Jeg er enig med deg. Utfordringen for meg er ikke hvorvidt man tror om selskapet lykkes i prosjektet sitt, men hvor mye verdi man mister på veien dit.
En evt partner og oppkjøp eksempelvis, vil selvsagt generere langt større lykke for aksjonærer hvis kursen ligger på 95 på tidspunkt for engasjement, enn hvis det samme skjer på 35.
Det samme kan delvis sies om rettede emisjoner.
Hvis de utføres på stadig synkende kurser, generer det stadig mindre inntekt, med samme bedritne utvanning for eksisterende investorer.
Det som er litt kjipt er jo at man med disse erfaringene, hvor man mislykkes i å vise stabil verdiutvikling gjennom løpet, gjør det vanskeligere for nye startups å plukke lette penger i fasen det trengs mest - nemlig starten.
For den generelle menigmann som har vært med på disse som figurerer nå, vil med trygghet kunne vente til senere faser, når risikoen er mindre og kursen fortsatt lav/ lavere.
Men sånn er d jo litt i bio.
Allikevel syntes jeg de har jobbet dårlig med aksjonærpleie, dårlig med informasjon og dårlig med å synliggjøre og bekrefte verdiene som skapes i utviklingen.
Så må man bare ha tro på at når toget går/ så går det skikkelig.
Og så må man også håpe at det går FØR partneravtale ol dukker opp, for da går vi på billigsalg…
Men jeg har fortsatt troen, og det neste året vil jo gi oss noen svar i så måte.