Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Skal vi sitte her å lese om helt urealistiske måter å hente penger på? At emisjon er gamelt og utadret måte å finansiere studier på? At samtlige investorer ser seg lei av utvanning?
Hva er poenget med denne diskusjonen egentlig?

At det faktisk er sånn at det finnes andre måter å finansiere oppstart-biotek på

Og den tror jeg Bravo er mer klar over enn en Garderobemann fra HO som blir sitert her.
Melder videre pass til denne diskusjonen.

Du er medeier i et selskap som trenger penger i fremtiden.

Bare å spare pengner og kjøpe aksjer ved EMI kurs for å unngå utvanning. Så enkelt.

Ingen oppstart bio_tech selskap som er fullfinansiert til markedsgodkjenning.

Og med en gang et prekommersielt selskap begynner med lånefinansiering istedet for finansiering ved salg av egne aksjer så har man skapt en stor risiko for at de som sitter med pant har helt andre interesser enn aksjonærene.

Man ser dette stadig vekk i USA der det er ganske mange biotech som inngår overmodige covenants for sine lån.

Nei, eneste farbare vei til penger utenom emisjoner eller forskningstilskudd er partneravtaler. Og slike har sine egne risiki, jeg holder med bravo at betalutin som wholly owned asset er unikt

https://seekingalpha.com/article/4219873-crgs-exotic-loan-covenants-put-synergy-verge-bankruptcy

2 Likes

Hva er regnestykket på partnertale (kvalifisert gjetning).?

Hva koster en emisjon i utvanning (lettere regnestykke)?

Det vi vet er at vist alle eiere slutter å selge så stiger kursen noe som kan hjelpe på utvanning.

Uansett viktig å ha cash om man ikke vil bli utvannet.

Hva er en partnertale?
Er det hvis f.eks Novartis holder en tale for Nano? :sweat_smile:
Spøk til revolver, hva fikk Algeta i cash upfront fra Bayer?
Det kan kanskje være en pekepinn, sett i betraktning potensiell markedsstørrelsen på Betalutin kontra Algetas produkt?

Så langt har alle emisjoner i NANO vært en glitrende mulighet til å bli innvannet for dem som har litt cash i bakhånd og ikke deltok i emisjonene.
Kursen har falt etter emisjonene, og de som har kjøpt i ettertid har fått NANO på tilbud.
Ikke glem at emisjonspengene er det det koster å utvikle medisinen, altså den verdi som ligger i selskapet.

Det har jo historisk vært sånn, men en dag så kan plutselig det samme skje med Nano som med Algeta?
Hvis jeg ikke tar feil så hentet de inn penger, så fikk de en lukrativ partneravtale med Bayer?
Jeg tar hvertfall ikke sjansen på å selge noe ifm en eventuell emisjon, hvis ikke kursen er på ATH, da ville jeg nok solgt 10-15 K.
Føler meg rimelig sikker på at tålmodighet er nøkkelen her, og at det vil bokstavelig talt lønne seg å sitte rolig :slightly_smiling_face:

1 Like

Tolmådighet er vel mitt sterkeste kort i denne bransjen.

Har bare kunnskapen vært like god :wink: Men tolmådighet har i alle fall god statistikk på seg så kanskje ikke dumt alikavell :wink:

1 Like

Sant, personlig tror aldri tilbudet har vært bedre enn i sommer.

Har postet det før men med tanke på at tiden så:

  • Copanlisib brukte 15 måneder fra Fast track til Priority review (n=104)
  • Duvelisib brukte 8 måneder fra Fast track til Priority review (n=83)
    (Begge hadde safety på flere tror jeg)

Betalutin mottok Fast track for 13 måneder siden og for en stund siden kom det til en interims avlesing i presentasjonene.

Skulle det ikke være av betydning så er det uansett ikke så langt til mulige “value infliction points” utover høsten.

3 Likes

4% opp i dag. Er helt forvirret, NANO pleier ikke å gå opp :slight_smile:
Noe nytt på gang…?

Jeg laster for å fronte min nye strategi på GF ; )

Tankeeksperiment er ikke å unngå emisjoner, men fra nå av og utover er det greit med flere alternativer . Børsen kan tørke fullstendig inn osv om alle profetier slår til. Da kan USA modellen være aktuell .

Hvis vi har brukt ca 1milliard NOK basert på første fase (se figur 3 i linken fra Sverige som jeg postet over) . Om vi så trenger 0.5milliarder til basert på lån så slipper vi katt å mus leken med BP , videre posisjonerer oss anderledels i en forhandling . BP vet vi kun eksister pga emisjonene.

God sommer til alle hyggelige NANO skribenter

7 Likes

Blackrock som skal inn igjen?:slight_smile:

Tynt med selgere, rett før slutt idag:

Sant, bra den avslutta på HOD da, selv om omsettingen var lav.

1 Like

Blir spennende å se om det er rett ned igjen 7% i morgen…

Bare 7% rett ned er for vanlige aksjer.
VI ER NANO!
:smiley:

Du mener vi klarer bedre enn 7%? :joy:
Les: mer enn 7%

Da fikk jeg nettop 7,70 kr på konto for utlån til storting i Q2.

1 Like