Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jeg svarte på et åpent spørsmål om hva en NDA var, til en annen person enn deg Merlin. Det var starten på dette temaet. Så brøyt du inn litt fra sidelinjen og var litt “god dag mann, økseskaft”.
Og i det opprinnelige svaret fra meg på hva en NDA var, synes jeg det ble riktig å understreke at NANO sender inn en BLA.
Dette er tross alt en NANO-tråd.

7 Likes

Jeg hadde nok et innlegg først om den fysiske virkningen som jeg forholdt meg til. Men enig at det er to forskjellige emner og ikke noe å si på ditt innlegg. Det er likevel på sin plass å presisere at Lutetium-177 er en ikke biologisk bestandel av Betalutin. som en viktig komplettering.

3 Likes

Hei Merlin. Basert på disse tallene fra Archer-1 studien på mus. Tror du de tallene vi får fra readout fra Archer-1 studie på mennesker vil ligge på samme nivå? Vis kan jeg ikke se hvorfor NN ikke skulle greie å ta store deler av markedet i samtlige linjer for FL. Og vis kombobehandlingen Archer-1 også kan brukes for pasienter med DLBCL blir dette forhåpentligvis enda bedre.

Det er et svært aktuelt spørsmål. Jeg har forsøkt å lage en “logisk” sammenstilling av at Archer-1 bør ha svært gode muligheter til å gi et betydelig bedre resultat enn Betalutin alene. Jeg tror at de prekliniske Archer-1 resultatene var så gode at Nano på det grunnlaget faktisk valgte å droppe å gå videre med Humalutin i denne omgang. Men dette blir jo spekulasjoner.

Fasit har vi ikke enda. Men med en kraftig synergieffekt for Rituximab ser jeg svært liten grunn til at ikke Archer-1 skal gi betydelig bedre resultater enn Betalutin alene.

Er markedet uenig i dette? Ut fra markedskursen på Nano ser det virkelig slik ut. Men jeg tror det mer skyldes at det er lang tid til endelig read-out og at markedet ikke har nødvendig tålmodighet. Det kan også se ut til at det foretas en god del shorting under grensen for offentliggjøring, men fordelt på flere shortekonti.

Jeg tror også at det er svært liten grunn til å frykte at konkurrenter kan hamle opp med Archer-1.

For meg synes det som om Nano-aksjekursen nå gir en helt enestående kjøpsanledning.

5 Likes

Takk for svar. Forhåpentligvis har vi svaret før året er omme som det ble nemt i Q1.

Tror ikke markedet er uenig i det, men tviler på at det er priset inn noe særlig. Markedet forholder seg nok til PARADIGME i denne omgang (Og fremdrift ift guiding), men om resultatene er like gode som i preklinisk så forandrer nok det seg veldig fort.

Jeg er innom og leser hva som blir skrevet på Nano trådene. Det være seg småprat eller andre tråder her på TI. Det har lenge vært snakket om at denne skal ned i 27 kr ? Det kan sikkert være riktig , men hvem er det somgjør at aksjen er på vei ned under 30 kr ?? Har noen et fornuftig svar å gi til en som sitter bom fast :slight_smile:

Teknisk skal den vel kanskje til 27. Kommer det det glamelding skal den ikke det. Blir vel ren gambling.

1 Like

Kanskje en kombinasjon av urolig marked, forventet emisjon q4/q1, mangel på kortsiktige triggere de neste ukene(sic) etc. Så er det jo TA-forbannelsen som hviler over aksjen. Og når vi nærmere oss 30 blank, så ligger det jo som alltid et SL raid i luften…:confused:

Men vi vet jo at høsten ofte er en god periode for Nano, så det kan fort snu!:wink:

Så i det kortsiktige bildet er det helt andre ting enn det fundamentale som styrer kursen.

4 Likes

Føles helt utålelig å måtte vente til neste uke for å finne ut av disse enorme bevegelsene den siste uke(inkl fredagens 1 mill i sluttauksjonen)

Hvem har solgt? En hval eller flere små? Sissner, OMH, Blackrock, FTF, HC(?)

Costa(UBS) innløste ca 400 000 nye opsjoner til 25 kr i forrige uke. Er det (blant annet) han som lemper ut?

Kan ikke tro annet enn at han ser lenger frem enn det. Kom på at han og Lisa kjøpte jo faktisk 2K aksjer hver sommer 2017 til 68 elns. :slight_smile:

Edit: Disse 400K opsjonene tilførte vel 10 mill i kassa til NANO?

Edit2: Vi er i samme båt i hvert fall!

293 137 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 30,50 per aksje,
902 106 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 25,00 per aksje,
80 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 34,00 per aksje
561 686 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 28,00 per aksje
10 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 38,00 per aksje
20 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 35,50 per aksje,
10 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 33,00 per aksje
15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 27,40 per aksje,
510 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 14,24 per aksje
15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 19,35 per aksje
15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 25,56 per aksje
340 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 66,74 per aksje
719 500 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 90,37 per aksje.

Når man snakker ut i fra et TA perspektiv, så er alltid svaret på “hvem” at det er summen av alle aktører i markedet. Tilbudet er større enn etterspørsel, og noen vil ikke lenger vente på at prisen kommer opp igjen.

Disse 2 symbolkjøpene er uten betydning, synes jeg.

Jeg antar at han måtte betale 25kr stykket til kassa, ja, 10 mill. Costa har vel omtrentlig 1 mill opsjoner til sammen, har ikke oversikt over alle, til hvilken pris etc, men endel er høyere enn dagens kurs. Opsjonene har en livstid på opp til 7 år og har blitt inngått årlig siden 2014.

Fra årsrapporten:
Remaining contractual lifetime of outstanding share options per December 31st, 2018: Antall og snittpris.
2 - 3 years 917 766 - 26,75
3 - 4 years 612 600 - 28,48
4 - 5 years 623 018 - 43,16
5 - 6 years 505 790 - 90,37
Total 2 659 174 - 37,47

Jeg antar at forrige ukes realisering av 400k til 25kr var fra 2-3 års bulken. Hvis han fremdeles har 2 år til å bestemme seg om han vil innløse dem, hvorfor gjorde han det i forrige uke? Antagelig for å selge dem(?)

Jeg regner med at det er skattemessige regler som gjør at man innløser opsjoner på et lavt nivå, kontra å vente til kursen står høyere.

Trodde det var motsatt, hvis han innløser på lav kurs, og kursen stiger, har han jo plutselig en urealisert aksjegevinst.

Vice versa hvis kursen faller under 25. Da har han jo en skattefordel.

Tror Costa derfor at kursen skal falle mer?

Han må skatte på mellomlegg på kursen den dagen oppsjonene innløses og prisen på opsjonene. Derfor er det skattemessig lønnsom å innløse på så lave kurser som mulig.

1 Like

I see. Takk for forklaring!

Så egentlig er det et bullsignal, eller ihvertfall et bunnsignal

Kan vel kanskje se tynt ut med nye tildelinger av opsjoner/PSU’er fremover?

"
En aksjekursøkning under 20 prosent vil gi en multiplikasjonsfaktor på 0 prosent, hvilket vil resultere i at halvparten av PSUene ikke opptjenes.
"

Skylder de ansatte PSU’er nå? :upside_down_face:

"
Den prestasjonsbaserte multiplikasjonsfaktoren vil omfatte et utvalg forhåndsdefinerte operasjonelle mål som ansees å være viktige for langsiktig verdiskapning for aksjonærer."
"

Noen som vet konkret hva de operasjonelle målene er? Milstones lista fra presentasjoner?

En bitteliten solstråle her i dag…

Marion Malenge står oppført på en (lang) liste over
International Abstract Winners
under den pågående SNMMI konferansen.

Hun er hovedforfatter av denne abstracten på konferansen:

Combination of 177Lu-lilotomab satetraxetan with rituximab synergistically improves in-vivo therapeutic efficacy in a rituximab-resistant non-Hodgkin lymphoma (NHL) model

https://www.abstractsonline.com/pp8/#!/7857/presentation/1259

Gratulerer til henne!

22 Likes

“The data for the current preclinical study suggests that 177Lu-lilotomab satetraxetan could potentially reverse rituximab resistance”