Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Nordic Nanovector ASA: Mandatory notification of trade - primary insider

Rosemarie Corrigan has today, 23 August, purchased 2,436 shares in Nordic Nanovector ASA (the “Company”) at an average share price of NOK 24.56 per share. Following this transaction, Rosemarie Corrigan owns 2,436 shares in the Company and holds 40,000 PSUs.

This information is subject to duty of disclosure pursuant to Section 4-2 and Section 5-2 of the Norwegian Securities Trading Act.

3 Likes

Blir noe litt krampaktig over disse innsidekjøpene når handlene ikke er på mer enn en skarve månedslønn.

Har Bravo fått hele selskapet med på øretrilling?

Får trøste oss med at snitt prisen på opsjoner er 43 kr

1 Like

Selskapet må få på plass en partneravtale, helst med Bayer, som sikrer selskapet finansiering videre. Å kjøre dette løpet videre alene betyr utvannende emisjon og store tap for eksisterende aksjonærer, og innebærer altfor høy risiko. Vi ser alle hvordan dette har gått så langt.

Partneravtale er det eneste riktige nå. Håper inderlig at ledelsen og styret tar til fornuft.

image

image

:laughing:

3 Likes

Og p ling sin target på 85 nok? Utifra navnet virker han meget dyktig på aksjehandel …

1 Like

Å nei @Savepig , den dyktige analytiker Aksje"gud" anmelder oss!! :rofl:
Ler meg ihjel her, hvis det faktisk stemmer at den skrotingen har meldt oss, så ligger de nok og ruller av latter på Finanstilsynet også :rofl::rofl:

1 Like

Nei nei, han har meldt dere inn til «Børstilsynet» (hva enn det er for noe).

1 Like

Einarsson er ikke innom det med konkurransesituasjonen i det hele hatt. Han reagerer med et skuldertrekk og mener det ikke er noe problem med den utsettelsen

3 Likes

Hvorfor Bayer, kan du utdype det? De har jo ikke en gang Rituximab-biosimilar i sin portefølje

1 Like

Greit at “Chief Quality Officer” og IR-direktøren kjøper noen småposter i dag, men skal innsidekjøpene overhodet ha noen effekt på markedet så må nok Bravo og hans nærmeste ta noen poster som det svinger litt av. De to meldingene i dag er greie nok, men dersom ikke noen mer sentrale personer gjør det samme, blir jeg nesten mer mistenksom enn jeg blir optimist. Har jo selv kjøpt nesten like mye som disse to tilsammen i dag.
Når det er sagt, så tilhører jeg dem som fortsatt har troen på at Betalutin vil nå markedet, og at det kommer en vakker dag da jeg skal smile hele veien til banken. Men her er det bare å stålsette seg, både for emisjoner og flere humper i veien. Men det kan jammen fort komme oppturer også - mye negativt her i dag.

Derfor passer det å minne alle om at Betalutin så langt ser ut til å være et fantastisk produkt, og dersom videre resultater står i stil med de historiske, spør jeg: Vil FDA da våge å ikke sørge for at Betalutin får AA? Og vil ikke AA være en betydelig kurstrigger? Jada, det er en stund til. Men med dagens (over-)reaksjon er det verdt å minne om at Nano ikke er et selskap uten verdi, slik det nesten kan virke som om mange mener akkurat i dag. :slight_smile:

Gode resultater fra Paradigme, og gjerne noen positive “drypp” fra Archer og DLBCL/Lymrit, er det som trengs nå. Jeg kaster ikke kortene før det skulle bli bevist at Betalutin, mot alle odds, ikke er et strålende produkt.

Forøvrig takk til alle dyktige og kompetente medlemmer her inne som skriver meningsfulle innlegg, og bidrar i gode diskusjoner. Både de som har troa, og de som er mer kritiske. For min egen del er det disse diskusjonene som gir mening - mens de som utelukkende er opptatt av aksjekursen i dag og i morgen gjerne kan redusere antall innlegg. :wink:

14 Likes

Bayer er jo en god kandidat fordi de fra før har et stort footprint i Norge (Algeta), og driver innen radioimmunoterapi.

Argument mot er at de driver med Copanlisib i vår indikasjon.

2 Likes

Om man sammenligner de foreløpige resultatene til Copanlisib mot Betalutin, er det vel ikke helt utenkelig at Bayer kan være interessert i Nano, selv om det er konkurrerende produkter?
Et selskap som Bayer vil jeg tro er interessert i de beste produktene, uansett.

5 Likes

Nei absolutt ikke, spesielt dette med at Bayer er så store i Norge mener jeg hadde gjort at det er enorme synergier å trekke ut.

En annen kandidat jeg mener er mye mulig for NANO er Novartis, som er i ferd med å bli veldig store innen slik medisin. Da kan det være ønskelig for Bayer å ikke slippe inn Novartis i Norge i dette feltet.

Roche er den siste jeg holder som topp tre kandidat, av helt åpenbare grunner.

6 Likes

Kan FDA av hensyn til Betalutin drøye godkjenning av Copanlisib etter fase 3 søknad om markedsgodkjenning , og eventuelt hvor lenge?

FDA vil vel av markedshensyn ha flest mulig produkter på markedet?

Har det vært praksis for slik tanke i de kapitalistiske systemet i USA?

Nei.

Ikke kimse eller ha lemfeldig språkbruk ifht Børstilsynet! De fleste vet ikke at de eksisterer, sammenlignes ofte med MIB.
De holder rede og slår hardt ned på det som foregår av snusk i det fleste markeder - inkludert men ikke begrenset til grå-,skygge-, og julemarkedet.

2 Likes

Jeg er ikke ekspert på big pharma, men tenkte først og fremst på poengene til Savepig, samt at Betalutin er et bedre produkt enn Copanlisib, og at det ville være en win-win for begge parter å samarbeide.

Poenget mitt er først og fremst at selskapet skal maksimere verdier for eksisterende aksjonærer. Sett i lys av dagens prising burde en emisjon før det foreligger en partneravtale derfor være helt utelukket. Med tanke på at ledelsen og styret selv sitter tungt inne med aksjer og opsjoner, så tror jeg det blir meldt en partneravtale før det eventuelt blir en emisjon. Det er imidlertid mulig at de vil vente til det foreligger mer resultater før de går inn i dette sporet, og at det derfor vil ta litt tid får vi får news. Husk at vi fortsatt har 400 mill på bok, samt at det kommer ny data lenge før kassa er tom.

God helg!

5 Likes

For ikke å si hvor lovende en copanlisib-betalutin combo faktisk kan være

Rituximab biosimilar + betalutin + copanlisib og kreften kan bare si sayonara

4 Likes

Som kjent har Nano hele tiden signalisert at de ønsker å få frem verdiene i selskapet, før de vil oppta forhandlinger med BP.

Nano har derfor høflig avvist alle BP oppkjøpsinnspill slik jeg har forstått det.

Selv om Nano i øyeblikket har en aksjekurs på lavmål, er det muligens nå et godt tidspunkt å åpne for noen beilere? Svakhet kan bli styrke.

5 Likes