Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Er egentlig ganske enig med deg i dette, men det er ikke til å stikke under en stol at lav kurs truer selskapets evne til å finansiere videre drift. Det er jo klart at en høyere kurs gir mer trygghet finansieringsmessig, og det er jo derfor folk blir frustrerte/nervøse når kursen til stadighet bankes videre nedover. Tror de aller fleste her inne er enige i at det fundamentale fortsatt står sterkt, men når kursen er som den er så kan det faktisk være en direkte trussel til at det fundamentale kan få springe ut i fremtiden. En emisjon på dagens kurs driver oss jo knappe 2 kvartaler fremover.
Sånn kan man ikke drive i lengden.

Men som du sier så er det mye spennende som skal presenteres innen relativt kort tid, la oss håpe det er nok til å løfte oss inn på mer trygg grunn, dette er tross alt et langsiktig case fortsatt. Det har vi vel god tro på her, alle sammen!

5 Likes

Blir spennende å se hvem som er ny stor eier av disse aksjene som skiftet eier på fredag tenker jeg. Noen gjør omrokering i porteføljen av uvisse grunner ( gevinst, derisk, tap, andre grunner/investeringer)

Og noen gjør en avtale om å overta disse pga en potensiell oppside for deres investering. Sånn er livet, sånn er børsen. Kan også være at aksjene er flyttet innad i selskapet til andre konti/spredd utover for å plukke mer aksjer på disse. Hvem vet… tiden vil vise…

1 Like

Hvor mange aksjer eier Blackrock totalt nå, alle fondene samlet?

Ling lufta en bekymring i forrige analyse hvor Copanlisib kunne oppnå full godkjenning før NANO kunne oppnå AA. Her fra CMD 2017 hvor vår italienske professor ymter frempå om at Copanlisib fase III kan være ferdig i mars 2020. Kan det være roten til mye kursvondt i det siste?

1 Like

Det er jo nevnt før, og jeg tror absolutt at dette kan være EN av mange ulike årsaker til fallet siste tiden.

Epizyme sitt rykk mot godkjenning tror jeg heller ikke hjalp på. På bildet du har lagt ved her Glein, så er jo Incyte også nevnt, som også har gode data fra 3L FL.

I tillegg tror jeg skrekkemisjonene vi var vitne til i BergenBio og Targovax har skremt vekk mange investorer vekk fra bioteksektoren på OB.

Ja, viktig. PCI, TRVX, NANO og Bergen i tillegg til en børsnotering. Det brennes pæng.

Ingen nevnt ingen glemt!:wink:

Men nevnte bare de to siste, da de var mest horribel. Men klart, Pcib sin rabatt på 40% var heller ikke noen gavepakke til investors😜

Edit: det er en enighet, elendige emisjoner.

Jepp, tror vi kan slå fast at det må være en viktig faktor.

Disse skrekkemisjonene er jo elendig reklame for norsk biotek. Hvorfor skal nye investorer gidde å putte penger i en sektor som kan vise til en så elendig kursutvikling siste år. Investorer som har sittet og vurdert inngang siste året er jo skremt langt opp på tribunen.

1 Like

Ja, vi har jo snakket om det med Copanlisib før :slight_smile:

På bildet ditt står det at Mar´20 er Primary completion date.
Mens AA approval letter for Copanlisib sa:

Primary Completion Date *

Definition : The date that the final participant was examined or received an intervention for the purposes of final collection of data for the primary outcome, whether the clinical study concluded according to the pre-specified protocol or was terminated.

For meg er det egentlig litt uklart fra dette om Primary completion date er det samme som Enrollment Completed eller Trial Completion, men heller til det første.

Mener å ha lest at progression-free survival måles etter fem år?

4 Likes

Jeg gikk inn i dag på 31,50 med 1/4 av det jeg har planer om å investere i NANO. I utgangspunktet tenkte jeg ikke å kjøpe noe over 30, men jeg får skylde på pent vær, jeg plukker mer dersom det går videre ned. Dette til tross for nylig nedsalg av Blackrock (men noen har jo kjøpt disse aksjene også) og en bekymring for konkurransesituasjonen med Copanlisib som leder vei. Men med LOA på 50% synes jeg det er et greit bet.

Det menneskelig å lete med lys og lykte etter ting som kan forklare kursnedgangen, men hva om det ikke finnes en rasjonell forklaring? Utenom at markedet er irrasjonelt?

Det er en smertefull periode, okke som :blush:

Skal vi håpe på det gamle ordtaket: Timene er mørkest før daggry.

Stop-loss-raid-dagen er her.

1 Like

Jepp, det har vel så og si vært skrevet i stjernene at dette nivået skal utfordres…:confused:

Begredelig å følge NANO-kursen for tiden… :sweat:
Men, de fleste er vel stålsatt på 28 som TA-eksepertene sier er bunn.

Hva skjer når vi treffer 28? Er det opp igjen derifra ?

Kom igjen, la oss gå for 20 tallet, vi klarer vel det. Alle hiver it 100 aksjer hver, “make NANO cheap again”

2 Likes

De fleste i TA tråden er vel enige om 28 som støtte under 30, men om det er bunn er det ingen som vet. Den kan godt falle videre, men jeg tar det med knusende ro, den faller 6% på 1.3 mnok omsatt :smile:

De største aksjonærene sitter helt i ro?