Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det er fantastisk, men en setning som har vært kjent lenge, uten at det gjør noe som helst. Ingen andre enn de som følger NANO tett som plukker hva den setningen egentlig sier og betyr?

Hva er dette. En helt ny studie?
Den gamle musestudien som ligger på Nanos nettside omhandler mus infisert med Burkitts lymfom og Mantell celle lymfom. Ingen av disse var CD20 resistente.

Er Raji2RNHL celler CD20 resistente?
I så fall er dette et stort fremskritt

De driver vel med en drøss med sånne tilleggstudier hele tiden, jeg tror og dette er et helt nytt datasett de presenterer

Preklinsk - Archer-1. Tipper de fortsetter med div. museforsøk på siden.

Historien om musene som ikke ville dø i “new wrapping”

Combination of 350 MBq/kg 177Lu-lilotomab satetraxetan with rituximab resulted in significantly improved survival (50 ±7 days) compared to that of rituximab alone (13 ±3 days; p < 0.001).

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/ejh.13139?author_access_token=S0hhw8NGWFyxPRCYANDfzIta6bR2k8jH0KrdpFOxC6503h1th8u5Xu6omsi8sTQcUYeytktSdO01s3wMr4jyr8qSF9ZbUBZ784X3WgN5twjme5YHmYdh_t4oy5zROGdA
Dette er musestudien som initierte Archer

1 Like

Nei, dette ble meldt 11 juni.

Jeg tenker som så at når de har lagt humalutin på is og fokusert på archer så har de ikke funnet noe som avskrekker dem i løpet av tre år

1 Like

Ganske heavy dose, 350 MBq/kg. 150 MBq/kg «synergistic effect of the combination of 150 MBq/kg 177Lu-lilotomab and rituximab was not statistically significant» Mao kan virke som man må opp i skikkelig doser for å se en effekt. 350 glimrende effekt, 150 ikke noe særlig. Kan noen forklare hvordan dosevalg blir skalert mellom mus og mennesker? Archer doser vel på 10 og 15, men det regner jeg med vi ikke skal legge for mye i?

CD20. Given that 177Lu-lilotomab has been shown to increase rituximab binding to NHL cells, we hypothesise that treatment with 177Lu-lilotomab could be potentially used to revert downregulation of CD20 and resistance to rituximab. Further studies using rituximab resistant cell lines will be performed to explore this hypothesis

Er det en bekreftelse på denne hypotesen?

I så fall styrker det Betalutin som medikament for Rituximab resistente NHL enormt

De ønsker vel å få dette bekreftet gjennom flere studier.

Ellers så ser jo det ut som at de må opp i ganske heavy doser for å se synergier, ref innlegget til @Sleeperts
Men mulig dette bare dreier seg om resistens og varig oppregulering.

Ja mus er ikke mennesker, men fortell meg heller om du kan:
Hva er Raji2RNHL cells?

1 Like

Tror det er drøssevis med parametere i forhold til dette med dosering preklinsk. celledeling, abosorbering, type mus ++ . Fra erfaring og som @merlin har nevnt i noen innlegg så gir det hypotesen stort håp. Men det er ikke nytt da det er akkurat derfor Archer-1 kjøres.

1 Like

Det brukes ofte Raji og Daudi celle linjer. Om du ønsker å gå dypere i materien på dette, be my guest;)

Raji is the first continuous human cell line of hematopoietic origin.[1] The Raji cell line is widely used as a transfection host,[2]

Når det kommer dette til mus og mennesker så er CEO i Pcib Per Walday veldig flink med understreke dette med at det er et stort steg fra mus til mennesker.

Archer startet vel før dette ble publisert?

Ja, men de har nok ikke lagt ned muselabben :). Det utforskes nok i flere retninger for å finne så mye data som mulig.

"
This investigation derived from previous work showing that 177Lu-lilotomab satetraxetan treatment of rituximab-resistant NHL cells in-vitro increased binding and antibody-dependent cell cytotoxicity of rituximab.
"

Artikkelen kom 1 mai
http://jnm.snmjournals.org/content/60/supplement_1/351.short?rss=1

Men det tar noen uker før viktige nyheter synker inn.

1 Like

Hvorfor er folk så negative?
Vi sitter I et selskaper som dag for dag “leverer”! Hver dag er en dag nærmere målet, om nye data fremlagt på Paradigme, en dag nærmere partner, en dag nærmere markedet. At noen her velger, eller mer bevisst fokuserer på en dag nærmere emisjon, tåketakt, ingen kommunikasjon etc - det er folk som ikke er interessert eller har en egen interesse og agenda.

La oss se fakta, og la oss puste med magen alle sammen. Data står nå endelig for tur i 2020, og jeg er kjempe spent. Videre så ser det fortsatt ut til at alt er på stell mtp rekktuttering av pasienter som endelig skal og kunne gi oss det vi har investert for. Gevinst.
Fremtiden for NANO har vel aldri vært mer spennende enn nå, alikavel høres det ut som folk her går helt av skaftet og ikke har troa mer. Minner meg grovt om psykologi enn noe annet!

12 Likes

Hva tenker du på?

Og de som velger å ta på skylappene og tro at veien til suksess er lett og problemfri for ett biotekselskap, og av den grunn ikke bryr seg om selskapet manøvrerer seg unna de fallgruvene som oftest fører til at de feiler… naive?

Synes det er en god miks av de som utfordrer strategier og de som forsvarer de her. Er ett diskusjonsforum dette @Solux - ikke en fanklubb.
Vi vil alle de skal feire suksess til slutt regner jeg med.

5 Likes