Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Dollar cost averaging er en helt OK metode for å akkumulere langsiktig. Å kjøpe på hver krone ned høres likevel dyrt ut (uten å vite når du begynte med strategien så vil snittet fremdeles bli ganske høyt om man begynner for høyt). Jeg har ingen ambisjoner om å treffe bunn, men jeg føler meg optimistisk på at jeg i allefall kjøper når jeg tror vi har snudd.

Således synes jeg det er en like god, om ikke bedre strategi, å akkumulere 1000 pr. krone på vei opp. Ikke bare er man da med på å skape kjøpspress i aksjen, men risikerer ikke å få et høyere snitt en det man vil ha om man begynner øvelsen for tidlig som beskrevet i første paragraf.

Men hver sin strategi :slight_smile:

2 Likes

Dagens dilemma.

Er overvekt av Nano i porteføljen 50 %, dernest pcib 25% med noen søte porsjoner targo og BergenBio… Med 27.000 kr igjen på bok hadde jeg tenkt å kjøpe pcib. Men nå er jo Nano etter mitt skjønn så billig at det er fristende med kjøp.

Hmmmmmm

Ikke kjøp basert på kurs. Kjøp basert på LOA :wink:

3 Likes

Den eneste megatriggeren jeg ser i norsk biotek de nærmeste ukene er at Pcib melder om en komersiell avtale med BP, så hva med å prøve seg med noe slanter der?

Det er hovedargumentet mitt. Er vel pcib som er nærmeste en deal / trigger melding av de “4 etablerte”?!?

(PHO er ikke aktuelt for meg i denne omgang).

Eventuelt kan du bare sitte på gjerdet og håpe på at kursene fortsetter å falle…:wink:

1 Like

Ja ja folkens, kan se ut som om dette går strake veien til helvete. Tror allikevel mest på at det blir greit til slutt. Får vel bare holde på lutane et par år til, tenker jeg.

Hadde aldri trodd at Nano skulle under 38. Triste greier, trøsten er at de fleste bio selskaper er knallrøde.

Hvis det nå sitter storkapital på siden og følger med på Nano, tror dere de venter med å kjøpe seg opp til neste emisjon?

Det er omtrent blodbad daglig i norsk-biotek. Så kan ikke se at noe er utenfor normalen idag…

Gamle penger ut, nye penger inn. En del store fond realokerer penger i disse dager, Storebrand et eksempel.

Champagne problems, anyone?
Venter på gode nyheter, og gode ender.
Eller plaster og blåmerker etter alle rundkastene. Blir nok årgangschampagne av seg selv, dette. :duck::champagne:

1 Like

Fikk et gap ned ved åpning og var nede på 35:12
Synes jeg traff ganske godt så langt jeg på den uttalelsen :stuck_out_tongue:

  • PIM?
  • PRIME?
2 Likes

Hvorfor skal det stoppet på 28 når det ikke har stoppet på noen av de tidligere nivåene. Tror helt ærlig at ingenting annet enn partneravtale kan snu kursen.

Bare å skalke luken og vente på ASH i desember…:confused:

Så får heller andre godbiter før den tid bli som bonus å regne.

Om dere har tro på NANO, og tro på at det ligger store verdier i NANO om litt tid, så bør dere sitte helt rolig å ikke selge, evt kjøpe om dere har midler.

Dette er nok storkapitalen som kjører kursen ned for å riste ut de frustrerte. Ikke nødvendigvis store volumet som egentlig bytter hender, men et volum som byttes frem og tilbake i varierende tempo.

Så ikke mist troen på NANO

1 Like

Tror du undervurderer kraften som ligger nervøse småsparere og tradere.

Det er nettopp de små og nervøse denne taktikken blir rettet imot. Dette er kynisk business.

Bare se litt på hvordan frustrasjonsnivået i denne tråden har utviklet seg i det siste.

3 Likes

Argumentet for at det skal skje er at flere og flere som sitter med tap kaster kortene, mens de som fremdeles er i pluss orker å sitte i ro. Det er hva som skaper støtte.

Mens på vei oppover, så er det de som omsider kommer i null igjen som kaster kortene og aldri ser seg tilbake som skaper motstand.

Og det er litt av grunnen til at jeg ser mer på 25-26 enn 28.