Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Mange referanser til Algeta og den historiske aksjekursutviklingen der. Den kan selvfølgelig være relevant for NANO også, men det er et par moment flere glemmer å ta med. Algeta hadde en ganske stor emisjon for å funde oppbyggingen av en salgsorganisasjon i USA (resten av verden skulle Bayer selge til). NANO må om de får en godkjennelse for å selge Betalutin basert på Fase II, likevel gjennomføre en Fase III som en oppfølging av sikkerheten og effekten av behandlingen. Hvor omfattende og hva kostnadene vil bli vet jeg ikke, men det blir mest sannsynlig en ganske kostbar affære.

PS! Til alle de som sier at aksjen gikk fra 6,- til 360,- så husk at det var ca 450.000 aksjer som ble omsatt under 7,- og om du tar bort anslagsvis 50 % som intradag trading så var det altså noen som fikk kjøpt 2-300.000 aksjer på det nivået. Så det er vel mer relevant å ta utgangspunkt i IPO på 40,- kroner eller der omkring.

1 Like

Følger ikke markedet, US og OSE har gått rett opp hele forrige uke, NANO OK ned, så kursen er gjennomsyret manipulert og følger ikke markedet i det hele tatt så ikke vits å bruke det som unnskyldning.

Selskapet er så lite at det kan manipuleres opp og ned veldig lett. Som investor gjelder det her kun å se på det fundamentale og evnt. kjøpe mer med videre fall dersom det skjer. Ved partneravtale eller gode read outs osv. osv. kan kursen glatt gappe opp til 100+/ATH+ i slike selskaper.

Vil tro de tar penger fra salget av Betautin til å dekke kostnader for en fase 3? :slight_smile:
Edit: De vil nok trenge en emisjon/lån/partneravtale før de skal på markedet etter Paradigme ja.

2 Likes

Joda det lar seg helt sikkert finansiere, men det virker litt som kostnadssiden systematisk undervurderes mens inntektssiden både prises høyt og kommer tidlig.

Algeta antok forresten at Radium 223 ville selge for over 1 mrd USD i året, mens de vel i 1 kvartal 2019 solgte for under 85 millioner EUR.

2 Likes

Tenker mange av oss har tanker vi ikke legger ut på tråden på dager som dette :confounded:

2 Likes

flere som tenker kjøttpølse og fandens oldemor?

Bunnløst om dagen, dersom vi ryker under 36-37 har jeg ingen referansepunkter i forhold til hvor vi ender opp. Tror også det blir verre før det blir bedre.

Ut ifra hva vi vet så syns jeg det fremdeles ser ut som god r/r, og følger med spenning på hvordan dette utarter seg.

Med det sagt så blir det handel i nær fremtid, all den tid det i hovedsak er andre faktorer enn fundamentale forhold som knekker kursen.

Disse emisjonene er en forbanna uting, nano, pci og trvx har kjørt i nær fortid, og ultimo gikk på børs. Paralelt har kursene gått beint til helvete. Jeg forstår godt de som ikke er fristet av norsk biotek.

8 Likes

Pust med magen. This too shall pass.

3 Likes

Emisjonen vi hadde for noen måneder siden gir 6 måneder. Et sjakktrekk fra Bravo med tanke på penger til etter “filing” og la data få snakke?

Ofte snur det når nesten ingen lengre forventer at det skal snu. Når siste optimist er blitt pessimist kommer gjerne omslaget. Tror nok retningen bestemmes av hvilken vei børsene tar.

1 Like

Dette ble for komplisert for meg.

Coinflippen gikk investtechs vei nå, som de har gjort ca 50% av gangene siden desember-17.
Det du linker til er vel 2 forskjellige meninger om hvilken side mynten lander på.

Fra fakenews, og gud forby. Kanskje han var ironisk.

1 Like

Jeg har respekt fra TA, men tager det også med et gram salt, for det der sker i brancher som eks biotech - vil og er sværere at fange TA mæssigt når nyheder opstår.

Jeg er (synes jeg selv) rimelig til at finde, analysere selskaber og se retninger, men så langt fra til at ramme bunde, som det var ment fortalt, i forrige mail :thinking:

Så det vil aldrig forhindre mig i at handle, hvis det spåes at aktien falder, jeg handler efter mit eget skøn/analyse, men selvsagt er jeg OBS på de signaler markedet giver…

Ingen tvivl om at de snart mange emmisioner i markedet for biotech den sidste tid, har drænet en del selskaber image - det er der grunde til, flere af disse sikkert gode - men giver tillige også muligheder for at gøre gode køb, hvilket jeg benytter mig lidt af i nuet (I dag en lille portion PHO).

Nano bør ikke sammenlignes fuldt ud med kursudviklingen som fulgte Algeta, dertil er der for mange forskelle.

Men mulighederne er i mine øjne lige så store, største risiko (udover at Betautin ik virker så godt alligevel) er at de bommer tidsmæssigt så meget, at konkurrenterne kommer først til markedet…

1 Like

Er ikke store volumet å snakke om da. Har dessuten vært long for lenge til å foreta meg noe annet enn å kjøpe…:slight_smile:

Men ifht. holdepunkter ser jeg vanskelig for meg den skal lenger ned enn 28… og de fleste av oss får jo snittet kraftig ned så jeg klager ikke. Faktisk tror jeg vi snur før den tid. Tror ikke du?

1 Like

Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva som skal trekke oss opp før den treffer 28-30. Donald Trump? Det er ikke en trigger i sikte, bortsett fra DLBCL ferdigrekruttert. IMO en nyhet uten oppside, men som kommer til å skape murring om vi 30/6 ikke har fått melding.

Nei, jeg er ikke optimistisk overhodet. :stuck_out_tongue:

Vel, det er jo så enkelt som at jo flere som sitter med tap, jo flere vil innse at de ikke vil ta tapet. Jo større tap, jo mer vil det svi, ikke sant?

Så på et eller annet tidspunkt går vi tom for selgere. Da vil det jo være folk som kjøper mer for å snitte ned og nye som kommer inn (“Nano ja, readout ja, jeg er med”).

Kan heller ikke se hva som skal stoppe fallet på kort sikt, men på lang sikt er jeg takknemlig for de ekstra aksjene jeg kommer til å få ila. denne måneden :slight_smile:

Når selv langsiktige aksjonærer mister motet så er jo det ikke det miste rart at aksjen fortsetter å falle.

Har selv mer midler å gå inn med, men man ser jo utviklingen og merket seg stemningen. Så da gjør man som resten av saueflokken, sitter på gjerdet og venter på at aksjen bunner ut.

Skjønner for så vidt ikke hvorfor 28 skulle være en naturlig bunn. Så lenge børsklimaet forblir surt og det ikke kommer nyheter, så kan vel like gjerne kursen stupe mot 20 blank.

Det vi er vitne til nå er vel et case-studie i markedspsykologi. Her kappes vi om å være den mest negative og dommmedagsprofeten. Hørte jeg noen si emisjon også? ?:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Haha, ja. Emisjonen kommer nok også. Eller en dårlig partneravtale som kan komme til å forringe verdien noe så inni…

Men emisjon. 540 mill på bok 31/3. Frem til readout snakker vi 5 kvartaler, og da står vi igjen med 90 millioner. Det vil ikke ledelsen la skje.

I dag satt jeg faktisk med hele beholdningen lagt inn for salg til 37,50 med musepekeren på salgsknappen i 5 minutter fra 16:15 til 16:20 :smile:

Endte opp med å ikke trykke, men det var nære på, og jeg var garantert ikke alene om å sitte slik i dag… det skal sååå lite til nå.