Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Sa han det?

Kan aldri i livet tenke meg at de kjører kassen tom før de henter mer penger.

Står h2 2020 i e24 også, men det må jo være 2019.

Idioti at de ikke hentet penger sent ifjor når kursen var rundt 80 kroner. Da hadde de hatt nok penger ut 2020.

Mer eksakt:
“We are not close to partnering the compound…” “It is too early, we need to do the deal when it is the right time for the company…”

Tenker det kommer emisjon lenge før en partneravtale er på plass.

1 Like

Tenker det samme. Ville ikke hatt denne diskusjonen nå :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Japp. Så spørs det om de klarer å hente nok penger i den kommende emisjonen, eller om de må kjøre en til før “it is the right time for the company…”

Spørsmålet blir da: Når er “the right time for the company” til å gjøre en deal. Hva konkret er det som vil flytte situasjonen fra feil til riktig? Vet han det selv?

Det er da ingen katastrofe om det kommer en emisjon i høst. Det har vært kjent lenge at en emisjon må komme. Kanskje like greit å bli ferdig med det slik at emisjonsspøkelset kan legges bort mer eller mindre for godt.

1 Like

Trøbbelet er at på de kurser aksjen omsettes på nå vil man ikke kunne hente inn nok penger til å oppnå noe særlig uten å myrde eksisterende aksjonærverdier.

500 millioner på 115 er noe ganske annet enn 300 millioner på 25, og selskapet trenger et par milliarder til i finansiering før man kan begynne å regne med noe særlig med inntekter fra salg. Forhåptentligvis kan de hente disse fra en partner, hvis ikke ser det mørkt ut for nåværende aksjonærer.

Det sagt, så synes jeg småaksjonærer kan spare seg å syte all den tid ikke engang repemisjonen sist ble fulltegnet. Når folk heller ville betale 42 kroner til marshall wace enn å betale 45 kroner inn på konto til selskapet så begynner jeg å lure.

8 Likes

Det blir nok en lei emisjon ja. Bare å være forberedt på det.

Partnerene kommer til bordet tidligst når AA eventuelt gies vil jeg tro pga at det er en risk at det ikke blir noen AA, men det kan først skje etter Paradigme ble det vel bekreftet i dag.

Alltid rett å vurdere i ettertid hva som hadde vært smartest :wink:

1 Like

Jeg syns det er ganske urealistisk å tro at ledelsen vil hente inn milliardbeløp fra aksjonærene for å finansiere salgsvirksomheten. Jeg stoler på at ledelsen kommer til å gå inn for en partnerløsning; noe annet vil være absurd. Derfor tror jeg ikke emisjonen blir så avskrekkende.

Og innen den tid er det ikke nok med bare en emisjon.

1 Like

Transcript tilgjengelig fra q2?

Mistenker endel Nanoaksjonærer nå flykter til BgBio. Vet ikke hvor lurt det er i dag :smile:

Ikke ennå. Sjekker senere. Poster når det kommer.

1 Like

Pump and dump? :lying_face:

Det må være feil.
De kan jo ikke se på finansieringsalternativer i slutten av 20 når kassen er tom mid20?

Hadde tenkt å kjøpe 3k aksjer på disse nivåer, men venter heller på emisjon. Den er jeg ganske sikker på kommer i god tid før jul. Jeg ser ikke at det kommer noe info frem til da som kan drive kursen vesentlig oppover. Dermed kan emi skje på godt under 30.

Med filing i H1 2021 så er ikke Betalutin på markedet før H2 2021, altså tidligst om 2 år. Skal det hentes inn nok penger til ut 2021 så bør den emisjonen være på minst 7-800 mill. De har fullmakt for å øke antall aksjer med 20%. Om de hadde kjørt emi i dag på kurs 32.50 ville det ikke innbrakt mer enn 387 mill (før meglerkostnader), altså ca. halvparten av det de behøver for å holde det gående til ut 2021.

M.a.o. ved å ikke hente penger sent i fjor har de kjørt seg selv i et hjørne med veldig lite spillerom. Så enten er de 1) idioter, eller 2) har 200% tro på realtivt tidlig suksess og at dette “ordner seg”. Har ingen tro på alternativ 2 med tidlig suksess da det har vært nok av forsinkelser underveis, senest i dag.

Med mindre det kommer noen ekstraordinært gode nyheter før året er omme vil det måtte innkalles til ekstraordinær generalforsamlig for å utvide fullmakten til minst 50%.

Her lukter det ekstrem utvanning lang vei.

3 Likes

Det er lukten av baissing som river mest i nesen, spør du meg.

1 Like