Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Var vel kanskje en del som hadde håpet at 1H2020 kunne vise seg å bli allerede på nyåret, mens nå må vi vente til sommeren2020.
Men skal de rekke sommeren 2020 så måtte det være god innrullering(slik det var pr dags dato).

Om forsinkelsen er nærmere 1 dag enn 6 mnd vet bare de som styrer skuta. For mitt vedkommende, så hadde jeg troen på at innrulleringen skulle skje tidlig i 1H2020, så forsinkelsen da blir nærmere 6 mnd enn dager og uker.

Mitt kursmål på 64 til Ash var basert på en økning i mdor (check, og kan fortsatt øke) og gode data fra DLBCL. Sistnevnte er ikke planlagt på Ash, med mindre dataene er så gode at de kvalifiserer for et LBA (i såfall, veldig check!) og en emisjon etter dette.

1 Like

Hørte dere ikke i Q&A angående finanser:

De guidet til mid 2020 på pengene og mente det skulle holde, selv om de ville safe å sette readout 2h… Når enrolment er complete så vil vel også burnrate gå ned?

Det vil ikke være forsvarlig å kjøre selskapet så nær readout med tom bok av flere grunner, ikke minst at BP da kan komme og legge et skambud på bordet hvor styret ser seg nødt til å akseptere fordi lommeboken er tom. Det er mer forsvarlig å kjøre en rettet emisjon (gjerne mot nye investorer også) og la oss små få en 20% utvanning til?

1 Like

Uff, smell etter smell. Men man samler seg igjen rundt banneret og oppildner hverandre til å kjempe videre selv om det tynnes i rekkene. Håper virkelig dere får seier til slutt den dagen BP vil endelig komme og redde de siste av die hard gjengen.

Liten vits å spekulere i at det ikke blir emisjon spør du meg, da blir du bare skuffa. Etter all sannsynlighet kommer det en emisjon på 20% utvanning innen kort tid (noen måneder).

2 Likes

Enig. Det må man bare legge inn i budsjettet allerede nå.

2 Likes

Nei, jeg tror også det blir emisjon, poenget mitt var - som du også sier - at jeg tror ikke de kjører en emisjon når boken nærmer seg tom. Emisjonen kommer mest sannsynlig før jul eller senest i Q1.

2 Likes

Derfor det er rart at Bravo kommer med slike selvmotsigelser i gjennomgang av sammendraget og hva han svarer i Q&A.

Ingen kjører selskapene tomme, så selvsagt vil det bli emisjon. Det er fortsatt rart å se mangel på forståelse rundt dette, det er jo trossalt investorene som sender aksjen ned og gjør det vanskelig for ledelsen å eventuelt hente penger. Da mener jeg selvsagt truseskvettende retails.

Man må forstå norske biotek korrekt når de guider angående kontantbeholdning.

“Pengene varer til dato X” må forstås som at de ønsker å hente penger 12 måneder eller mer før dette tidspunktet. De har forpliktelser i forskningsprosjekter og overfor ansatte. Forretningsmodellen er å brenne opp penger så raskt som mulig for å sikre god fremdrift og eventuell inntjening i framtiden. Sånn er det bare - de kan ikke kjøre kassa i nærheten av tom. Og jo lenger de venter, jo dårligere betingelser er ofte markedet villig til å gi fordi de vet selskapet blir mer desperate. Unntaket er selvsagt hvis selskapet venter med emisjon fordi de gjerne vil ha ut informasjon først som de vet er positiv og kursdrivende.

Jeg anser det som like sannsynlig med emisjon i september som i Q4, og mye mindre sannsynlig i Q1 - med mindre burn rate skal drastisk ned fra dagens nivåer. Som selvsagt er mulig da den varierer veldig mye fra kvartal til kvartal.

Spørsmålet man da kan stille seg er om det kommer noe kursdrivende positiv informasjon i nær framtid som man tror selskapet venter på, og om man vil spekulere på inngang før denne informasjonen, og så salg etter at den blir børsmeldt men før emisjon. Forutsatt at man er kortsiktig da, som jeg er.

6 Likes

I nær fremtid (september) så er det bare høyere mdor og partneravtale som kan løfte kursen, og førstnevnte tror jeg ikke klarer å løfte kursen merkverdig.

Om de derimot har litt baller, så kan de satse på at DLBCL kommer inn og slår i bordet med bra data, da er det ingen som vet hvor kursen havner. Data fra DLBCL kan tidligst komme i midten av oktober, 3 ish måneder etter siste pasient?

1 Like

Nå fikk jeg ikke hørt etter, men sa han ikke at det ikke var noen åpning for betalutin som monoterapi i DLBCL?

Jepp, han sa det ganske tydelig

Dette er vel i tråd med hva vi har trodd hele tiden også, det vil ikke komme noen banebrytende tall fra det pågående DLBCL-studiet.

Men: Det er viktig forskning for selskapet uansett, og Betalutin som kombomedisin virker ekstremt spennende.

1 Like

Han sa pengene ville holde til “mid 2020”, ikke til “enrolment completed” som de har sagt før. (Før det igjen til “first filing”, deretter endret til “data read out”. Og nå altså til “mid 2020”.

Men pengene må inn før det uansett .

Fra E24:

Finansiering

Selskapets kontantbeholdningen er imidlertid bare tilstrekkelig frem til midten av 2020.

Det betyr at selskapet enten må be investorene om mer penger eller få på plass en partneravtale før innrulleringen av pasienter er avsluttet.

– I andre halvår i 2020 må vi se hvilke finansieringsmuligheter vi har, sier Bravo, på spørsmål om konsekvensene av forsinkelsen.

Han utelukker ikke at det kan bli aktuelt å prøve å finne en partner.

– Vi har ikke tatt noen beslutninger ennå, sier han.

Bravo understreker i sin presentasjon at forsinkelsen ikke får negative konsekvenser for legemiddelets posisjon i markedet.

Jeg mistenker at flere kan bli tatt på sengen når det meldes om partneravtale med BP.

6 Likes

Samtidig tror jeg også disse vil bli tatt på sengen når det kommer emisjon og utvanning på 20%.

Jeg gjetter på emisjon innen 3-4måneder, å kjøre seg noe særlig mer tom for cash begynner å bli uansvarlig.

8 Likes

Jeg fikk inntrykk av at dette var noe de ikke ønsket på nåværende tidspunkt.

Men en emisjon på kursnivået vi ligger på nå vil ikke gi mye penger i kassa, og da snakker vi mest sannsynlig om en ny emisjon til samme tid neste år.

Da hadde det vært bedre å inngått partnerskap, og satt en emisjon etter påfølgende stigning, som igjen hadde tatt livet av all frykt for pengemangel i lang tid, samtidig som flere prosjekt i pipen kunne startet opp.

5 Likes

Er man ikke overeksponert i Nano ser jeg ingen store problemer med å delta i en emisjon iNano på f.eks 20%. Forsinkelsen til H2 2020 er også bare en bagatell i det store bildet. Oppjustert mDor er mye viktigere. Når det gjelder eventuell emisjon sier Bravo at det skal avgjøres i H2 2020. Da bør vi inntil videre legge det til grunn. Jeg syns det er mange her som oppkonstruerer problemstillinger rundtNano.

3 Likes