstrekkelig til å slå fast at støtten er en saga blott. Det er håp i hengende snøre.

Synes bare børsen gir Nano ufortjent mye bank, mye bitoek som står seg bra, men Nano faller som en stein.

Får håpe Jostein Dahle har ett ess opp i ermet når han entret podiet i Munchen i morgen. Lov å håpe! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det hjelper jo ingenting at dere mest aktive skribentene dømmer oss ned mot 26 og fremstiller det nermest som en fasit!

1 Like

Nope, det skremmer nok vannet av enkelte det også.

Enig i dette… jeg vet ikke helt hvor man har 26 fra heller, i mitt chart er neste støttenivå 37 (fra Costa capitulation) og 28 etter det.

5 Likes

Så kan du heller begynne å logre når vi finner grunn til å være bull, hvis våre skriblerier er noe du legger vekt på. :stuck_out_tongue:

Bare så det er sagt, akkurat nå er jeg normalvektet i nano og har ikke rørt beholdningen på en god stund, fordi det nå kan komme meldinger helt ut av det blå.

ops

13

det var nære på :smile:

1 Like