Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Kom ikke melding på dette nei. Mener å huske at Costa nevnte at rekruttering var fullført på CMD. Viste seg vel senere at siste pas i studiet var dosert i mars eller no og at antallet var høyere.

Det er ingen eksakte datoer og hvor er etikken i å evt. avslå behandling av noen som allerede er screenet og innrullert fordi “vi må sende børsmelding om fullført”

Edit: …og guiding var vel 1H2017 med start av PARADIGME 2H17. Mener siste pas lymrit ble mars 18.

Har lurt på det samme :slight_smile:

CAR-T er aktuell som fjerdelinje. Ref spm opp

Car-T er godkjent som behandling etter en pasient har hatt minst 2 ulike foregående behandlinger. Altså ok som 3L.

…hmm det synes jeg høres rart ut, tatt i betraktning snittalder for NANOS studier kontra hvilken gruppe CAR-T sikter seg inn på og påkjenningen det er.

Så Betalutin er siste spiker i kisten?

Da er det sikkert mange som vil be om den, siden den ikke engang gjør vondt.

1 Like

Nei, derfor jeg spør :slight_smile:
Tipper selv IV copanlisib, men hadde vært interessant å vite om noen har forsøkt RTX på nytt.

Jo, men etter Copalisib,
Ellers mener jeg å ha lest at CD 20 aktiveringen etter strålebehandling, enten ekstern eller intern, ikke varer evig.

Stemmer det, utifra prekliniske data ser det ut som det er en korrelasjon mellom halveringstiden til Lutetium og økt uttrykk av CD20.

Men det kan godt være at svulstene dog vil uttrykke mer CD20 enn før strålebehandlingen, at det blir en en varig effekt, men da på et lavere nivå.

Aha, takker begge. Har ikke fått med meg det :slight_smile: Med andre ord så sjekker Archer også om man må være rask nok på “labben” (i dobbel forstand). Hadde fortsatt vært interessant å vite noe om varighet av CD20 uttrykkingen etter en tid. Men det kommer vel data :slight_smile:

Edit: Takk @astrup

It has previously been shown that high- dose rate External Beam Radiation (EBR) can cause a reactive oxygen species (ROS) mediated increase of CD20 in B cells and that the effect can last for up to 2- 3 days.15-17 We have shown both a stronger and more prolonged increase in rituximab binding by radio-immunotherapy with 177Lu- lilotomab as compared to EBR. It could be speculated that the prolonged and stronger effect could be re-lated to increased formation of ROS induced by the continuous, low- dose rate beta- irradiation from 177Lu- lilotomab in contrast to the short, high- dose rate gamma- irradiation from the EBR treatment. Consequently, anti- CD37 radioimmunotherapy with 177Lu- lilotomab can be used to both deliver short- range beta- radiation selectively and continuously to tumour cells, minimising irradiation of healthy tissues and increase CD20 binding in those cells that atre not killed by the radiation dose delivered and make these cells more susceptible for subsequent rituximab treatment

Dette er fra NANOS hjemmeside.
Altså en lengre aktivering av CD20, men ikke evigvarende

5 Likes

Men husk på at kombinasjonen med EBT og Rituximab gir veldig høy CR(søk på nettet, jeg har delt litt her før), så det er all god grunn til å tro at det bare blir bedre effekt med RIT, ref prekliniske funn.

Jo, men jeg sikter til forslaget om å bruke Rituximab ved tilbakefall etter Betalutinbehandling…
Så lenge etter behandlingen er det liten grunn til å tro at CD 20 er reaktivivert.

2 Likes

Enig, og gode svar du kommer med. Ser jo også at i studieoppsettet så er RTX på plass allerede dag 7 med 3 påfølgende ukebehandlinger. Tøffe nok tak for kroppen det.

Tøffe tak, men bedre enn CAR-T eller cellegift

Så om jeg hadde fått følgende beskjed fra min livlege:
Nå har ditt lymfom kommet til et stadium der vi ikke lenger har noen behandling utover den alternative å injisere radioaktive stoffer i kroppen din.
Dette kan få deg til å leve noen år ekstra, så godt som uten bivirkninger, men det er som sagt siste spiker i likkisten din.
Jeg hadde sagt gå på, om det ikke sprenger statsbudsjettet.

Jo men… den 11 juni hadde de ikke det (ABGSC oncology seminar)

Skulle vel tro at det meldes all den tid firmaet definerer det som en “key company goal”…, men når det var slik at enrolment completed ikke ble meldt i lymrit-01, så er det vanskelig å være bastant på dette…

I fra Analyst Outlook:

Finally, Betalutin’s potential in this indication is negatively affected by logistical and economic issues associated with its administration

Noen som har gjort seg noen tanker på hva analytikeren evt mener med logistical issues, og hvorfor de kan dra frem dette som noe potensielt problem?