Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det er nok dessverre mye tvangssalg nå. De som har tro på selskapet fundamentalt sitter stille. Det holder for meg.

Jeg tror dette er den siste syretesten før oppturen starter. Sitter stille med min beholdning.

1 Like

Velger å se positivt på dette. En helt super dag å plukke noen Nano-aksjer på billigsalg! :slight_smile:

1 Like

Nordnet lot Netfonds-aksjonærene forholde seg passive ved at de hele veien har skrevet at man antagelig kom til å beholde den samme belåningsgraden som man hadde i Netfonds. Når dagen så kom viste det seg at belåningsgraden kun ble på skarve 10%. I tillegg (eller som en følge av dette) fortsatte fallet i NANO. Da er det ikke vanskelig å forestille seg at mange sliter med belåningen, og fristen for å komme i balanse er 10. juli. For min egen del er jeg nå i balanse uten å ha solgt noe.

Måtte jo sjekke HO på en dag som dette, i den tro at enkelte gikk amok i forlystelse over fallende aksjekurs. Til min overraskelse var det relativt liten aktivitet der, bortsett fra at den mye omtalte ‘‘Garderobemannen’’ hadde noen veldig negative innlegg angående Nano, spesielt knyttet til den siste meldingen angående patentsøknaden.

Den samme personen som “meldte” at Blackrock har solgt seg ut?
Vet ikke noe om personen da, har ikke vært på HO siden i fjor, men det er vel generelt ikke en god ide å høre for mye på anonyme på nett? Spesielt ikke på notoriske trolleforum som HO? :slight_smile:

Det kommer vel fra flere kilder.

Hva angår den omtalte ‘‘Garderobemannen’’ så fremstår han som en troverdig og kunnskapsrik type, og har skrevet ganske mange innlegg av høy kvalitet, så han er en person jeg tar på alvor.

1 Like

Synes at agendaen til flere her er å fyre på under nervøsiteten her . Vet ikke agendaen til noen på disse fora.

Ok det kan sikkert være riktig, som nevnt så leser jeg ikke på HO mer på grunn av alle skrullingene der.
For meg er garderobemannen et firma med en irriterende reklame hehe.
Men den på HO kan jo være en dyktig og seriøs person, de finnes jo der også.

alle skriver at nyheten er skrekkelig negativ, men ikke hvorfor den er negativ? at det var kommentarer til en pending parentsøknad i US er vel ikke unormalt, og vertfall ikke med tanke på hvilken lobbyvirksomhet som foregår der borte. å skaffe seg patenter er ingen smal sak, vertfall ikke med økende antall konkurrenter. så at noen som holder nano i ørene, det er jo en bra ting :older_woman:t4: heller det enn rettsaker rundt patenter i senere tid…

edit: fylte på - 30.46

Hvem bryr seg om hvem solgte og kjøpte eller hva naboen gjør. Fremdeles er Betalutin et suverent produkt og mye bedre enn sine nåværende konkurrerende produkter. Vis meg et produkt som har kommet like langt som Betalutin med samme resultater. Mange kan få en overraskelse i år. Fra Nano, Regulatory Status:
– 2014: Orphan drug designation for FL granted (US, EU)
– 2018: Fast track designation granted (FDA) for relapsed/refractory FL patients who have received 2 or more prior therapies
– 2018: Promising innovative medicine (PIM) designation granted (UK MHRA) for advanced
relapsed/refractory FL

Hva er PIM?
Promising Innovative Medicine (PIM)
The company who makes the drug can apply to the MHRA for a Promising Innovative Medicine (PIM) designation. This means that the company gives the MHRA the results of available research about the medicine.

PIM is designed to give an early signal that the medicine may be a possible choice for the EAMS scheme. It might be able to help people who have no other treatment options.

2 Likes
4 Likes

Garderobemannen har stort sett, for meg, fremstått som en seriøs aktør.
Og det er ingen tvil om at det han omtaler nå, er påfallende, og vekket undring:

  • Denne plutselige børsmeldingen om delvis innvilget patenter.
    Det er for meg også underlig, og ikke helt i tråd med den øvrige informasjonspolitikken.
    Skulle det medføre riktighet( som jeg ikke påstår at det gjør) at de gjorde det for å drukne det underliggende,(noe som virker troverdig) at deler av patentsøknaden er avslått, bla i USA…
    Så er det grunn til bekymring, kanskje mest fordi det bidrar til å svekke ytterligere, en allerede loslitt troverdighet i markedet.
    (Noe man kunne spørre Malene om, evt spørre om på q2)

Men det er selvsagt bare spekulasjoner, uansett hvor sannsynlige de er.

Det er uansett flere faktorer som har bidratt og fortsatt bidrar til å gruse markedsverdien til selskapet.
Og stillhet fra Nydalen skaper dessverre det rommet som trengs for at rykter og spekulasjoner får blomstre videre.

Er redd for at vi bare må tåle det videre, for man kan som kjent ikke melde noe som ikke finnes.

Man kan sikkert som CEO være fristet i slike tider, til å gi markedet drypp av info som kan bidra til å stimulere positivitet.
Som rekruttering ol.
Men samtidig så vil slike stunt ta bort all troverdighet, hvis man prostituerer bort sin egen strategi/ policy fordi man møter på brottsjø.

Det er paradoksalt:
Man kan muligens gi markedet det d vil ha, men da vil markedet også i etterkant ikke lenger kunne ha tillit til det man sier.

Foreløpig vil jeg si at Bravo har integriteten i behold, ift sin guiding og forventning for 2019

  • Not sexy!

Men han BØR faktisk ila uken mld:

  • «Enrollment Completed - DLBCL»
    Og
  • «All sites enrolling» eller
  • «Extra sites activated»
    Snarest mulig.

Noe som er reellt, forventet, og som bidrar til å stagge frykten om at ting ikke går som d skal

Så regner jeg fortsatt med at noe positivt kommer til å skje som følge av interim avlesning :blush:

5 Likes

det blir falske sannheter, uansett.

garderobemannen har jo tungt vektede innlegg, men dette er spekulasjoner.

en notorisk negativ vinkling tyder på sarte sjeler, det er ingen som har tenkt at ledelsen gjerne bare ser på dette som en fartshump men alt i alt ville ut med en positiv melding? de kan ikke lyve i meldingene, og det står pending ang USA.

Slik sett så er grunnen til utsettelsen slik jeg greier å se det pga rett og slett en dårlig gjennomført patentsøknad:
https://patentscope.wipo.int/search/docs2/pct/WO2019101789/pdf/TTdNmZ1cjdKpFmfOgxZjzmBzr2DMRa-hZquPGa-SQZ3SduhfInSXROaGeJtvQYyBmqbCmv7e1-QvoAZS3EgdPRBGO_ZPtRAWwWROOy51d3bdavGdOsLiwEAfLPEWSQy-?docId=id00000048714913&psAuth=--kL91eBTzjOTejHBKyTd4jljBAjVS4IP6cuQg7qpOs

Les dette garderobemannen referer til. Mye av det de søker patent til er allerede publisert, visstnok. men det gjelder BCL2 inhibitor venetoclax, som gjerne representerer enda større virkeområde for det nanovector utvikler… Det går an å tolke noe positivt også.

Det garderobemannen henger seg opp i er selve tankerekken bak meldingen, ikke pantentet i seg selv.

Correct me if im wrong, men for meg ser det ut som tynslitte nerver, selv hos en tilsynelatende erfaren kar.

6 Likes

Garderobemannen er vel først og fremst en som bare legger frem ting og viser til kilder for å få luftet ut, ser ikke noe problem i det.

At det er andre sosiopater ute i den tråden og rører i vannet får så være.

1 Like

Helt klart, jeg ønsker bare å de-eskalere smitteeffekten som kommer fra HO til Tek…

Rett meg hvis jeg tar feil her;

Er det pga Nanovectors egne patenter de har fått påpakk, eller leser jeg feil?

Kan det være en liten REK-bump? En formalitet?
Er et eget språk i slike patentsøknader.
Edit. Det kan se ut som de har prøvd å lage et slags overbyggpatent på sine egne patenter…

1 Like

Jeg ser ikke på dette som noen stor sak, de har hauger og lass av patenter fra før, så det er ikke sånn at de ikke har sikkerhet for sin IP.

1 Like

Det ser da ut som de har sikret seg bra, ref siste presentasjon.

Men de siste søknadene står det jo ‘‘pending’’ på… :thinking:

3 Likes

Ja det er trolig lite å bekymre seg for.
TTT…

Iflg den sliden der:

  • Er det sånn at beta+rituxi combination ikke er patentert i USA enda?
    Ville tro de sto spesifikt hvis den var det?