Jo jeg kan gjerne dele noen av mine meninger her.
La oss ta ett eksempel hvor jeg skal pitchet Nano som en investering til deg på den mest ærlige måten. Det vil si at jeg må legge frem både det negative og det positive. Sånn her ville jeg gjort det.
Negative: Nano er bare finansiert til midten av 2020, noe som betyr at de må hente inn mer penger innen det. De har 2 forskjellige studier gående som begge bygger på Betalutin. Den ene studien har nettopp blitt forsinket for (3?) gang. De sliter med å rekrutterere nok pasienter, og som ett resultat blir studien forskyvd og selskapet trenger enda mer penger for å bli ferdige. I den andre studien er de fortsatt kun i fase I og vi har ikke sett resultatene derfra enda. Forhåpentligvis er de bra siden pre-klinisk ser det bra ut. Konkurranse bilde til Nano ser også ikke optimalt ut hvor Bayer har ett produkt som ligger foran Nano i løypen. Selskapet har en historie med å bomme på guiding, noe som kan skje ofte i biotech, men fortsatt verdt å merke seg. Så vi sitter egentlig med ett selskap som snart går tom for penger, har ett produkt som stadig blir forsinket, og ett annet produkt hvor fase I ikke er ferdig en gang.
Positivt: resultatene fra Paradigm ser utrolig gode ut og de slår motstanderene på de fleste endpointsa og i tillegg viser produktet lav tox og det er lett administrert til pasientene. Dette burde resultere med at markedet foretrekker Nano over konkurrentene deres til slutt. Fase I studiet deres fra Archer-1 viser forhåpentligvis gode resultater, og dette baserer vi på gode resultater pre-klinisk.
Mulig jeg virker for negativt her. Men hadde noen kommet til meg med denne pitchen (som jeg føler er relativt fair), så hadde jeg vært veldig skeptisk som en potensiell investor.