Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det er heller at datene må være så oppløftende at de kvalifiserer for et LBA, ikke at de rekker det eller ikke. Er iallfall slik jeg tolker det gitt sitatet under;

I know that we’re getting the question whether we can get this data at ASH, it will depend on the data. So stay tuned.

Edit:

Late-breaking abstract submission deadline - October 29, 2019, 11:59 p.m. Pacific time

Jeg vil benytte anledningen til å påpeke at kursen i dag er høyere enn hva den var i juni.
Det var også svært lavt volum i dag til tross for at tydeligvis flertallet her har mistet fullstendig motet.

Det forteller meg et par ting:
-aksjen er allerede billig da en utsettelse som i dag ikke kjører kursen lenger ned enn der vi var for noen uker siden.
-ingen med tilsynelatende større posisjoner har kastet kortene. (Antagelser basert på volum)

Hvilken annen biotech aksje uten produkt synker «så lite» på en melding om utsettelse og et sterkt signal om kommende forventet emi/utvanning?

Jeg sitter igjen med en følelse av at aksjen allerede er utbombet, og at mange av de som nå sitter på aksjen har en lenger horisont enn før.
Jeg hadde det kjipere når aksjen duppet på 30-tallet i sommer uten noen nyheter, enn at vi closer på 32,5 etter meldingen som kom i dag.
Jeg kan ikke skjønne noe som helst annet enn at den eneste risikoen for at aksjen ikke er verdt vesentlig mer enn i dag om 1-2 år er at vi ikke får godkjent produktet - noe jeg er svært positiv til at kommer til å skje basert på det vi vet i dag😊
Benytter anledningen til å kjøpe gjevnt og trutt fremover, og er relativt komfortabel med snittet mitt som nå er dratt ned til ca 39kr (var +- 68kr på nyåret)

8 Likes

Normalt tas ikke nedsiden i en aksje ut første dagen det kommer dårlige nyheter. La oss vente i ett par uker minst før vi konkluderer. Holder aksjen seg over 30 så har du rett.

Mye negativ diskusjon i dag, og mye av det etter at børsen stengte. Etableres en nedtrend - eller folketrygdfondet låner ut til en shortaktør - så får man se hvor støtten faktisk er nå.

Jeg tror vi ser hvor støtten er noen uker etter neste emisjon. Om emisjonen kommer raskt eller nano mener de har fundamentalt positive nyheter de vil ha ut først får vi bare avvente og se på.

1 Like

Triste greier.

Sørgelig seanse; men allikevel enig:

• Bravo står frem som en ansvarsfull leder idag. Tar ansvar og bærer en vanskelig presentasjon
  • Merkelig kommentar ift Renaldo( som i mine øyne har vært klippen i presentasjonene frem til nå)
  • Hvorfor er ikke styreleder tilstede når forsinkelser meldes?
  • Jeg tror fortsatt dette ender godt, men rommet er trangere, åpenbart
  • Selskapet samlet sett, over tid, har gjort for dårlig jobb. Uansett hvor dyktige de er, så har de frem til nå dessverre ikke lyktes med guiding på det viktigste, oppstart og rekruttering til paradigme. Dette har satt oss i denne situasjonen.
  • Spørsmålet som følger er om de feilene blir fatale, eller om det kan gjenopprettes
  • Tilliten i markedet som vi håpte/ og trodde bravo skulle snu med ryddig guiding og transparens, fikk dessverre nok en knekk.
  • Allikevel kan hans lederskap kanskje redde han og selskapet.

Men det er en del spørsmål som ligger i luften:
Rekruttering kanskje viktigst.

Videre utvikling er fullstendig i det blå:
Har fortsatt aldri solgt en aksje, noe som selvfølgelig fremstår som en dårlig strategi nå.
Men det vet man aldri.

Før presentasjonen sa jeg at ant sites betyr ikke en dritt så lenge guiding opprettholdes.
Men det motsatte skjedde.

At ant sites er oppe betyr følgelig lite, så lenge de ikke når denne key milestone.
Alle andre aktiviteter er lagt på is FOR Å fokusere på Paradigme, og allikevel når de det ikke.
Det er kjipt… men thats reality.

3 Likes

Helt enig i det du sier, kan fort hende vi faller 3-7% daglig et par dager til. Selv om jeg har tro på at det sitter folk på gjerdet som ikke vil la muligheten gå fra seg om vi treffer 28~

Jeg innser at jeg sikkert er naiv på flere områder, og overstadig positiv til ting jeg med fordel kunne hatt et mer kritisk blikk til. Men kan ikke forestille meg at de større investorene og «gjeddene» som kan markedet det opereres i ikke vil sørge for at selskapet lever frem til det regulatoriske er ferdig. Og uavhengig av hva kursen er frem til det punktet mener jeg verdier på hvertfall 4-5x av dagens kurs kan forsvares selv før salgstall er et tema.

Men den som lever får se​:grin: Bravo blir ikke kvitt meg hvert fall :+1:

3 Likes

Jeg kan ikke egentlig se noe absolutt regulatorisk hinder for AA til Betalutin selv om Copanlisib skulle ha fått endelig godkjenning allerede. Dette basert på feks QoL som “meaningful advantage”, men ut fra Bravos uttalelse så virker det jo ikke egentlig som han synes den muligheten er veldig nærliggende i praksis.

Uansett var mitt hovedsyn at endelig godkjenning for Copanlisib før evt AA til Nano synes urealistisk:

Så har ikke jeg veldig god kunnskap om ståa for Copanlisib og om de er før skjema eller ikke. @anon21766851 var bekymret og viste til at de har rekruttert siden jan 2016 jfr denne lenken:

Siden synes sist å være oppdatert nå i august og uten at jeg skal påstå å henge med på alt som står der så synes jeg ikke endelig godkjenning for Copanlisib virker å være unnagjort med det første:

Actual Study Start Date : January 6, 2016
Estimated Primary Completion Date : September 30, 2021
Estimated Study Completion Date : December 31, 2024

Absolutt mulig at jeg misforstår noe her, men inntil jeg ser noe annet så er jeg fremdeles ikke veldig bekymret for Copanlisib :slight_smile:

8 Likes

Enig, jeg ser heller ikke det absolutte hinder, men allikevel en slitsom sky. At man kommenterer det slik det er gjort idag viser jo at det er en reeell case, uansett.

Andre forhold er kjipere, ihvertfall på kort sikt:

• ingen partneravtale på kort til mellomlangt sikt( ikke 100% men tydelig kommentert hvertfall)
  • dlbcl resultatene blir trolig ikke noe å skryte av, siden han understreker at han ikke har noen tro på at vi blir aktuell som mono behandling i indikasjonen.
  • at man nå igjen har bommet på guiding, gjør nok at toget ikke går før det er avklart at vi nærmer oss noe av betydning. Brent barn skur ilden…

Men dette er bioteknologi, så alt kan snu imorgen.
Det er sjarmen, men også lidelsen

Vi går en spennende tid i møte når det gjelder 37-1 studiet. Muligvis kan det komme en stor positiv overraskelse for 20/100. De tallene vi har blitt presentert så langt har muligens ikke vært helt representative. Et svært godt resultat for 20/100 er en mulighet det ikke ser ut til at så mange har tenkt på. Økt DOR for beste pasienter er også noe som kan vektlegges og som vi nok kan regne med. Bravo nevnte vel også at vi kan få avlesning i Archer-1 studiet FØR Paradigme! (Korrigert). Det virkelig verdidrivende for Nano er selvfølgelig dette combostudiet. Slår det til som i de prekliniske forsøkene vil Bayer og andre sperre opp øynene uansett. Her ligger det en potensielt enorm verdidriver som gjør dagens aksjekurs latterlig lav i tilfelle suksess. Hva nyansettelsen av VP-en fra Bayer kan bety for fremdriften av Paradigme har vi også til gode å se.

3 Likes

For å supplere til det @anon80503862 sa, jeg tror så lenge emisjonsspøkelset henger over oss så er det ingen fare for at toget skal gå. Det må noen syke nyheter til (partner i Asia, stort fond som går tungt inn etc), for at vi skal klare snu trenden.

Når det er sagt er det flere som har lagt merke til at vi closet høyere enn i Juni og at det ikke var sykt salgspress utover dagen.

Nå som det ikke er nærliggende triggere tror jeg makro vil bety mer for Nano. Dersom makro går bra vil nok folk som panikksolgte i dag, i tillegg til de som ønsker litt krydder i portisen, kjøpe Nano som en long innvestering. Motsatt fall tror jeg vi ser aksjen under 30 innen de neste par tre ukene.

Time will show :blush:

1 Like

Historikken viser at har du først fått markedsføringstillatelse på AA så skal det mye til å miste den. Tror det bare finnes et tilfelle hvor FDA har trukket den tilbake pc det var fordi 2 store studier viste ikke bare at produktet likevel ikke var bedre, men også hadde adskillig mer bivirkninger.
Svært mange selskaper bruker også 5 og 10 år på å gjennomføre sine conformational studier uten at FDA gjør noe med det.

5 Likes

Takk for god innsikt i litt tøffe tider. Jeg synes det fundamentale fortsatt er sterkt, og ser frem til presentasjon i september.

1 Like

Mye gøy lesning her nå :smile:

Synes selv at det er en stram lukt av risiko som har lagt seg over selskapet siste døgnet.

Det er tydelig at konkurransesituasjonen fra Bayer er ett skjær i sjøen som bare må unngåes. Og jeg er rimelig sikker på at BP ikke kaster penger etter Nano før den risikoen er mer eller mindre helt ute av bildet.
Inntil utsettelsen i går var det skjæret litt for langt fremme til at man behøvde å uro seg.

Marco kan si hvis ditt og hvis datt så mye han vil, Betalutin kan være fantastisk og ledelsen fenomenal.
Det betyr dessverre lite hvis man er 2 mann over målstreken.

Bravo kan også si de skal jobbe hardt med å komme i land med rekrutteringen, men det vel ICON Clinical Research som står for gjennomføringen av studiet og svært lite Nano kan gjøre enn å håpe på at de klarer å komme i mål etter å ha blitt kjeftet litt på.

4 Likes

Bravo nevner dette innledningsvis … « Now we need to concentrate on keeping at least the recruitment rate as we’re doing. We increase it even further, fine, hopefully, we can bring some good news. But today, I think that the safe thing to communicate to the market is that we will keep the recruitment rate as it is today, which will take us to finalize the recruitment in the second half of 2020.»

«at least», er han usikker eller setter han dette som bare minimum. jeg vet ikke hvordan disse prosessene varierer i hastighet, men er vel ingenting som tilsier at det skal gå ene eller andre veien?

2 Likes

Forstår det som at tidestimatet er beregnet med utgangspunkt i inkluderingshastigheten den siste tiden. De må ha minst den samme hastigheten fremover for å nå h2 2020.

1 Like

Det er nok riktig at ingen forventer bedre tall på 20/100 enn 15/40, så hvis det mot formodning skulle vise seg, så vil det overraske kraftig på oppsiden.

Videre sa han ikke st vi får tidligere avlesning av Archer enn forventet, men vi får Archer avlesning FØR paradigme avlesning, som var helt uventet.

1 Like

Jeg tolker det som følgende: fokuset nå er rekrutteringshastighet. Holder de samme tempo som de har gjort pdd er read-out forskjøvet til 2020H2. Får de opp rekrutteringshastigheten kan de komme med gode nyheter, det vil si read-out som planlagt. Det er en helgardering, og når det fortsatt er et håp om “good news” tviler jeg på at de er så mye som 6mnd bak skjema.

4 Likes

Warren Buffett sitater passer vel inn nå.

“Vær fryktsom når andre er grådige, og grådig når andre er fryktsomme”

“Det viktigste du kan gjøre hvis du befinner deg i ett hull, er å slutte å grave”

“Regel nummer 1. Aldri tap penger. Regel nummer 2. Aldri glem regel nummer 1”

“Det som teller for flest mennesker når de investerer, er ikke hor mye de vet, men heller hvor realistisk de klarer å definere det de ikke vet”

"Det er ingenting feil med en vet ingenting som innser det. Problemet er når du er en vet ingenting investor, men tror du vet noe.

“Risiko kommer fra å ikke vite hva du gjør”

“Gode muligheter kommer sjelden. Sett ut bøtta, ikke fingerbøllet når det regner gull”

• Mdor er nå på 13,5mnd. Aksjekursen er gruset i fra ATH. Rekrutering av pasienter med ett høyt alderssnitt går “så som så” i en indikasjon som i utgangspunktet har begrenset med pasienter i 3FL. “Konkurranse” om pasientene. Om Archer viser seg å være suksess vil dette ha samme effekt på kursen som å sende en romsonde på rekordjakt.

Sitat Warren Buffett

“I det lange løp vil aksjemarkedet være godt nytt. I det tjuende århundre, måtte USA stå ut med to verdenskriger og andre traumatiske og kostbare militære konflikter, Den store depresjonen, et dusin eller så resesjoner og finansielle kriser, oljesjokk, en flueepedemi, og avsettelsen av en vanæret president. Likevel steg Dow (Jones Indeksen) fra 66 til 11,497.”

Edit; var ikke ment som svar til deg hybrid. trykka feil svarknapp.

5 Likes

Med mindre BP vi snakker om er Bayer? Ikke utenkelig Bayer kjøper Nano for å eliminere eventuell fremtidig konkurranse? Divide and conquer baby :wink:

1 Like

Forøvrig den mest deprimerende presentasjonen jeg har sett siden jeg først kjøpte aksjer i 2015. Åpenbart at ledelsen er tynget av alvoret i situasjonen. Mest urovekkende var det å høre hvor glad Lisa var for å bli nevnt på noen slides. Burde ikke dette være selvsagt på det tidspunktet vi er i utviklingen? Er ikke dette en ny behandling med oppsiktsvekkende gode resultater og minimale bivirkninger? Burde ikke Betalutin være på alles lepper?

Regner med at R/D dagen de planlegger er ment å berolige aksjonærene og få opp kursen før ny emisjon settes. Vi kan håpe at de har spart noen positive momenter til det. Uten positive nyheter tror jeg det blir vanskelig å få inn nye penger rett og slett.

I etterpåklokskapens lys synes det åpenbart at det burde vært inngått partnerskap for lenge siden. Særlig når det gjelder produktkandidatene som støver bort. Med den økende interessen for RIT skulle man jo tro det var noen som var interessert?

2 Likes

Nano kommer ikke til å ha noen problemer overhodet med å fulltegnet en rettet emisjon.

Men at det må skje på så lav pris er tragedien.

Og ja, en partner avtale hadde vært gull, i den forstand at man hadde formet den, slik at man kunne smelle igang Humalutin, dlbcl klinisk og gjort noe med TAT samarbeidet med Orano med

Sistnevnte er trolig det sterkeste kortet som kommer på R&D, og dermed også behovet for penger, utover ren drift.

Tror den R&D dagen blir bra!

3 Likes