Har man 10.000 aksjer så får man bare 150 i rep aksjer?
Sålenge de har 10,1% så har de innsynsrett i selskapet.
Kan også blokkere tvangsinnløsning av egne aksjer med 10,1%
143 eller 157 per 10k aksjer ja. Men en kan overtegne.
*Edit, er så lav mengde at kurtasje blir relevant for hva en betaler. DNB med 99 kr for handelen er ikke hyggeligste. Antar kurtasje går som normalt her også.
jepp, noe sånt… er vel kanskje ca 1,6 %, så du får 160 i evnt rep emi…
(Men regn ut selv 777.777 delt på antall aksjer før emisjonen… jeg kommer til 1,57 %)
Det er ingen kurtasje Det var det i hvert fall ikke i emisjonen.
Tenkt tilfelle; hvis noen (for eksempel OM) tar så mye i emisjonen at han kommer over flaggegrense, når må det flagges? Aksjene er jo tilgjengelig for handel fra børsåpning i dag.
Med fare for å høres ekstremt bitter ut, men: Syns det er noe halvkriminelt over dette. De har flere ganger sagt vi har penger til readout H1-2020, «thats our commitment». Så henter de penger til søppelkurs, til ca 30%! av siste emisjon. Konklusjon, man kan ikke stole på hva som blir sagt. Ønsker meg selv god bedring og ei helg uten bitterhet.
Jeg benyttet anledningen til å kjøpe. Jeg doblet beholdningen min på 46,5.
Dermed er beholdningen min per nå :
Nano =12%
Pcib=88%
Jeg har økt med 40 % på 46,2.
De sa aldri at de ville kjøre kassa tom. Det ville kun vært taktisk mulig om de hadde en gunstig finansiell ordning til grunne. De hentet penger sist ved 500 m NOK merke med rettet emi på dagen. Jeg har blødd 5000 aksjer i dag(30%+), så svir her også, mer bitter over kursen og den manglende kjøpsinteressen i markedet som har latt kursen gå hit.
Det er fullstendig galt å tolke det som uærlig/kriminelt av ledelsen.
Bare å gratulere alle som får aksjer til spot-pris, og håper det gir pusterom for at kursen kan komme seg.
Benyttet også anledningen til å kjøpe nå. Og med 20 øre i pluss kan jeg kjøpe CO2 - kvote for å bøte på emisjonshyperventileringen. Når jeg sitter med 50:50 NANO/PCIB og fullstappet i emisjoner….
Basert på det selskapet har sagt nå i et år, har jeg vært 100% sikker på at det skulle inn nye penger i første halvår i år. Var ikke sikker på hvordan, men emisjon er jo ikke overraskende. Jeg lar meg utvanne. Begrunnelse? Selskapet jeg eier en del av trenger finansiering, men jeg lar andre betale for meg. At min eierandel da reduseres, er helt OK.
Men som alle andre hadde jeg selvfølgelig håpet på en bedre kurs, men tror vi skal se på det som en forsikringspolise som ble tatt ut i går - det kan gå mot en særdeles bumpy ride på verdens børser framover. At tidspunktet ble nå er nok først og fremst et risikoreduserende tiltak.
Ingen kurtasje i emisjon
redigert
Jan H. Egberts som ny styreformann…vi fikk virkelig eliten av eliten der…
Sjekk postkassa
The formal resolution (including the final number of new shares to be offered) related to the Repair Offering will be made by the Board following the EGM and the approval and subsequent publication of a prospectus prepared in connection with the Repair Offering, which is expected to be on or about 19 February 2019.
Rep emi blir som en liten kollekt å regne blant små og halvstore aksjonærer. Ikke mye på hver, men 35 mill til videre drift, ca et 1/2 kvartal. Alle monner drar for å bygge opp buffer for de neste spennende 2 år.
Et greit signal å sende til eventuelle beilere: “Vi trenger dere egentlig ikke, vi henter penger på et par timer en torsdagskveld hvis vi ønsker…”
Jesus.