Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Han er vel bissi med å mekke ny blockbuster som vi blir presentert i september.

1 Like

Litt mye klovning fra deg her til å ikke være investert i Nano vel? Prøver å haie oss til Funcom ser jeg. Det fungerer ikke :rofl:

1 Like

Folk som øyelegen som blir skviset ut nå tenker jeg

Dagen i dag virker mest som en pep-talk gone wrong:

“Nu grabbar, nu kör vi! - - - - Nejnejnej, åt andra hållet, ÅT ANDRA HÅLLET!”

4 Likes

Gearing er noe vanvittig bra ting.

Må si sympatien er lik null for de som prøver å ta en “Idar”. Det har vel ikke vært mangel på advarsler?

Og han er ikke alene vil jeg tro.

Hahahaha. Jeg skåler for billige aksjer. Takk

Nei, det et det ikke.

Husk at Algeta trykket langt færre aksjer enn det Nano må gjøre for å nå markdet.

Tror man kan regne inn minimum 40-60% utvanning før Betalutin når markdet i 2022.
Da er vi oppe i nærmere 90 millioner aksjer.

Radium episode 89 ute nå

En ting er utsettelsen og frykt for AA, -det er snakk sannsynlighet og litt lavere LOA.

Men jeg ser på kapitalbehovet som den aller største utfordringen for NANO. Gitt den grusede kursen vil det nødvendigvis bli en enorm utvanning av eksisterende aksjonærer og det er ikke lenge til den første av flere emisjoner kommer.

1 Like

Der bommer du grovt Invivo. Hvis du tror antall aksjer er retningsgivende for fundamentalverdi bør du tenke deg om.

1 Like

Einarsson virker nesten litt irritert på markedet over disse “bølgeskvulpene”. Men en interessant betraktning:

“Nå er det jo lettere å hente penger, på så lave kurser, så er de kyniske klinker de til å kjører emisjon i morgen”.

Nærer ellers ingen bekymring, finansieringen får de til på en eller annen måte og forsinkelsen er minimal.

Jaja, Einarsson har vel ikke vært en stor ledestjerne fram til nå, men har virket i hvert fall rolig. (Selvsagt, han kan jo ikke si så mye annet.)

1 Like

Hmm. Har opplevd deg som sykt baissete til nano tidligere, men her synes jeg du faktisk har et godt poeng. Utsettelsen i seg selv ser jeg egentlig ikke på som fullstendig krise. Kjipt er det jo, men det blir fortsatt medisin.

Den finansielle usikkerheten er i mitt hode det kjipeste her. Ikke bare må man ha finanser til 6 mnd ekstra, men om disse skal hentes i markedet blir det en lei utvanning. La oss håpe selskapet har en god plan rundt dette!

1 Like

Det sa han vel ingenting om. Det er en mening du tillegger han.

Han pekte på utvanning av eksisterende aksjonærer.

1 Like

Ny Radium med selskapsgjennomgang, de starter med Nano:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-89

3 Likes

Da får du ta på brillene Chrkni

1 Like

En utvanning ligger i kortene for biotek. De må hente inn penger underveis. Det har også ligget i kortene for Nano. Kraftig overreaksjon i dag.

Å legge ned selskapet nå? Det er kanskje det noen mener er riktig utfra psyken i argumentasjon.

Nano vil ikke ha problemer med å dekke inn emisjonen. For oss som kommer til å delta på emisjonen, betyr ikke kursxantallforholdet noe. Det er produktet, altså beløpet som emitteres man må ha i reserve. Det er for dem som ikke har penger i reserve som får problemer. Ikke selskapet, og ikke langsiktige aksjonærer som er med på emisjonene.

1 Like

Hvor mye gearing har folk her på forumet?

Over natten har forumet blitt medlem av hylekoret. Ble plutselig litt redd for at noen skal gjøre noe veldig alvorlig.

Husk at det bare er penger og livet består av mye mer en penger.

3 Likes

Jeg har bare vært uenig med flertallet i LOA for NANO og alvorligheten av konkurransesituasjonen.

Men da er vi i all fall enige om den finansielle utfordringen er den største. Jeg er spent på hvordan det blir løst og konsekvensene for eksisterende aksjonærer.

2 Likes

Der er vi enig ja. Så får vi heller være uenig om LOA, potensiell markedsandel, salgspris mm. :slight_smile:

2 Likes

Ironisk etter at “alle” har kaster kortene så kommer oppkjøpet.

1 Like

Det skal Bravo ha, han traff på guidingen om at 2019 ikke kom til å bli et sexy år for investorene…:stuck_out_tongue_winking_eye:

11 Likes