Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

En ting jeg stusser litt på er hvorfor flere snakker om nyhetstørke og ikke mye som skjer.
For egen del kan jeg ikke se at trigger lista har vært større noen gang enn nå. Før ventet vi jo kun på Lymrit. Nå har vi Archer som går i forykkende takt, DLBCL anytime. PIM, FTD. Masse som skjer de neste 12. (men det er kanskje for langt frem for markedet?)

7 Likes

image

2 Likes

Tror “vente” er et stikkord her.

Ang. dette med belåningsprosent og Nordnet. Snakkes om 10% for NANO, har selv ikke belånt foreløpig, men på min Nordea konto står det 55% belåningsgrad. Hva er grunnen til så stor forskjell. Har de så forskjellige likviditetsberegninger?

Sbanken har 50%, så meglerne har veldig forskjellig oppfatning av hvilken belåningsgrad de kan gi ulike aksjer. Nordnet har hatt 0 belåning for NANO tidligere, men som et aldri så lite håndslag til Netfonds-aksjonærene ble det nå satt 10%.

S Banken har trolig best betingelser i forhold til belåningsverdi som er 50 prosent egenkapital. Denne verdien gjelder selv om en bare har NANO aksjer. Hvis du har 100 tusen i kontanter kan du kjøpe ytterligere 100 tusen med sikkerhet i aksjene.
Renten er kanskje en halv prosent dyrere enn feks Pareto. Til gjengjeld kan du låne 5 ganger så mye hos s-banken. S-banken gir ikke trekk ved manglende diversifisering. Hos Pareto halverer de belåningsgraden ved manglende diversifisering.

Nå snur det. Ser ut som vi traff en støtte på 31. Støtten virket solid og vi skal trolig ikke under her.

1 Like

I dont believe it, noen twitret om NANO

30 Likes

Takker :), så det er mye “synsing” som ligger bak.

Har 55% i Nordea og en brøkdel av kurtasjen. Ingen krav til diversifisering.

Edit: Håper vi fant støtte :slight_smile: Men melding er vel eneste støtten vi kan håpe på.

Kjent siden 11 juni…

Kjent fra før, men alltid lutter glede og sjokk når det spres av andre enn selskapet selv.

2 Likes

Hjertens enig!

Men det overrasker meg litt at mange småaksjonærer som følger Nano har relativt dårlig koll på selskapet… :thinking:

2 Likes

Noen har dårlig koll og noen lager egne sannheter. Vet ikke hva som er verst :grin:

2 Likes

liker godt smørbrødlisten rundt hvorfor betalutin blir medisin, resten er bonus:)

forstår og at om de prøver å sminke brura litt må de utvide pipeline.

om ikke dette materialiserer seg så er det kommersialisering uansett:-)

Kjent fra 1 mai, men det tar tid før sannheten synker inn:

http://jnm.snmjournals.org/content/60/supplement_1/351.short?rss=1

1 Like

Krever relativt stor medisinsk innsikt å ha kontroll på Nano. Kan ikke forvente at småaksjonærer har det. Skal man fordype seg på alt som omhandler Nano så krever det tid og mye lesing

Han dere spot on som hadde solgt hytte og investert alle sparepengene til kona i Nano,gir han livstegn?

2 Likes

Så vidt jeg husker var han mediesky, kanskje har han byttet nick

Kanskje han har fått seg jobb

Det er vel ikke så overraskende :slight_smile: Svært mange følger blindt venner, rykter, forum uten å gjøre egen research og egen mening om caset. Enten har de ikke kompetanse eller mangler tid. Tror det har vært mange innom NANO som ikke har filla peiling på hva de har puttet pengene i.

Så langt har jeg truffet på de tunge, lange investeringene mine, denne gangen skal jeg innrømme at det ser ut til å ta lenger tid enn jeg først trodde. Biotek er nok ikke så hot for tiden.

Tall veier mest for meg, og blir ikke Betalutin medisin så skal jeg ta ekstrakurs i statistikk/sannsynlighet. OMH tror jeg også følger tall og sannsynlighet rimelig nøye.

Archer-1 er en kruttønne vi ikke har sett maken til i norsk bio.

At MTD for DLBCL står som milstone i H1 2020 allerede nå sier vel også sitt. Tviler på at de har fått nedslående indikasjoner i ett marked som er like stort som 3FL og 2FL sammenlagt.

6 Likes