Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Han får vel trolig tildelt opsjoner eller hvordan bruker det å være i nano ?

Spørsmål: vil ansettelse av “mellomleder” ( :grinning: ) være meldepliktig? Vet de har pleid å melde det før, men man kunne jo håpe at dette er et bevisst første trinn i en flertrinns (tør jeg si) rakett, timet for å booste
Q2?

Når man er to dager fra Q2, hadde det ikke vært like naturlig å presentere det der?

Ser vi konturene av en bevisst strategi for å hale maks ut av alle gode meldinger, “kurspleie”?

Hvis han skal inn I ledergruppa så er det ikke snakk om en mellomleder. Men enig med deg I resten av det du skriver.

Personlig tror jeg at de gjør rett i å melde hver gang de ansetter noen med tung erfaring fra BP. Det er å anse som en fjær i hatten at spesialiserte ressurser faktisk velger å satse på en biotech startup som NANO :rocket:

3 Likes

Vil ikke kalle Nano en start-up når vi er et drøyt år unna read out i en pivotal studie… Men en mygg i bioteksammenheng, det er vi enda, men muligens også det bare et drøyt år til :wink:

1 Like

Siden korrupsjon og råttenskap er dagligdags all over the world, så tror disse store gutta kommer til NN rett og slett for å spionere.

Det vil være helt umulig å etterspore en godt planlagt tilbakemelding til BP på enten «ja, kjøp opp hele NN nå» eller «nei, avvent litt til» basert på hva disse gutta får innblikk i.
Det er tross alt endel milliarder det er snakk om.

Men så lenge produktet er godt, så spioner i vei :+1:

1 Like

Egentlig nok en fantastisk melding. Om man ikke skjønner så mye av det hele rundt Nano så må selv den mest snø blinde få en følelse av at det meste må være “on track”. Denne ansettelsen bør berolige nervene hos de mest engstelige. En slik person tar ikke denne jobben dersom han opplever at det er en firma med “udugelige idioter i den øvrige ledelsen” . At kursen fremdeles holder seg midt på 30 tallet er helt uforståelig.

3 Likes

Svært godt poeng. En annen sak er at man kan tenke litt ifht til rekrutteringen i studiet. Er usikker på om de hadde ansatt denne type ressurs nå, dersom de så at de var way behind.

4 Likes

Er en eller annen merkelig form for handel. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd vi var utsatt for robot handel. For slikt er jo bare konspirasjons teorier.

Uansett hvilke konspiratoriske tanker man måtte huse, så sier denne signeringen enormt mye:

  • om hvordan NN omtales og vurderes på kontoret i Bayer
  • om hvordan NN anerkjennes som rising star i Bio markedet.

Uavhengig av om man ser det for seg som oppkjøp eller BP.

Bull som bare det!

4 Likes

Novartis har allerede folk innenfor, og nå posisjonerer Bayern seg; budkrig? :money_mouth_face:

2 Likes

Tilfeldig tiltredelsesdato?

Han har nok oppsigelsestid å gå, men dog passer dette ypperlig i hht guiding og filling.

3,5mnd oppsigelse å gå i gangene hjå Bayer… da har flesteparten fått med seg hvor avtroppende VP and Strategic Product leader skal fortsette karrieren.

Her er det bare å sitte rolig med aksjene til fasit foreligger, slik strategien min har vært nå i snart 4år. Sett i ettertid burde en utnyttet situasjonen ift aksjekursen med å gå helt ut av aksjen i perioder. Dette har ikke jeg tørt da en ALDRI vet når ett eventuelt bud, BTD, nyheter generelt blir offentliggjort og hva som arbeides med i kulissene.

Det er sylskarpe personer som sitter i ledelsen. Disse har jeg og Ola Dunk gleden av å kjøpe oss en del av, slik at dem kan produsere verdier for aksjonærene og gjøre livet mye bedre for nåtidens og fremtidens pasienter. Det gleder meg å være en del av. Lykke til alle sammen uansett strategi :crossed_fingers: :slightly_smiling_face:

21 Likes

Blir ikke slike personer, frittstillet i denne oppsigelsestid? Får han lov å jobbe videre eller sendt hjem?

Ja, mener det er høyt sannsynlig at oppsigelsestiden blir i en slags karantene, hvor man ikke lenger er innvolvert i noen bedriftens prosjekter eller annet strategisk arbeid. Er i alle fall slik i veldig mange andre bransjer.

1 Like

1)Om det er en konkurrerende bedrift vil han bli fristilt.
2)Om det er innside info og annen sensitiv info han besitter eller kommer til å innhente i løpet av oppsigelsestiden vil han bli fristilt.

Nano har ikke produkter på markedet.
Mulig punkt 2 faller inn.

Edit: holder med deg i den Cantona :point_up_2:

karantene eller ikke… Vi vet alle at folk på jobb snakker :wink:

På LinkedIn har han oppført seg selv som CPO i Bayer - Chief Products Officer

Ja, det vet vi. Folk slutter ikke å prate selv i oppsigelsestid eller karantene tid. Men tipper at i hans siste tid i Bayer, så blir han nødvendigvis ikke involvert i mye arbeid.

1 Like

…tror ikke det er særlig mye uvennskap mot NN. De var nok godt fornøyde med Algeta dealen og vet godt hvem som står bak NN. God kjemi og åpne dører mellom selskaper har mye å si både i slike forbindelser og ved ett evt. samarbeid/oppkjøp