Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jo jeg kan gjerne dele noen av mine meninger her.

La oss ta ett eksempel hvor jeg skal pitchet Nano som en investering til deg på den mest ærlige måten. Det vil si at jeg må legge frem både det negative og det positive. Sånn her ville jeg gjort det.

Negative: Nano er bare finansiert til midten av 2020, noe som betyr at de må hente inn mer penger innen det. De har 2 forskjellige studier gående som begge bygger på Betalutin. Den ene studien har nettopp blitt forsinket for (3?) gang. De sliter med å rekrutterere nok pasienter, og som ett resultat blir studien forskyvd og selskapet trenger enda mer penger for å bli ferdige. I den andre studien er de fortsatt kun i fase I og vi har ikke sett resultatene derfra enda. Forhåpentligvis er de bra siden pre-klinisk ser det bra ut. Konkurranse bilde til Nano ser også ikke optimalt ut hvor Bayer har ett produkt som ligger foran Nano i løypen. Selskapet har en historie med å bomme på guiding, noe som kan skje ofte i biotech, men fortsatt verdt å merke seg. Så vi sitter egentlig med ett selskap som snart går tom for penger, har ett produkt som stadig blir forsinket, og ett annet produkt hvor fase I ikke er ferdig en gang.

Positivt: resultatene fra Paradigm ser utrolig gode ut og de slår motstanderene på de fleste endpointsa og i tillegg viser produktet lav tox og det er lett administrert til pasientene. Dette burde resultere med at markedet foretrekker Nano over konkurrentene deres til slutt. Fase I studiet deres fra Archer-1 viser forhåpentligvis gode resultater, og dette baserer vi på gode resultater pre-klinisk.

Mulig jeg virker for negativt her. Men hadde noen kommet til meg med denne pitchen (som jeg føler er relativt fair), så hadde jeg vært veldig skeptisk som en potensiell investor.

8 Likes

Mulig dette blir litt for simplistisk når man ikke går inn på det medisinske mer, men skal tørre å påstå at de fleste investorer tenker mer som dette enn veldig “medisinskt”.

Med denne type daglige kurssvekkelser er vi fort ned på 10-tallet og kanskje tilbake til IPO kursen. Hvem hadde trodd dét for bare noen få dager siden?

Lurer på hva Roy Larsen synes om utviklingen.

ipo-kursen var 32 kr

1 Like

Når han mente selskapet skulle være verdt ca 400 kr aksjen i 2016, så er vel han ikke særlig fornøyd nå

1 Like

Kan vel ligne litt på Algeta allikevel dette, all den tid de også hadde en “krise-emisjon” på 11 kr like før Bayer-avtalen…

Senere samme år kom avtalen med Bayer

5 Likes

Sorry, my bad. Trodde IPO var rundt 12-13.

Ja, det aldri langt mellom himmel og helvete i biotek;)

1 Like

Emisjon på 11 kroner og salgspris på 40,40 :slight_smile:

Et stykke unna de 4-sifrete kursene man fantaserte om i 2016 og 2017…

Vi må komme oss videre nå.

Hoved diskusjonen fremover burde være NN verdi uten AA.

føkk dette. jeg kjøper. FDA har et etisk ansvar ovenfor pasientene, PUNKTUM! dette vil seire til slutt, i en eller annen forstand.

betalutin vil nå markedet, men hårete blir det.

syns @Aksjesnila sitt innlegg lenger oppe var forklarende til det som gjelder copanlisib.

uansett har vel Dr.lieba innsikt i dette produktet uansett.

6 Likes

https://www.dnb.no/seg-fundamental/fundamentalweb/GetReports.aspx?file=CMP4_141350.pdf&Sid=1-2YAI9 1

DNB har trua og sier kjøp, rolig 3ganger opp til kursmålet. Småsparere inn igjen?

6 Likes

Har du fått svar på denne?

Hvis det er riktig det som Renoldi sier om at man på www.clinicaltrials.gov kan lese at Bayer venter å fullføre rekrutteringen innen utgangen av første halvår 2020, er dette da forenlig med at Study Completion Date er satt til 31. Desember 2024?

Skjønner ikke hva du mener her nå? Salgspris på Algeta endte på 362 kr… Om det er fordi du leste artikkelen, så var kursen 40,40 den dagen avtalen kom… og steg videre de nærmeste dagene etterpå også…

Denne avtalen kom dog før pivotal fase var avlest, så jeg tror det kommer mye mer up-front og bedre vilkår for en evnt avtale Nano inngår til neste år/2021…

2 Likes

OK, my bad. Leste ikke skikkelig.

Husker bare fra min korte tid som nano-aksjonær i 2016 at det omtrent var fullstendig konsensus på HO om at denne aksjen skulle langt over 1000,- . Men lykke til, jeg har prøvd å advare før så det orker jeg ikke en gang til. Det blir sikkert bra dette.

Herregud… Fullført rekruttering er ikke det samme som study completion date…
Tror uansett det mest korrekte er å forholde seg til datoen sept 2022 som oppgis av FDA…
“Final Report Submission 09/2022…”

#utrolighvormangenyeikke-innsidenickssomplutseligerinneogerbekymretfornano

6 Likes

Kan ikke FDA holde igjen en godkjenning i påvente av ny medisin som er under utvikling?

Nå er jeg desverre skeptisk til at myndigheter støtter opp under små selskaper og tar hensyn til det, men kan det være en ørliten mulighet at myndigheter klarer å stå imot kapitalkrefter som Bayer?

Ja, det har du kanskje, men du har jo ikke hatt noe å si i advarslene dine som jeg kan huske… Det er kun blitt generelt snakk som jeg mener avslører at du ikke har satt deg skikkelig inn i dette caset spesielt og ikke forstår verken medisinen og resultatene som er kommet fram i utprøvingen av denne… Det er ihv slik jeg har oppfattet dine advarsler…
–hva konkret er det du har advarer mot egentlig? Hva er det du mener rent fundamentalt og medisinsk tilsvarer at Nano skal “faile”? Jeg ser poenget med at prisen vil presses i dette biotek-klimaet, så lenge det er et penge/emisjonsbehov, men utover det ser det igrunnen ok ut i mine øyne…

3 Likes

Algeta ble solgt for 362 kr aksjen :wink:

Edit: så @TyrionIV alt hadde svart deg.

1 Like

With a follow-up of at least three months and time needed for evaluation of
the data, we estimate that first data read-out could take place in H1 2021 at the
earliest. This means that first launch of the drug for the first indication is likely in 2022
in our view (we previously estimated 2021).

Nå snakkes det om read-out i 2021, tidligst

1 Like