Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Mulig det. Nei, har ikke konto på S.

1 Like

Jeg fant artikkelen tidligere i år, men rotet den og glemte den. Kom på den igjen her om dagen og spurte her på forumet. Var egentlig bare interessert i å lese gjennom den og kobler den ikke til NANO nå når jeg har lest den :slight_smile:

1 Like

Ok takk for det :slightly_smiling_face:
Alltid greit å få informasjon om eventuelle konkurrenter, selv om ikke dette var en :+1:

Nei gutta:
Nå trenger vi noe action her :blush:
Hadde vært moro å få noe nytt og litt fart i aksjen igjen snart.
Da hadde klimaet forandret seg fort.
En liten nyhetsslipp, og ett kraftig byks oppover hadde skiftet incentivet i aksjen momentant tror jeg.
Positivitet, forventning og kjøpsvilligheten hadde kommet momentant.
Jeg tror det kan skje når som helst, og når det skjer, så blir det moro å være nanoitt igjen.
Hold fast, it’s coming any day

2 Likes

Vet det har vært mye skriverier om mye forskjellig, men en ting har jeg ikke sett noen snakke om.

Er det noen fallgruver som kan forårsake at Betalutin IKKE blir medisin?

Det er et godt spørsmål, som jeg også gjerne vil vite hvis noen har innspill.
Har fulgt Nano tett i over 2 år nå, og ser ingen potensielle fallgruver som vil gjøre at de ikke får godkjent Betalutin som medisin.
Det måtte nesten være forfalskede resultater etc i studiene, men de er jo kontrollert og sjekket i flere år, så det tror jeg vel ikke selv det verste HO-trollet en gang vil prøve å komme med.
Føler meg 99% sikker på at det blir markedstilgang på Nano.
Men vi får vente og se :slightly_smiling_face:

1 Like

Hvis det blir medisin, som mange av oss tror, er oppsiden enorm. Nano er på oppløpssiden, og mangler bare å kjøre ferdig studier som ser veldig bra ut. For oss aksjonærer handler dette mye om tålmodighet for å være med til mål. For vi tror de snart er i mål.
Det kan bli en spennende høst. Vi hadde en veldig bra kursutvikling i 2016, stabilt på høyere nivå enn dagens i 2017, bra utvikling i 2018 også. Synd med tilbakegang nå, men vi kan fort komme opp på gamle nivåer og høyere. Viktig å holde seg oppdatert på selskapets utvikling, og så gjøre en vurdering av risiko og hvor mye en vil satse. En må satse for å kunne vinne. Ønsker alle Nano-aksjonærer en spennende og innbringende fremtid.

1 Like

Nano
25. juni i år. Kurs 30,04
26. juli i år. Kurs 37,70
(37,70-30,04)/30,04 = 25,4% opp siste måned.

Noen har skjønt det!

3 Likes

Er det noen som har en formening om hva som er bra resultater på DLBCL og Archer 1? Hva er det de trenger av CR og PR for at det skal være en suksess?

1 Like

DLBCL - ORR på 20% eller mer vil være bra, spesielt tatt i betraktning at vi snakker om doseeskaleringstudie.

Archer1- CR på over 50%. Nå tror jeg det er mPFS som vil være primærendepunkt for fase 3 studie, men høy andel CR vil øke sjansen for lengre PFS.

1 Like

Stemmer i dette. Særlig dette med å nervøst følge CR% med argusøyne kan vi bare legge av oss nå :blush:

2 Likes

Jeg kan bidra med fallgruver, siden du spør så pent :slight_smile:

  1. Paradigme feiler.

  2. De feiler på å penetrerer markedet/kommersialisere Betalutin.

  3. De blir utkonkurrert.

1 Like

Jepp, for nå vil tom SD være med å dra mPFS i positiv retning .

PFS, first of all, has the advantage of taking into account not only responsive disease, but stable disease as well

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4844002/

Takk for innspill.
Tror ingen av de nevnte er sannsynlige.

  1. Den ene prosenten sannsynligheten jeg gir de er nettopp at Paradigme feiler, altså svært lite sannsynlig.

  2. At de ikke får en god markedsandel er jo en mulighet, men når de er i den situasjonen så har de jo lykkes i å få Betalutin på markedet, og jeg er rimelig sikker på at de er oppkjøpt eller i samarbeid med et BP da, noe som vil hjelpe på både verdien på selskapet og på markedsføring, ref BP, s nettverk og salgsapparat.

  3. Konkurranse vil det alltid være i alle markeder og for alle produkter, med Betalutins meget gode resultater og milde bivirkningsprofil så er nok å bli utkonkurrert svært lite sannsynlig, men når de er kommet dit at de er i posisjon til å bli utkonkurrert så har de jo pr definisjon lykkes, dvs fått Betalutin på markedet, ref svar på punkt 2.

3 Likes

Noen som vet hva snitt kostnadene på de Norske (og Europeiske/ USA) polikliniske timene?

“En sprøyte og rett hjem” Vs Gjentatte ganger på sykehus for å få medisin intravenøst.

Note: Poliklinisk = dag pasienter

Kjenner ikke prisen, men i USA er det vel mer sånn at enten så har du sykeforsikring og kan bli frisk, eller så er du disket fra start.

Vil tro at forsikringsselskapene vil foretrekke en behandling som gjør at de må cashe ut mindre, samtidig som at legene/sykehusene foretrekker å kunne sende så dyre krav som mulig. Er redd pasientbehov kan havne i andre rekke.

Ett sykehus tjener ikke mer penger på at Per ligger i sengen, fremfor at Pål ligger der.
Ett liggedøgn har sin pris uansett, derfor vil også sykehuset være interessert i å ha «omsetning» på sengene, altså hurtig turn-over.

Medisinen subjektivt sett, vil ha sin pris uavhengig av intervall.
Den vil være markeds og konkurransebetinget, altså samme pris for en injeksjon med Betalutin som 12mnd behandling med noe annet.

Forsikringsselskapene vil evt være den i oppsettet ditt over, som vil kunne tjene mest på Betalutin fremfor lengre behandlingsregime.
Fordi de naturligvis også vil måtte dekke sykehiskostnadene som er gigantiske i ett lengre regime sammenlignet med Betalutin.

Får håpe de har gode sykehuslobbyister, og at de får kunnskap om Betalutin :joy::joy:

5 Likes

Hvis Nano ikke blir kjøpt opp, må Nano da selv arbeide med å få godkjent refusjonsordning fra amerikanske myndigheter? Bør Nano ha refusjonsordning i 3. linje for at forsikringsselskapene og/eller pasientene skal velge Betalutin?

Hvem skulle ellers jobbe for det?

NANO i grønt på en ellers tung dag på børsen. Håper dette fortsetter :chart_with_upwards_trend: :man_dancing: