Det er et svært aktuelt spørsmål. Jeg har forsøkt å lage en “logisk” sammenstilling av at Archer-1 bør ha svært gode muligheter til å gi et betydelig bedre resultat enn Betalutin alene. Jeg tror at de prekliniske Archer-1 resultatene var så gode at Nano på det grunnlaget faktisk valgte å droppe å gå videre med Humalutin i denne omgang. Men dette blir jo spekulasjoner.
Fasit har vi ikke enda. Men med en kraftig synergieffekt for Rituximab ser jeg svært liten grunn til at ikke Archer-1 skal gi betydelig bedre resultater enn Betalutin alene.
Er markedet uenig i dette? Ut fra markedskursen på Nano ser det virkelig slik ut. Men jeg tror det mer skyldes at det er lang tid til endelig read-out og at markedet ikke har nødvendig tålmodighet. Det kan også se ut til at det foretas en god del shorting under grensen for offentliggjøring, men fordelt på flere shortekonti.
Jeg tror også at det er svært liten grunn til å frykte at konkurrenter kan hamle opp med Archer-1.
For meg synes det som om Nano-aksjekursen nå gir en helt enestående kjøpsanledning.