Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Rart at alle dem som har satt seg så godt inn i caset har failet totalt med sine spådommer da…

Som sagt, lykke til - dette blir sikkert suksess!

De som har satt seg inn i caset akkumulerer jo bare, de selger ingenting.
At de har failet kan du ikke si før Nano er i mål og har filet for Betalutin.
Om de ikke får medisinen godkjent skal jeg gi deg rett, men inntil da, zip it :wink:

3 Likes

Selv om det ble sagt 2H av selskapet selv i går…

Kan fort se ut til at BP nå har en sjanse. Med de elendige emisjonsbetingelsene norske myndigheter legger opp til for biotek i Norge, formuesskatt på forventningsverdier og økt utbytteskatt for å dekke formuesskatten er Norge virkelig ute å kjøre, skal vi få i gang nye industrier.

Men for BP ser det lysere ut. Regner med at Nano nå jobber frem en avtale med BP fortere enn fort. Bravo åpnet vel for det som et alternativ så vidt jeg oppfattet. Disse småemisjonene på stadig lavere kurser, hva skal de være godt for? Det er en negativ spiral for tiden.

Lyspunkter tross alt er en flott mDor, som også bare kan bli bedre, ikke dårligere, og ingen negative nyheter når det gjelder produktene, heller tvert i mot.

Nano har tross alt fortsatt 440 mill på bok, så det er god tid til å finne løsninger. Det beste hadde jo vært om politikerne rettet på norske skatteregler, men de har vel nok med å krangle om å redusere bompengene med 2 kr. Snakker om å ha mistet fokus!

2 Likes

De har ca. 4 kvartaler med drift. Emisjon må komme ila. Q4/Q1 senest. De kan ikke risikere shut-down fordi de oppdager markedet har mistet interessen. Derfor jeg synes det er så rart Bravo var så negativ til partner på Q2 presentasjonen.

2 Likes

Ja, så er spørsmålet hvem man stoler mest på i disse dager, DNB eller ledelsen i Nano

[quote=“Sleeperts, post:5397, topic:13767”]
Har flere argumenter for å være ute av nano

1. Rekruttering kan gå tregere en vi tror
  2. Resultatene kan avvike
  3. Vi får ikke AA selv med gode resultater men må gjennom fase 3.
    De beste argumentene er faktisk å være ute av nano til caset er bekreftet. Kanskje men mister avkasting i det toget går, men de er liten pris å betale for å redusere risken såpass betydelig. Det er ikke sånn at man ikke kommer på toget igjen hvis det starter. Selv lyntog har stopp. Det er en grunn til at de største fondene ikke er eksponert noe særlig. Selv er jeg max eksponert men jeg liker risiko. Nano er og blir et high risk bet:)
    [/

For 2 uker skrev jeg dette innlegg som ble latterliggjort av enkelte her inne. Like latterlig nå @Oilimp ? Mange, meg selv inkludert, har totalt oversett/ikke agert på risikobildet i Nano. Dette svir!

8 Likes

Enig, det rimer ikke.

La oss si neste emisjon blir ca 10 millioner aksjer på 20 kr, det gir knapt penger til 6 måneders drift. Og mtp på at DNB mener Betalutin tidligst er på markedet i 2022, så kan det fort bli 2023 før Nano går i pluss. Blir alvorlig mange emisjoner frem til den tid hvis utviklingen fortsetter som nå.

Dagens aksjonærer vil bli totalt utradert hvis ikke ledelsen får på plass en partner.

1 Like

Må le litt av heile dippen her.

Er jo ein total overreaksjon i markedet. Uansett hvor pessimistisk man ser på det, hvem er det som har kapasitet til å svelge unna 880 000 Nano aksjer på 4 timer?

Hvis man tar prisen midt på treet ca 28 kr, så snakker vi ca 24 millioner.

Tar et forsiktig anslag og snakker Algeta pris, 360 ish, så har aktører klart å sope med seg
aksjer for en mulig fremtidig verdi på 316 millioner til den nette sum av 24 millioner kroner…

Da snakker vi risk vs reward
:dollar::dollar::dollar::dollar::dollar:

5 Likes

Hvorfor har ikke styret i nano satt en emisjon i forkant av Q2 rapporten?
De må da ha forutsett reaksjonen som kom,

1 Like

Fordi de må informere markedet før emisjonen antar jeg.

Med kurs 25 er vi ned i market cap på ca. 1.5 mrd NOK. Og med 400 mill på bok betyr det at markedet priser pipeline til 1.1 mrd.

1 Like

Fikk han legehjelp? :wink:

Det marked sier nå er. vi vil ikke ha en emisjon til, for på dette nivået blir det så mye utvanning at en partneravtale er å foretrekke.
Ledelsen er også aksjonærer og ser dette.

6 Likes

Heier på Oslo cancer Cluster og norsk biotek.

Med mulig påfyll behov av kapital er nok dessverre forhandlingskortet til NANO svekket mot mulig big pharma.

Det jeg ikke forstår er at markedet ikke verdsetter biotekselskap som PCIB heller. PCIB har finansiert sin studie før ruglete finansmarked og har penger på bok og dermed meget gode forhandlingskort hva angår avtaler, partner, up front payments, royalties osv.

Norsk biotek skal ikke være lett når heller ikke finansiering i boks verdsettes!

1 Like

Tenker de kommer med en melding til markedet snart. dette r en overreaksjon av dimensjoner.

Kjøpte på 25 nå. Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle få mulighet til.

Har fortsatt stor tro på Betalutin.

2 Likes

24% ned på en dag er vel og regne som krakk. Men går man 3 år tilbake i tid, så var kursen ganske lik og tok av på dette tidspunktet. Er det washout vi ser nå?

Men hvis «markedet» som du så fint kaller det kaster kortene, så spiller det ingen rolle.
De nye som kommer inn kommer på samme vilkår, så for dem er det jo ikke utvanning

gikk 400% sist da vi var her nede… er vell lov å drømme om en ny parabolic, men hvorfor den skulle komme når alle har emisjonsfrykt vet ikke jeg

Sto vel foran en emisjon sist også. Kursen gikk den gang pga nyhetsstrøm.
BGBIO står så vidt meg bekjent også foran en emisjon.