Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Ja, vesens forskjell, PI3K er flott (og kjent) , Betalutin er NextGen, eller som å finne kruttet. Fra preklinisk og “common sense” er jeg rimelig sikker på at det er det A1 vil vise.

Det er vel ikke sånn det er.

Det var/er i Nano sin interesse å finne den dosen som ga best mulig effekt.
Så laget de et studieoppsett i samarbeid med FDA der de fikk muligheten til prøve ut 2 doser mot hverandre. Det har aldri vært et krav fra FDA om teste 20/100.

Det stemmer ikke ifølge Q??? CMD???

Nano skiller seg ut og har helt klart klare forkurransefortrinn i 3FL. Jeg vet ikke helt hva som vil være en rettferdig pris for bare 3FL alene, men det helt store potensialet ligger jo i comboen med Rituximab.
Rent teoretisk finnes det lite grunnlag for å kjøpe opp selskaper dersom man ikke oppnår potensielle synergieffekter med kjøpet. Man kan jo argumentere for at teknologien Nano har kan fungere som en slags synergieffekt for visse selskaper som allerede har posisjonert seg innen denne teknoligien, og som ønsker å utvide for å skape en enda sterkere posisjon.
Dog vil den reelle potensielle synergieffekten her være comboen med Ritumixab. Om man oppnår enda sterkere effekter her vil det oppstå en klar synergi for de selskapene som nå har egne varianter av Rituximab. Spesielt gitt de patentene Nano nå har fått!
Derfor mener jeg at 3FL alene i liten grad taler for oppkjøp, mens gode Archer-1 tall vil gjøre det meget sannsynlig. Og det er jo her the big bucks ligger (På kort-mellomlang sikt).

3 Likes

Helt enig., men det var ikke påkrevd med selve tallet 20/100. Men de må finne beste dose da det er en av de største grunnene til avslag hos FDA.

Flotte tall :black_joker: :black_joker: … Vil du vrenge?.. og vi vrenger!!

2 Likes

Syns det er rart at etter en dag med rekyl, så blir den kjørt rett i dass… Finurlige greier gitt…

image

(Det jeg mener her er vi kommenterte i går at det ble kastet fryktelig mange aksjer på salg i auksjonen.)

Det er vel ikkje så rart? Aldri før har forumet vert så negativt ladet.

Bare å holde seg fast, blir nok et massivt stop/loss raid når 30-tallet er synlig i horisonten.

Forumet er jo egentlig ikke negativt ladet, alle erkjenner at studiene går fremover, og at ledelsen beviselig reiser land og strand rundt og sprer det glade budskap.

Men hva markedet synes om å være investert i norsk biotech må en bare ta til etteretning så lenge.

3 Likes

Japp, BergenBio emisjonen skremte nok vannet av mange vil jeg tro. Og det lover jo ekstremt dårlig for veien videre når vi vet at mange av selskapene må hente penger igjen innen 12 måneder.

1 Like

Og det er her Novartis kan hente synergier…

Key View

  • Novartis is aiming to maintain a pharmaceutical leadership position with portfolio transformations as it heads towards a significant patent cliff.
  • Investment in differentiated oncology technology, such as radioligands and cell and gene therapies, will see Novartis secure positions in markets that currently have limited competition.
  • The company will need to invest in a near market or marketed asset in order to maintain revenue growth as genericisation of key blockbusters will have a profoundly negative effect on revenues.

https://www.fitchsolutions.com/corporates/healthcare-pharma/novartis-undertaking-oncology-portfolio-transformation-ahead-patent-cliff-11-06-2019

Bare å registrere seg for resten av rapporten… dele også om noen gidder :blush:

2 Likes

Hvis den nedgangen gidder å vente til neste uka så feriepengene har kommet inn hadde det vært supert :smiley:

Trenger mer enn feriepenger for å snu dette​:joy::joy:

Fikk ikke lest den selv om jeg registrerte
meg…:confused:

Hahah, hva vet vel du om hvor mye jeg får i feriepenger :wink:
Neida, er vel ikke kursen jeg har håp om å snu, men å heller kjøpe litt mer på rundt 30,- og håpe at det er så langt ned vi skal (til neste emisjon sikkert).

Shortere, can you hear me??? :face_with_symbols_over_mouth:

1 Like

Haha steike dette er sørgelig.

1 Like

Får håpe TA-folket kan snu dette når de ser bunnen i glasskulen sin…