Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Selv om konkurransen er tøff så mener jeg Bravo eller Costa sa en tid tilbake at det vil være plass til fler rett og slett fordi enkelte pasienter ikke reagerer/slutter å reagere på tidligere medisiner.

En helt annen ting:
Noen som vet om det går ann å se antall aksjer i omløp i løpet av en dag? Altså hvor mange unike aksjer som faktisk bytter hender.

Nei, uten å være helt sikker, så mener jeg det ikke finnes noe sted som viser akkurat faktisk antall aksjer som bytter hender, fra dag til dag.

Min lille teori er at en del av omsetning, i ganske lang tid bytter hender frem og tilbake, men at rotasjonshastigheten, er tatt ned pga ferieperioden man er i akkurat nå. Mener i hvert fall at en del utlånte aksjer antagelig brukes slik.

Men så har man vel de som trader litt med en mindre andel av sine aksjer også.

Gratlurer til TI, som akkurat fikk inn sin 10000 ende forumdeltaker.

2 Likes

Det er siiiiick

Vi nærmer oss nå punktet hvor den siste optimist er blitt pessimist. Utviklingen i aksjen har vært begredelig siden ASH 18. Selskapets politikk om å holde kortene tett til brystet balanserer på grensen til alvorlig selvskading. Vissheten om at det er behov for en emisjon i H1 2020 er innlysende, dersom de ikke i tide letter tilstrekkelig på sløret vil det i praksis være umulig å hente penger til en anstendig kurs. Så etter min mening er de nødt til å komme med så mye “goodies” de kan fra Q2 og utover høsten. Dersom dette ikke skjer kommer vi til å være tilbake til lavt 20 tall før Jul. Gitt det vanskelige børsklimaet så forventer jeg at Malene og Bravo lader opp til en skikkelig forestilling 22.aug. Bør minst være på høyde med Costa sin på Q2 2016 som satte fyr på kursen. Jeg har fremdeles troen og henger i masten, men innrømmer å være sliten i armene.

6 Likes

Jeg er enig med deg. Utfordringen for meg er ikke hvorvidt man tror om selskapet lykkes i prosjektet sitt, men hvor mye verdi man mister på veien dit.

En evt partner og oppkjøp eksempelvis, vil selvsagt generere langt større lykke for aksjonærer hvis kursen ligger på 95 på tidspunkt for engasjement, enn hvis det samme skjer på 35.

Det samme kan delvis sies om rettede emisjoner.
Hvis de utføres på stadig synkende kurser, generer det stadig mindre inntekt, med samme bedritne utvanning for eksisterende investorer.

Det som er litt kjipt er jo at man med disse erfaringene, hvor man mislykkes i å vise stabil verdiutvikling gjennom løpet, gjør det vanskeligere for nye startups å plukke lette penger i fasen det trengs mest - nemlig starten.
For den generelle menigmann som har vært med på disse som figurerer nå, vil med trygghet kunne vente til senere faser, når risikoen er mindre og kursen fortsatt lav/ lavere.

Men sånn er d jo litt i bio.

Allikevel syntes jeg de har jobbet dårlig med aksjonærpleie, dårlig med informasjon og dårlig med å synliggjøre og bekrefte verdiene som skapes i utviklingen.

Så må man bare ha tro på at når toget går/ så går det skikkelig.
Og så må man også håpe at det går FØR partneravtale ol dukker opp, for da går vi på billigsalg…

Men jeg har fortsatt troen, og det neste året vil jo gi oss noen svar i så måte.

4 Likes

Problemet nå er at hvis de plutselig begynner å spre rundt seg med info som de tidligere har sagt de skal holde tett til brystet så vil det bli sett på som en krampetrekning og markedet vil spekulere i om de gjør det fordi ingen faktisk er interessert i selskapet (oppkjøp/parterskap).
Det er en lei greie å gå ut så bastant som Bravo gjorde det og la ett stillhetens teppe over selskapet i håp om at markedet skulle tolke det som om at det faktisk skjedde så mye bra at vi ville kjøpe oss opp som om vi satt på den hellige gral.

1 Like

Nå er det vel et års tid ca det ble gitt Fast Track , og ikke fortell meg at FDA ikke kommuniserer med Nano. Eller at Nano har kontakt med FDA. Er det noen andre Bio selskaper i fra Norge som har fått denne Fast Track ? Ikke som jeg vet. Jeg håper å tror vi sitter på en bombe som kan gå av any time. Det kan dale ned en eller annen form for avtale fra en Big Farma, men som Teejay nevner over her, så hadde det vært greit med noe høyere kurs på aksjen.:slight_smile:

Har vært med i denne siden høsten 2016, litt slitsomt å se kursen slik den er nå .! Men har stor tro på at alle som er med kommer i + og vel så det.

6 Likes

Hvorfor tror dere Nano kjører på med pre-kliniske forsøk med Betalutin+Rituximab?
Om kombinasjonen fungerer eller ikke får jo man greie på innen 1 år uansett.

Jeg tror Nano bruker disse pre-kliniske dataene aktivt ovenfor BP som har Rituximab eller Rituximab-biosimilars i sin produktportefølje.
Så jeg er overbevist om at Nano har en aktiv dialog med en eller flere Rituximab-produsenter, som det er 5 stk av så langt jeg vet. Her handler det vel å komme om å modne frem en så god avtale som mulig, men jeg er overbevist om at det står en frier på døren innen 12 måneder.

Som jeg har sagt før, en potensiell partner/kjøper har alt å tjene på å komme inn i Nano så fort som mulig slik at de kan maksimere verdien av hele pipelinen.

7 Likes

Det er gode poenger. Dersom det viser seg at Archer-1 slår til så vil det bli ganske drøyt. Skulle denne behandlingen stemme med pre-klinsk så vil i praksis den av de 5 som produserer RTX og inngår avtale med NANO nyte godt av NANOS patent på behandlingen i helhet. Det vil jeg tro er rimelig lukrativt.

2 Likes

7 posts were merged into an existing topic: Biotekaksjer

Takk for oversikten, Savepig!
Jeg var faktisk bare opptatt av selve aksjekursen i de to selskapene, og utviklingen i den.
Vet ikke hvorfor, Et anfall av kjedsomhet, antar jeg,
Edit: @Savepig , denne bør vel også flyttes til biotek-tråden.

Hvis ikke du er medlem av aksjeforum på FB vil jeg anbefale folk å bli det nå, og stemme på nano i avstemmingen som er der nå. Gruppen har snart 19k medlemmer, og det er soleklart at høy profilering på listen det genererer litt oppmerksomhet. PR nå har Photocure gruppen lyktes med å stemme pho til topps, men det er kun 126 stemmer.
Folk beveger seg gjerne i flokk, og en sterk tro på nano vil helt klart kunne gi litt incentiv til å ihvertfall vurdere potensialet :blush:

3 Likes

Synd at ledelsen i den gruppa er løk og fremmer sitt eget svada

3 Likes

Ja det er meget mulig :joy: Jeg kjenner ikke til gruppen som sådan, har ikke fulgt den så lenge, så det er ikke å anse som reklame eller promotering for den overhodet.

1 Like

Har aldri sovet så godt som nå med tanke på Nano.

Finner ikke et motargument som skal motsi noe som skal få meg til å være UTE av selskapet.

Emisjonsspøkelse? Det betyr at jeg “må” selge mine aksjer om jeg skal forholde meg til det. Så store kuler i skrittet har jeg ikke. Oppsiden på positive nyheter innen en eventuelt emisjon er sinnsykt stor.

1 Like

Vi har nok lest oss ganske grundig opp på Nordic Nanovector, så i disse ferietider så anbefaler jeg Nanotråden på Shareville.
Ikke for info, men hull i gjerdet-teorier som gir opptil flere gode lattere :rofl::rofl::+1:

Nå var det regntung stemning her inne :weary:

  1. Lite fundamental endring siden for 1 år siden. Kursen steg fra 45,88 til 86,97 fra 23. okt. til 28 nov. i fjor.
  2. Alle tiggere ligger innenfor ca 1,5 år.
  3. Ja, det blir emisjon. Men, det vet alle og bør ikke føre til panikkstemning.

Så kjøp på lav pris og ikke se for mye på kursen, men heller på triggerlisten =)

1 Like

2 Likes

Har flere argumenter for å være ute av nano

  1. Rekruttering kan gå tregere en vi tror
  2. Resultatene kan avvike
  3. Vi får ikke AA selv med gode resultater men må gjennom fase 3.
    De beste argumentene er faktisk å være ute av nano til caset er bekreftet. Kanskje men mister avkasting i det toget går, men de er liten pris å betale for å redusere risken såpass betydelig. Det er ikke sånn at man ikke kommer på toget igjen hvis det starter. Selv lyntog har stopp. Det er en grunn til at de største fondene ikke er eksponert noe særlig. Selv er jeg max eksponert men jeg liker risiko. Nano er og blir et high risk bet:)