Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Ikke bra, og på grensen av cringeworthy. Hadde også sett en presentasjon på Lugano hvor Betalutin var nevnt…

Det var ikke akkurat en oppløftende melding.

Da er vel alle her enige da !? Vi selger alle våre aksjer i Nano …

1 Like

Og hva var det Bravo sa om Renoldi? “Han er flink, men har tatt på seg også å gjøre CTO-jobben. Han kom selv og sa at det måtte inn noen nye…” Er det der hunden ligger gravd ned?

Hva er det som har forandret seg nå. Tidligere i dag var alt positivt bortsett fra utsettelsen

Heh, nei jeg vet ikke, men i retrospekt syns jeg hele seansen fremsto ekstremt merkelig. Ingen spørsmål fra salen etter at selskapet er forsinket igjen. Det er også litt pussig.

2 Likes

På dette vil jeg faktisk motsi deg litt. Vi var noen som kommenterte under Lugano at vi syntes standen på konferansen var et veldig spennende tiltak, som jeg absolutt tror kan være med å øke synligheten til selskapet i viktige kretser.

Men jeg må si jeg stusser enormt over hvor lite synlig selskapet gjør seg, fryktelig lite artikler de klarer å generere om seg selv i tidsskrifter. Jeg hadde trodd at en profil som Eduardo Bravo som var rett så synlig mens han var i Tigenix hadde klart å skaffe mer profilering.

Ellers enig i at det var en ganske flat og spak fremtreden som ble levert i dag, de er merket av stundens alvor og at de har ukomfortabelt lite runway igjen.

2 Likes

Som sagt, spesielt skummelt er Copanlisib og risikoen for at AA blir off the table.

Ikke ETT spørsmål fra salen. Men gode fra nettet, da.

Er enig i at booth’en var et bra tiltak, men det virket som et veldig malplassert halmstrå fra Lisa Rojkjaer under dagens seanse.

2 Likes

Man trenger vel ikke spøre om dem skal kjøpe aksjer ?! Det er så jeg lurer på om dem som sender inn spørsmål har blitt konfirmert ennå …!

3 Likes

Nettet leverte, selv om @Fornybar og sin gut microtofubiota glimtet med sitt fravær.

1 Like

Er alle her nå plutselig enig om at caset ser svakt ut?

Nei jeg har ikke tenkt å gjøre det, sa da jeg gikk inn (tidlig 2015…) at jeg er med til the bitter end, enten gull eller granbar. Men jeg håper jo på gull, men sier ikke opp jobben i påvente av nano, akkurat.

1 Like

Ble det ikke diskutert og avklart for noen måneder siden (etter forrige DNB-analyse) at selv om Copanlisib får full godkjennelse før Betalutin søker AA kan AA bli innvilget ettersom Betalutin representerer en “meaningful therapy” over Copanlisib. I hvertfall for de deler av 3FL som er RTX refractory.

Var det ikke blant annet @Aksjesnila som dro frem dette?

1 Like

Begge disse har jo hatt en høy stjerne, Renoldi har jo vært genierklært. Jeg har også syntes han virket bunnsolid. Men i dag begynte jeg å lure, og ett eller annet sted ligger jo ansvaret for rekruttering, selv om det selfølgelig vil være ting utenfor selskapets kontroll. Renoldi var vel også “kompis” med Costa, kombinert med hans (etter min mening) svake opptreden i dag, og Bravos noe merkelige utsagn rundt det at han har hatt to jobber, så lurer jeg litt.

NANO:FORSINKELSEN VIL IKKE PÅVIRKE KONKURRANSEBILDET -RENOLDI

Oslo (TDN Direkt): Forsinkelsen i rekrutteringen til Paradigme-studien kan ha gjort investorer nervøse, men den vil ikke påvirke konkurransebildet for Nordic Nanovector.

Det sier driftsdirektør Marco Renoldi i Nordic Nanovector til TDN Direkt torsdag.

Ett av de tre legemidlene som har fått en akselerert godkjenning for tredjelinje follikulært lymfon i USA, som eies av Bayer, har en fase tre-studie pågående. Dersom Bayer søker om full godkjenning, og får det, før Nordic Nanovector har søkt om å få en akselerert godkjenning på bakgrunn av Paradigme-studien, vil det hindre Nordic Nanovector fra å få godkjenning. Dersom et produkt har fått full godkjenning er nemlig det ikke mulig få en akselerert godkjenning for den samme behandlingen, forklarer Renoldi.

Utsettelsen fra Nordic Nanovector, der selskapet nå venter at full rekruttering vil oppnås i andre halvår 2020 mot tidligere forventet første halvår 2020, kan i lys av dette ha gjort noen investorer nervøse, tror Renoldi. Det er det imidlertid ikke grunn til, mener han.

• Det er sant at Bayer har denne studien gående, og det er sant at når du leser clinicaltrials.gov så står det fortsatt at de venter å fullføre rekrutteringen innen utgangen av første halvår 2020. Men den faktiske rekrutteringen er ikke offentlig kjent, som betyr at de kan ligge bak. For det andre; selv om de fullfører rekrutteringen som planlagt, kan det være at de må observere pasientene lenger for å kunne rapportere om progresjonsfri overlevelse. Derfor antar vi at de ikke kan søke om full godkjenning i 2020. I tillegg vil FDAs behandling av søknaden ta ytterligere ni til 12 måneder for en full godkjenning, sier Rendoli, og venter dermed ikke en full godkjenning for Bayer før utgangen av 2021.

Renoldi venter at vil kunne oppnå full godkjenning, og dermed potensielt blokkere Nordic Nanovectors søknad, først ved utgangen av 2021.

Dersom Bayer skulle få en full godkjenning finnes det i likevel en mulighet for Nordic Nanovector til å få produktet sitt på markedet. Nano kan søke om godkjenning for en smalere anvendelse enn det Bayer har søkt om, for eksempel for pasienter som har hatt tilbakefall, og få godkjent for denne spesifikasjonen. Hvis selskapet får det og får produktet på markedet den veien, vil effekten være omtrent den samme som dersom de søkte med en generell spesifikasjon, sier Renoldi.

• Amerikanske leger bruker legemidler som har blitt godkjent hvor enn de mener det er passende, og ser etter det legemiddelet som gir det beste utfallet. Med en gang legemiddelet er godkjent for markedet vil de kunne bruke det, sier han.

Så lenge Nanos produkt kommer på markedet er Renoldi altså ikke bekymret for at det ikke vil bli tatt i bruk.

• Bayers produkt har så langt vist en lavere samlet respons og fullstendig respons. Så vi snakker bare om en regulatorisk risiko, ikke en markedsrisiko, sier han.
10 Likes

Jeg tror rett og slett at Mr.Bravo ikke vil havne i samme situasjon som med Costa (at han må gå). Costa var superhappy og kjørte på uten å informere oss aksjonærer om at ting ikke gikk som han hadde håpet. Tenker da på det fatale opplegget med REK. Bravo ber nesten om unskyldning for at det gikk 11 dager ut i Juli føre vi fikk beskjed om at den siste passienten var dosert i DLBCL studiet. Jeg tror han rett og slett garderer seg og Nano ved at han forskyver alt et halv år . Det kan fort ordne seg raskere enn vi tro . HÅPER NÅ JEG …:slight_smile:

6 Likes

Deler ikke helt ditt syn på Bravo, han er etter min mening svært troverdig på at han ønsker å være transparent og ærlig. Costa startet vel dødsspiralen med en ganske omtrentlig (han og Dahle) omgang med sannheten når han meldte at Paradigme var startet. Så viste det seg at de gikk på en smell og det ble åpenbart at de hadde dratt en spansk en, i sin overbevisning om at hick-upen var en ren formalitet. Som jeg sa innledningsvis, så virket Bravo troverdig i dag, syns jeg, jeg tar hans ord for ganske god fisk. Det er det det ikke ble snakket om, som bekymrer meg en lille smule.

2 Likes

Regner med at nyansatte Dr. Nieba fra Bayer ikke tror NANO skal “bli slått” av nettopp Bayer.

8 Likes