Noen frykter at emisjonen utelukker positive nyheter i nærmeste fremtid. Men man kan også tenke seg det motsatte.
Dersom emisjonen ikke hadde kommet så hadde markedet blitt gående med emisjonsfrykten i bakhodet, noe som kunne lagt en ufortjent demper på ellers positive nyheter. Dette blir ikke tilfelle nå, og eventuelle nyheter kan komme mer til sin rett, noe som kan være hele poenget fra ledelsens side.
Enig, bare 10% utvanning er jo 45kr. Som er samme som sluttkursen i dag på ca 50kr.
Fornuftig å få satt en rettet emisjon med kun 10% utvanning. Ingen grunn til å vente til siste liten nå som innhenting av penger kan være vesentlig vanskeligere enn for et år siden.
Skal ikke ha alt for mange meninger om hvilken kurs dette ender på, men med kapital til ca 2 ekstra kvartaler bør det kunne holde til godkjent produkt, så det er slettes ikke en uvesentlig kapitalinnhenting.
Kanskje man også sikrer nedsiden også, og gjør shorte-angrep mindre attraktivt.
Som Photocure-aksjonær synes jeg imidlertid valg av ny styreformann er den desidert mest spennende og overraskende nyheten.
En solid anerkjennelse av arbeidet Egberts er i ferd med å få gjort i Photocure. Nordic Nanovector er tross alt det mest profilerte biotek på OSE så de kan nok velge mellom svært kompetente kandidater. Så at de velger Photocure-styreformannen til også å bli NANO-styreformann applauderer jeg.
Skulle ikke forundre meg om dette gir et fint løft til Photocure-aksjen.
Problemet er at ca 200 mill antagelig ikke er nok til humalutin fase 1, dlbc fase 2, betalutin 3l launch og mcl fase 1
Det holder forhåpentligvis til betalutin launch og fullføring av archer 1 og dlbcl fase 1.
Om vi ikke får en partner for europa; når kommer neste emisjon om vi skal få igang alt vi vil?
Sånn emiSpøkelse på plass. Før denne emien ble sluttført.
Min mening er at det aller viktigste for et hvilket-som-helst biotek er å få et produkt til marked. Punktum. Derfor er jobb nummer 1 å få Betalutin for 3FL godkjent 10 ganger så viktig som alt annet. Derfor er det kanskje ikke så dumt å sikre finansiering for akkurat den milepælen nå. My opinion.
Bravo har også sagt at man ikke ville få betalt for pipline om man solgte i dag. Disse pengene er nok for å starte opp humalutin og utforske andre muligheter.
De har fremdeles penger til Paradigme, og slik jeg tolker dagens melding så skal man hente mer penger senere.
Edit: denne Emi fjerner enhver tvil rundt finansiering av Paradigme
Tror ikke noe går til Humalutin slik jeg leser meldingen… muligens mzl for betalutin…
"Nordic Nanovector intends to use the net proceeds of the Private Placement for the following purposes:
· Manufacturing development activities (including Process Validation studies) **for Betalutin® **
· A scale-up of the Company’s clinical and commercial activities in **preparation for a commercial launch of Betalutin® **
· General corporate purposes
Helt enig, dagens kontantbeholdning rekker ikke til å dekke alle studiene Nano holder på med, men neste gang det hentes penger, så har man forhåpentligvis lagt frem verdidrivende data som har satt kursen over ATH.
Men nå er det ihevrtfall penger til å starte opp nye studier med både Betalutin og Humalutin.
Disse studiene kan helt sikkert gjennomføres på samme klinikker som brukes i Paradigme, så det er love å håpe på litt synergieffekter som raskere inkludering og lavere kostnader.
Og får Nano fart på pipen sin så må BP grave enda dypere i lommen enn om det bare var Betalutin som monoterapi i 3L FL som var drevet frem til markedet.
Det er jo som kombinajsonsbehandling med Rituximab de virkelig STORE pengene ligger!
Det NL meglerhuset Kempen er Joint Bookrunner. De har ikke analyse på Nano. Ikke seminarer. Ubeskrevet blad i forhold til Nano. Men de er tett på de store fondene som opererer fra Nederland. Det vil kunne bety at de på forhånd har skaffet nye institusjonelle investorer som nå tegner
Hvor fant du det?
I mld står det kun: “DNB Markets and Jefferies International Limited are acting as Joint Global Coordinators and Joint Bookrunners”
Enig med deg Snøf ang. 3l fl viktigst.
Men om aksjonærene ikke greier å motstå bud våren 2020 med gode archer data og 3fl søknad inne. Da hadde det vært greit med positive fase 1 studier i humalutin og mzl for å booste prisen på selskapet.
Ettersom et uavhengig råd skal ved bud si sin mening, så hadde da de to studiene blitt priset inn i forslaget til pris fra rådet til styret.
Får nano en europa partner og ikke blir kjøpt opp. Er det beste å bruke alt for launch 3l
DNB Markets and Jefferies International Limited are acting as Joint Global Coordinators and Joint Bookrunners (the “Joint Global Coordinators”), and Kempen & Co N.V. is acting as Joint Bookrunner (together with the Joint Global Coordinators, the “Joint Bookrunners”) in connection with the Private Placement.
Haha…! Skulle lest litt lenger
Usikkert hvor boken ender, men mye tyder på 46,50
Tipper 40kr
Tipper 46
Tipper 45
Selv om Sverige er et annet land så påvirkes nok biotekmarkedet på OSE av hva som skjer på Stockhomsbørsen, og omvendt.
Du nevnte PCIBs 400 mill emisjon og en mulig pengeinnhenting på 700 mill av Ultimovacs, men vi trenger ikke gå lenger tilbake enn noen noen timer for å finne en større emisjon i Sverige. Oncopeptides hentet i dag inn 546 millSEK på nøyaktig samme måte; 10% utvanning.
Healtcap er en større eier i Oncopeptides.
Forøvrig var emisjonskursen på 115 kroner, Ca 10% rabatt, og kursen falt vel 5%, tror jeg.
Skulle det være noe målestokk så blir vel emisjonskurs 45, og sluttkurs 48ish.
Tenker at om fredagen slutter over 50 kroner er det etvgodt signal. (Et utsagn som selvsagt bare er synsing uten noen bedre begrunnelse).
Blir uansett en spennende NANO-dag i morgen.
Blir uansett ikke NANO som stikker av med emisjons-overskriftene i morgen. Next Biometrics hentet inn i kveld 160 millioner på kurs 8 kroner i en rettet emisjon. Det er brutalt når sluttkursen i dag var på drøye 15 kroner, kursen for et par uker siden var på 20 kroner og kursen for halvannen måned siden var på nesten 60 kroner.
Tenk at for noen år siden hadde jeg alle mine grunker i Next men solgte alt på ca 160-165 NOK…
Og hva kjøpte jeg for ALLE penga? Jeg kjøpte Nano på 22 NOK